Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@16:09:17 GMT

۴ محصول استراتژیک خراسان جنوبی ثبت جهانی شدند

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۶۷۸۸

۴ محصول استراتژیک خراسان جنوبی ثبت جهانی شدند

شهرکی گفت: چهار محصول استراتژیک خراسان جنوبی «زعفران خراسان جنوبی، زعفران قاینات ایران، زرشک جنوب خراسان و عناب بیرجند» نشان جغرافیایی ملی دریافت کرده و ثبت جهانی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «داوود شهرکی» شامگاه (21 آذر) در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان با بیان اینکه خراسان جنوبی در سه بخش معدن، تجارت، کشاورزی می تواند پیشتاز توسعه شود، افزود: در حال حاضر در این استان در زمینه میل به سرمایه گذاری نسبت به سال 92 حدود 50 درصد افزایش داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه «زعفران خراسان جنوبی، زعفران قاینات ایران، زرشک جنوب خراسان ایران و عناب بیرجند ایران» چهار محصولی هستند که نشان جغرافیایی جهانی دریافت کردند و ثبت جهانی شدند، افزود: برای سال 98 نیز 8 کالای دیگر حوزه معدنی استان نشان جغرافیایی ملی خواهند گرفت و بعد هم به سمت ثبت جهانی خواهیم رفت.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه صادرات نسبت به سال 92 بیش از 40 درصد رشد داشته ایم، گفت: در حوزه صنعت در سال 95 حدود 230 میلیارد تومان، سال 96 حدود 256 میلیارد تومان و امسال تاکنون 40 میلیارد تومان تسهیلات واگذار شده است.

 

شهرکی با بیان اینکه امسال 8 طرح صنعتی با 400 میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری می رسد، افزود: همچنین 12 طرح صنعتی با 1500 میلیارد تومان سرمایه گذاری سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه معدن 25 تن طلای قابل استحصال، یک میلیارد تن پتاس و 500 تن سرب و روی در استان شناسایی شده است، افزود: بخش زیادی از اینها واحدهای فراوری آنها در استان در حال شکل گیری است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در حوزه کنترل بازار نیز بیش از 1200 تن مرغ منجمد، 500 تن گوشت منجمد، هزار تن شکر و 7 هزار حلقه لاستیک توزیع کرده ایم.

 

شهرکی با اشاره به اینکه تاکنون 50 هزار مورد بازرسی از واحدهای مختلف تولیدی و فروشگاه‌ها داشته ایم، افزود: در این راستا 22 میلیارد ریال پرونده به تعزیرات معرفی و 500 میلیون تومان به شاکی ها برگشت پول داشته ایم.

 

 

 

 

پایان پیام/404

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبي شیراز استان بوشهر معاون اول رئیس جمهور کرمان خراسان جنوبی ترامپ خبرگزاری شبستان هرمزگان عناب و زرشک نشان ملی جغرافیایی ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۶۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدای ورزشکار الگو و سرلوحه ما هستند

 حسین شهرکی   بیان کرد: روز گذشته به مناسبت سالروز شهادت شهید ابراهیم هادی و روز شهدای ورزشکار، دیدار با خانواده معظم شهدای ورزشکار استان و غبارروبی از مزار این شهیدان سرافراز انجام شد همچنین در هفته یادواره شهدای ورزشکار به‌پاس مجاهدات این دلاورمردان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این شهدا الگو و سرلوحه‌ای برای ما هستند و در هر کاری باید از آنان بهره بگیریم این بزرگواران در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و... الگویی برای همه اقشار جامعه هستند.

 مسئول تربیت‌بدنی سپاه سلمان استان تصریح کرد: بسیجیان ورزشکار الگو هستند آنان در سطح بالایی می‌توانستند بدرخشند، در عرصه‌های جهانی جزوی از قهرمانان به نام شوند به‌مراتب بالادست پیدا کنند.

وی افزود: شهیدان ورزشکار نسل‌های بعد را در نظر داشتند در آن زمان از مقام دنیایی گذشتند و جبهه‌های جنگ علیه دشمنان زمینه شهادت و از خودگذشتگی را برای آنان به وجود آورد اکنون نیز جوانان امروزی آماده شهادت در عرصه دفاع از میهن و جبهه حق و باطل هستند.

شهرکی تشریح کرد: باتوجه‌به اینکه جامعه هدف ورزشکاران استان بیش از ۸۰۰ هزار نفر است این توصیه را دارم که بحث پهلوانی بر قهرمانی ارجحیت دارد.
 
وی در پایان ادامه داد: کدام یک در خاطر مردم ماندگار است قهرمانی یا پهلوانی؟ همه این را به‌خوبی می‌دانیم که منش پهلوانی و شیوه‌های که در میادین عمل داشتند باگذشت سالیان طولانی باز هم در خاطر مردم ماندگار شده است شهیدان نیز پهلوانان ما هستند باید شیوه شهدا را سرلوحه امور قرار دهیم و تا جایی که می‌توانیم فرهنگ شهادت را الگوی کامل و قرار دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۱ / شریک شرقی ۱۰ میلیاردی
  • نیاز ایران به تصمیم گیری های استراتژیک و سرنوشت ساز در سیاست خارجی
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • اصفهک؛ سفری به عمق زیبایی در دل کویر/ روستایی مطرح در سطح جهانی
  • شهدای ورزشکار الگو و سرلوحه ما هستند
  • فاصله بین قیمت واقعی فولاد با نرخ جهانی بسیار است
  • ۹ روز مانده تا آغاز مهلت قانونی تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
  • پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در خراسان جنوبی