Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@01:33:02 GMT

واردات محصولات معدني 27 درصد کاهش يافت

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۶۹۰۹

واردات محصولات معدني 27 درصد کاهش يافت

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- بررسي عملکرد تجارت خارجي کشور در هشت ماهه امسال حاکي از واردات بيش از 2 ميليارد و 291 ميليون دلار محصولات معدن و صنايع معدني از ابتداي امسال است که در همسنجي با پارسال 27 درصد کاهش دارد.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا از آمارهاي تجارت خارجي، مجموع واردات محصولات معدن و صنايع معدني کشور در اين مدت بيش از 2 ميليون و 573 هزار تن بوده است که در مقايسه با مدت مشابه پارسال 36 درصد کاهش نشان مي دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بيشترين ارزش واردات در اين مدت با 982 ميليون و 949 هزار دلار مربوط به محصولات زنجيره فولاد بود که در همسنجي با پارسال 36 درصد کاهش داشته است.
همچنين کمترين ارزش واردات با هزار و 329 دلار مربوط به سنگ آهن دانه بندي بود که رشد 6 هزار و 454 درصدي در مقايسه با مدت مشابه پارسال نشان مي دهد.
برپايه اين گزارش، در اين مدت 15 ميليون و 32 هزار دلار مس و محصولات پايين دستي آن وارد کشور شد که در مقايسه با هشت ماهه پارسال 90 درصد افت نشان مي دهد، اما واردات محصولات زنجيره سيمان با رشد سه درصدي به 24 ميليون و 807 هزار دلار رسيد.
در مدت ياد شده، 32 ميليون و 302 هزار دلار انواع سنگ و محصولات مرتبط وارد کشور شد؛ اين آمار در مقايسه با مدت مشابه پارسال 36 درصد افت نشان مي دهد.
همچنين در هشت ماه امسال 25 ميليون و 949 هزار دلار محصولات روي وارد شد که افت 35 درصدي داشته است.
واردات 145 ميليون و 410 هزار دلاري محصولات زنجيره آلومينيوم، 24 ميليون و 638 هزار دلاري زنجيره سرب و 298 هزار و 680 دلاري آهن اسفنجي که به ترتيب در همسنجي با پارسال 26 درصد کاهش، 34 درصد و 6 درصد رشد داشته اند، از جمله ديگر نکات قابل توجه اين آمار تا پايان آبان ماه است.
در هشت ماه امسال 139 ميليون و 630 هزار دلار زغال سنگ و کک وارد کشور شد که رشد 140 درصدي داشته است.
اين گزارش مي افزايد: از آغاز امسال تا پايان آبان ماه 84 ميليون و 165 هزار دلار محصولات سفال، آجر، سراميک و کاشي (کاهش 2 درصدي در مقايسه با هشت ماهه 96)، 129 ميليون و 858 هزار دلار پودر آلومينيا و محصولات مرتبط (رشد 6 درصدي در مقايسه با هشت ماهه 96)، 107 ميليون و 425 هزار دلار محصولات زنجيره تيتان (رشد 23 درصدي در مقايسه با هشت ماهه 96) و 824 هزار و 708 دلار فلزات و سنگ هاي گرانبها (رشد 31 درصدي در مقايسه با هشت ماهه 96) وارد کشور شد.
به گزارش ايرنا، عملکرد تجارت خارجي حاکي از صادرات 6 ميليارد و 874 ميليون دلاري محصولات معدن و صنايع معدني از آغاز امسال تا پايان آبان ماه است که در همسنجي با پارسال هفت درصد کاهش نشان مي دهد.
اقتصام*3065**2025
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۶۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟

گروه اقتصاد و درآمد: واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی در ارزش به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید.

به گزارش جماران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

روابط عمومی گمرک ایران با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: ۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق این ۵ کشور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است.

تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

دیگر خبرها

  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • بالاترین میزان تولید مواد معدنی در مجتمع سرب و روی مهدی آباد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی