Web Analytics Made Easy - Statcounter

نجفی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  از آماده باش و استقرار زمستانه تمامی نیروی‌های راهداری تا ۱۵ فروردین سال آینده در جاده‌های کوهستانی استان خبر داد و گفت: راهداران امسال به دلیل برف زودرس آبان ماه در ۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر از جاده‌ها و گردنه‌های برف گیر استان مستقر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه راهداران اکنون در ۱۳ گردنه برفگیر و صعب العبور استان نیز مستقر شدند، افزود: این افراد با همه تجهیزات راهداری تا پایان زمان پیش بینی شده از سوی سازمان هواشناسی، درگردنه‌های برفگیر و صعب العبور برای خدمات رسانی به مسافران مستقر خواهند بود.

نجفی گفت: ۳۰۰ راهدار در قالب ۳۲ اکیپ با استقرار ۲۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری شامل لودر، گریدر و نمک پاش در جاده‌های برف گیر استان بصورت ۲۴ ساعته آماده خدمات رسانی به مسافران زمستانه هستند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران افزود: ۲۲ باب راهدارخانه نیز جهت عملیات راهداری زمستانی شامل امدادرسانی، اسکان مسافران در راه مانده تجهیز شدند.

وی بر همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی برای آمد وشد در جاده‌های برفی استان تاکید کرد و گفت: مرکز مدیریت راه‌های مازندران با شماره ۱۴۱ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به هموطنان در مورد آخرین وضعیت راه‌های مازندران است.

نجفی با بیان اینکه امروز مانوری مشترک راهداری و پلیس راه  استان برای آمادگی بیشتر  راهداران در جاده برف گیر در حال برگزاری است ،افزود: راهداران استان به طور رسمی فعالیت خود را از ۲۶ آذرماه همزمان با روز حمل‌ونقل و رانندگان و آغاز هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری آغاز خواهند کرد.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه جاده چالوس، هراز، سوادکوه این استان را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.
انتهای پیام/آ

آغاز فعالیت‌های زمستانه راهداران در جاده‌های برف گیر مازندران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی راهنمایی و رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۷۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، محسن یمینی گفت:  با توجه به نقش خطوط ترافیکی در ارتقا ضریب ایمنی راه‌ها، و کاهش تصادفات جاده‌ای در مسیر‌های پُر تردد در یک ماه گذشته یکصد کیلومتر از جاده‌های مختلف ارتباطی استان خط‌کشی شده است.

وی تصریح کردخط کشی راه‌ها که از مقرون به صرفه‌ترین نوع علائم ایمنی محسوب می‌شود، به طور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می‌کند.

یمینی ادامه داد: یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفر‌های برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند، در مقاطعی از محور‌های استان اجرا می‌شود.

وی افزود: این اداره کل در این راستا به منظور افزایش ایمنی راه‌ها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه به ویژه در شب با دید محدود، تفکیک باند‌های رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راه‌های ارتباطی زیرپوشش را به طور ویژه انجام می‌دهند.

گفتنی است مازندران دارای ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است.

دیگر خبرها

  • خط‌کشی ۱۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی مازندران
  • عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز شد
  • بهره‌مندی ۹۸ درصد جمعیت روستا‌های بوشهر از راه آسفالته
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • جابجایی حدود ۱ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر از شهرستان نمین
  • تردد در محور هراز برقرار است
  • کمربندی دلیجان به طول ۶ کیلومتر آسفالت می‌شود
  • محور هراز بازگشایی شد
  • بزرگراه قم - جعفرآباد بهسازی می‌شود
  • خط کشی ۶۶ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان چایپاره در سال ۱۴۰۲