Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@13:26:17 GMT

تخفیف 90 درصدی هزینه تخلیه و بارگیری در بندر چابهار

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۷۲۳۲

تخفیف 90 درصدی هزینه تخلیه و بارگیری در بندر چابهار

چابهار- ایرنا- کشتی های خارجی متعلق به لاینرهای بین المللی در بندر شهید بهشتی چابهار از تخفیف 90 درصدی در THC (هزینه تخلیه و بارگیری کانتینر) بهره مند می شوند.

به گزارش ایرنا، تخفیف در THC (هزینه تخلیه و بارگیری کانتینر) به مدت سه ماه 90 درصد و میزان این تخفیف برای سه ماهه دوم 70 درصد و برای ماه بعد 30 درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تعرفه های حقوق، عوارض و هزینه های بندری در بندر شهید بهشتی ارزان ترین تعرفه در کل منطقه خلیج فارس و دریای عمان است.
این تخفیف ها پس از افتتاح فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هشت و نیم میلیون تن اعمال شده است.
پس از افتتاخ فاز نخست و با ورود تجهیزات استراتژیک به بندر چابهار، این بندر به یک بندر بین المللی با عمق مطلوب 16 و نیم متر برای پذیرش کشتی های بیش از 100 هزار تن حامل کانتینر و کالای فله نفتی تبدیل شده است.
بندر شهید بهشتی چابهار موقعیت و جایگاه منحصر به فردی در کریدورهای بین المللی حمل و نقل و ترانزیت کالا دارد و با تکمیل زیرساختها و تامین تجهیزات، فرصتهای بی نظیر سرمایه گذاری در بندر چابهار را شاهد خواهیم بود.
این بندر برای تجار کشورهای مختلف منطقه در زمینه واردات و صادرات کالای مورد نیاز یک فرصت طلایی است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بندر چابهار مسیر دسترسی امن برای کشورهای آسیای میانه به آب های آزاد است و با کمترین هزینه و کوتاهترین فاصله می توان کالاها را به سراسر جهان وارد و صادر کرد.
بهروز آقایی با اشاره به توافقنامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان افزود: هدف نهایی موافقتنامه چابهار ترانزیت کالا به مقصد کشورهای آسیای میانه و افغانستان از طریق بندرچابهار است.
وی ادامه داد: بندر چابهار بعنوان نزدیکترین مسیر ترانزیتی برای صادرات مواد معدنی افغانستان، مبادلات تجاری هند با کشورهای CIS و تامین نیازهای وارداتی افغانستان و پل ارتباطی ترانزیت کشورهای افغانستان، آسیای میانه، قفقاز با کشورهای هند، شرق آسیا، خاورمیانه و آفریقا است.
وی گفت: معافیت ها و تخفیف های ویژه سبب شده تا در هشت ماه سال جاری، میزان تخلیه و بارگیری انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی بندر چابهار 51 درصد و تخلیه و بارگیری کانتینر 73 درصد رشد داشته باشد.
وی به افزایش 22 درصدی پهلوگیری شناورهای ورودی بالای هزار تن و افزایش 22 درصدی شناورهای خروجی بالای هزار تن اشاره کرد و افزود: رشد عملیاتی بندر چابهار نشان از هدف گذاری اصولی سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه عمرانی و تجهیزاتی، اعمال تخفیف ها و تسهیلات ویژه و پیگیری توافقنامه موسوم به «توافقنامه چابهار» و همچنین توانمند ساختن بندر شهید بهشتی در تخلیه و بارگیری و انتقال کالاهای ترانزیتی در این بندر استراتژیک است.
وی ادامه داد: امروزه پهلوگیری کشتی هایی با آبخور بالا و بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات استراتژیک موجبات کاهش قیمت تمام شده و کاهش زمان انتقال کالا به بازارهای هدف شده است.
3043 **6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بنادر و دريانوردي بندر چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۷۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخفیف ۲۰ درصدی بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از تخفیف ۲۰ درصدی بازارچه های نوروزی صنایع دستی در سطح استان خبر داد.

امین کوگانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به برپایی بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی در ۱۷ نقطه استان، اظهار کرد: در این بازارچه ها صنایع دستی و سوغات استان کرمانشاه در ۱۷۵ غرفه و ۵۹ سیاه چادر به گردشگران و میهمانان نوروزی عرضه می شود. 

وی افزود: خوشبختانه طی روزهای گذشته استقبال بسیار خوبی از بازارچه های نوروزی صنایع دستی استان شده، بگونه ای که تاکنون بیش از پنج میلیارد تومان فروش داشته اند. 

معاون صنایع دستی استان اضافه کرد: باتوجه به استقبال گسترده گردشگران نوروزی از این بازارچه ها و به مناسبت ماه مبارک رمضان و ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) در نظر داریم محصولات بازارچه های نوروزی صنایع دستی و سوغات را در سطح استان با تخفیف ویژه به گردشگران و میهمانان نوروزی عرضه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: براین اساس تمام محصولات عرضه شده در بازارچه های نوروزی صنایع دستی وسوغات استان با تخفیف ۲۰ درصدی به گردشگران عرضه خواهد شد. 

کوگانی یادآور شد: تخفیف محصولات بازارچه های نوروزی صنایع دستی و سوغات استان از امروز(هفتم فروردین) آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت. 

وی در پایان با بیان اینکه برپایی بازارچه های صنایع دستی به معرفی هرچه بیشتر هنرهای دست ساز هنرمندان صنعتگر کرمانشاهی کمک کرده، افزود: همچنین با توجه به اینکه هنرمندان صنعتگر استان در فصل زمستان از نظر فروش محصولات خود دوره رکودی را پشت سر گذاشته اند، خوشبختانه بازارچه های نوروزی صنایع دستی کمک کرده تا آمار فروش خوبی داشته باشند که بخشی از آن رکورد را جبران خواهد کرد. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پوتین: هزینه دفاعی آمریکا و روسیه قابل مقایسه نیست
  • بارگیری محموله ۸۲ هزار تنی مواد معدنی در بندر امام خمینی
  • تخفیف ۲۰ درصدی صنایع‌دستی در بازارچه‌های نوروزی کرمانشاه
  • انهدام باند سارقان و خریداران شمش فولاد در هرمزگان
  • باند سارقان و خریداران شمش فولاد در هرمزگان دستگیر شدند
  • رشد ۹۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار
  • افزایش ۹۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار
  • تخفیف ۲۰ درصدی بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی
  • تخفیف ۲۰ درصدی بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی در کرمانشاه
  • رشد ۲۰ درصدی بارگیری در سال ۱۴۰۲ در راه آهن شرق