Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@20:08:31 GMT

چهارمین یادواره ۸۱ شهید بخش تخت برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۷۲۴۱

چهارمین یادواره ۸۱ شهید بخش تخت برگزار می شود

مسئول روابط عمومی و فضای مجازی ستاد برگزاری یادواره شهدای بخش تخت از برگزاری چهارمین یادواره ۸۱ شهید تخت وشهدای گمنام مدفون در این بخش خبرداد و گفت: این یادواره ۲۰ دی ماه سال جاری برگزار می شود.

محرم عزیزی تختی، مسئول روابط عمومی و فضای مجازی ستاد برگزاری یادواره شهدای بخش تخت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس عنوان کرد: یادواره شهدای بخش تخت به منظور نشر و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، تجلیل از مقام شامخ شهدا، معرفی الگو و اسوه های پایداری و مقاومت به نسل جوان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، «خلیل تختی نژاد»، دومین شهید مدافع حرم استان هرمزگان، «سردار شهید اسحق دارا» که در نبرد مستقیم با آمریکای جنایتکار در آب های نیلگون خلیج فارس به شهادت رسید، سردار شهید علی رضایی و سردار شهید حسن پیشدار را از شهدای شاخص بخش تخت معرفی کرد.

 

عزیزی افزود: چهارمین یادواره ۸۱ شهید تخت وشهدای گمنام مدفون در این بخش 20 دی در بخش تخت روستای چاهستان حرم امام زاده سید احمد(ع) برگزار خواهد شد.

 

وی گفت: در این برنامه، سخنرانان کشوری و استانی به بیان ویژگی های شهدای دوران دفاع مقدس، مدافع حرم و همچنین شهدای ترور و همچنین اهداف شوم دشمنان در مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ایران اسلامی خواهند پرداخت.

 

عزیزی افزود: این یادواره به همت دبیرخانه دائمی شهدای بخش تخت و با همکاری مردم فهیم وشهید پرور روستای چاهستان بخش تخت برگزار می شود. 

 

گفتنی است؛ بخش تخت 76 شهید در دوران دفاع مقدس، دفاع از حرم، ترور، مبارزه با اشرار و سوداگران مرگ، هواپیمایی ایرباس و اربعین سامرا به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده است.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: خراسان جنوبي بیرجند معاون اول رئیس جمهور خراسان جنوبی کرمان هرمزگان ترامپ تودیع و معارفه شیراز بندرعباس یادواره شهدا شهدای گمنام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۷۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره "شهدای غریب در اسارت" خراسان شمالی برگزار می شود

حسن ناهیدی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای غریب در اسارت در استان افزود: تاکنون از طریق روایت آزادگان، ۱۴ شهید غریب اسارت در خراسان شمالی شناسایی شده اند که هدف اصلی از برگزاری این کنگره شناسایی و معرفی این شهدا است. ناهیدی، تولید سند و مستند از یادواره های شهدا را اقدام مهم و موثری برای آیندگان در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و تاثیرگذار دانست. وی تاکید کرد: امروزه بیش از گذشته به فرهنگ ایثار و شهادت نیاز داریم . وی با اشاره به اینکه جنگ ها دوره فشرده تاریخ هستند که هم تاثیر در گذشته و هم در آینده یک کشور دارند ، اظهار داشت: شهدا محصول معادلات طولانی مدت جنگ هستند شهدا مبانی دینی، مذهبی ، تاریخی و ملی کشور را ترویج داده اند. ناهیدی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی از دورترین مناطق به جنگ بود اما حضور رزمندگان و تعداد شهدا به نسبت جمعیت آن بیشتر است. وی افزود: دخیل کردن دستگاه های اجرایی استان در اجرا و برگزاری بهتر این کنگره هم در دستور کار باید قرار گیرد. عابدی مقدم دبیر کنگره شهدای غریب در اسارت استان نیز گفت: اگر بخواهیم کمترین هزینه را برای حفظ نظام و انقلاب انجام دهیم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است . وی اظهار داشت: ترویج این فرهنگ بدون تکریم شهدا و خانواده های آنان ،جانبازان و آزادگان معنا ندارد. وی تاکید کرد:خراسان شمالی از استان‌های برجسته در انجام امور فعالیت های فرهنگی است که در صحنه های مختلف هم حضور دارند و امیدواریم این کنگره نیز به بهترین شکل ممکن برگزار شود. هوشیار ، معاون امور استان‌های کنگره یادواره شهدای غریب در کشور نیز از آمادگی خراسان شمالی در برگزاری کنگره استانی شهدای غریب خبر داد و گفت: این کنگره تیر ماه برگزار خواهد شد . وی افزود: از تعداد۱۷۰۰ اسم که احتمال شهادت آنهو در اسارت وجود داشت، ۱۰۸۰ شهید غریب اسارت در کشور شناسایی شده و ثبت شده اند . وی با بیان اینکه شهدای اسارت در مظلومیت به شهادت رسیده اند ، خاطرنشان کرد: این کنگره با دستور مستقیم رئیس جمهور آغاز شده است لذا بنا داریم کنگره ای در حد اجلاسیه در تهران را برگزار کنیم و در استان‌ها هم یادواره استانی تعریف شده است. وی از تهیه شیوه نامه مدون و خاص برای برگزاری یادواره یاد کرد و گفت: این کنگره دو سالانه است و شناسایی این شهدا و معرفی به جامعه حتی در سطوح بین المللی هدف و رسالت اصلی ماست. هوشیار اظهار داشت: ۲۱ پیشنهاد در شیوه نامه اجرایی درج شده است که بر اساس اقتضائات استان ها می تواند این بندها کاهش یا افزایش یابد. وی خاطرنشان کرد: چاپ کتاب شهدای غریب از هر استان هم در دستور کار قرار دارد. در این جلسه تعدادی از آزادگان استان حضور داشتند و مسئولیت کمیته های مختلف برگزاری این یادواره را بر عهده گرفتند./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد
  • یادواره سردار شهید «صالح میری» در شهرستان بدره برگزار شد
  • یادواره "شهدای غریب در اسارت" خراسان شمالی برگزار می شود
  • ۶٨ گلزار شهید چهارمحال و بختیاری در انتظار ساماندهی
  • برگزاری یادواره شهدای جبهه مقاومت در بندرعباس
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • طوفان الاقصی ابهت رژیم صهیونسیتی را فرو ریخت
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود
  • یادواره سردار شهید حجازی و شهدای طریق القدس در سراوان،
  • یادواره سردار شهید حجازی و شهدای طریق القدس در سراوان