Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-28@10:00:03 GMT

طرح «یارانه سوخت»، طرح نپخته‌ای است

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۷۲۵۱

طرح «یارانه سوخت»، طرح نپخته‌ای است

خبرگزاری میزان- رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به طرح «یارانه سوخت» که اخیرا از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس مطرح شده است، گفت: این طرح، طرح نپخته‌ای است و البته از جمله مسائلی است که زیاد درباره آن حرف زده می‌شود. عزیز اکبریان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به طرح «یارانه سوخت» که اخیرا از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس مطرح شده است، گفت: این طرح، طرح نپخته‌ای است و البته از جمله مسائلی است که زیاد درباره آن حرف زده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: معتقدم باید به طور کلی تکلیف مقوله یارانه‌ها را در کشور مشخص کنیم چرا که مبحث یارانه در شان مردم ایران نیست و باید بکوشیم تا درآمد عمومی مردم را بالا ببریم.
اکبریان تصریح کرد: نباید مردم را یارانه بگیر کنیم. باید یارانه را در زیرساخت‌های کشو هزینه کنیم تا درآمد عمومی مردم بالا رود و دیگر نیازی به یارانه نداشته باشند.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: این بدین معنا نیست که در حال حاضر به فکر حذف یارانه‌ها به مردم باشیم منظور از این موارد مطرح شده این است که باید در آینده فکری برای این قضیه داشته باشیم.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: یارانه بنزین مجلس شورای اسلامی مرکز پژوهش های مجلس طرح یارانه بنزین کار کارشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۷۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای حل بسیاری از چالش‌های اقتصادی باید تولید در کشور افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده ظهر چهارشنبه در دیدار رییس اتاق اصناف، روسای اتحادیه صنفی، رییس و کارکنان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: شعارهای سال مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) مبتنی بر اقدامات کارشناسی و مطالعاتی و برای ریل‌گذاری و سوق دادن تمرکز مسئولین و مردم به نقاط ضعف کشور تعیین می‌شود.

وی عنوان کرد: امروز مهم‌ترین مشکل کشور اقتصادی است و همه به این موضوع واقف هستند اما باید آگاه بود اگر بخواهیم بازار رونق بگیرد یا روابط اقتصادی بین‌المللی تقویت شود باید تولید را در کشور افزایش دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، تولید را یک گلوگاه برای عرصه‌های مختلف حکمرانی دانست و بیان کرد: اقتصاد بر عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هم تاثیرگذار است که باید به آن توجه ویژه شود.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که سهم مردم باید در اقتصاد کشور مشخص شود، تصریح کرد: دولت باید حضور مردم در عرصه‌های اقتصادی را تسهیل کند و برای هموار کردن مسیر باید برنامه اجرایی تدوین کند.

وی، با بیان این نکته که نباید دولت بخش خصوصی را رقیب خود ببیند، خاطرنشان کرد: اگر سهم بخش خصوصی خالص از دولت در عرصه‌های مختلف اقتصادی جلو بزند، روز شادمانی و پیشرفت است که دولت باید به صورت جدی این مهم را در دستور کار قرار دهند.

امام جمعه بندرعباس گفت: دولت باید بتواند بخش خصوصی سالم، با توانایی و مولد را با برخی از سرمایه‌دارنماها تفکیک کند تا مردم در اقتصاد و تولید مشارکت داشته باشند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده تشریح کرد: امسال در تمام عرصه‌ها نیازمند مشارکت مردم و بخش خصوصی هستیم و باید بخش خصوصی را برای تحقق جهش تولید تقویت کنیم.

وی عنوان کرد: به آقای رئیس جمهور در جلسه‌ای خصوص عرض کردم که آمارهای صنعتی و تولیدی کشور که ارائه می‌شود خوب است اما اگر وضعیت تورمی کشور و پرداخت یارانه‌های بخش‌های مختلف صنعت را در نظر نگیریم دچار خطا خواهیم شد به همین جهت است که برای ارزیابی شاخص‌های اقتصادی و صنعتی بنگاه‌ها، باید تمام یارانه‌هایی که دولت در قالب انرژی پرداخت می‌کند، را از شاخص‌ها کسر کنیم آن‌گاه می‌توان وضعیت پایدار و حقیقی صنعت را برآورد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، بیان کرد: سود حاصل صنایع باید آنالیز شود و شاخص‌هایی نظیر نرخ ارز یارانه‌ای، یارانه‌های انرژی و … از سودخالص کسر شود تا به سود و ارزش حقیقی خلق شده برسیم‌.

کد خبر 6063581

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۵۴ هزار میلیارد تومانی در حوزه آرد و نان
  • صرفه جویی ۵۴ هزار میلیارد تومانی در حوزه آرد و نان با هوشمندسازی
  • یارانه سوخت هواپیما‌ را حذف کنید
  • دولت حضور بخش خصوصی خالص در عرصه‌های اقتصادی را تسهیل کند
  • یارانه سوخت هواپیما‌ها فقط به دهک‌های بالا تعلق گرفته است
  • مصرف ۶۰۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در سال گذشته
  • مشارکت مردم در بهینه‌سازی مصرف انرژی چگونه به جهش تولید و اقتصاد کمک خواهد کرد؟
  • برای حل بسیاری از چالش‌های اقتصادی باید تولید در کشور افزایش یابد
  • تخصیص سوخت یارانه ای به شناورهای مسافری براساس پیمایش/ گزارشی مبنی بر قطع سهمیه نداریم
  • مشکلات اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در کردستان+فیلم