Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:42:28 GMT

تمرکز خیرین بر توسعه هنرستان ها در کشور

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۷۲۶۶

تمرکز خیرین بر توسعه هنرستان ها در کشور

کرج-ایرنا- رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشوراعلام کرد که با توجه به اهمیت حرکت نسل آینده به سمت مهارت آموزی و دانش فنی ، بخشی از فعالیت خیرین بر توسعه هنرستان ها متمرکز شده است.

محمدرضا حافظی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از الزمات اقتصاد مقاومتی برخورداری از نسلی ماهر و توانمند است که بخشی از این هدف با ساخت و توسعه هنرستانها
و گرایش دانش آموزان به سمت مهارت آموزی محقق می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت : بر این اساس جامعه خیرین مدرسه ساز با درک شرایط حساس کشور و نیاز آن به داشتن نسل های توانمند و با مهارت، طرح توسعه هنرستان ها را در برنامه کاری خود قرار داده است.
حافظی گفت: ساخت هنرستان و مراکز آموزشی فنی و حرفه ای نقش موثری در تقویت اقتصاد مقاومتی و پیشبرد برنامه های فنی در جامعه دارد.
وی یادآورشد: بیش از 650 هزار خیر مدرسه ساز در داخل و خارج از کشور فعالیت دارد که امید واریم با همت والای آنان ، هنرستان های خیرساز با روحیه جهادی ساخته شود.
رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: 21 سال از حرکت معنوی خیرین در امر مقدس مدرسه سازی در کشور می گذرد و امروز بنا به ضرورت کشور تلاش خیرین بر ساخت فضاهای آموزشی با نگاه مهارت آموزی معطوف شده است .
وی تاکید کرد: همه ما سرباز ولایت هستیم لذا برای خدمت به آینده سازان ایران اسلامی از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم و این راه نیک را ادامه می دهیم تا دانش آموزان در فضایی مناسب تحصیل کنند و مهارت ببینند.
خیرین مدرسه ساز تاکنون حدود 50 هزار مدرسه در مناطق مختلف کشور احداث کرده اند.
2819/ 6155

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ساخت هنرستان خيرين مدرسه ساز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۷۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی در اردیبشهت برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای خراسان شمالی گفت: اولین کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی از سوم لغایت چهارم اردیبهشت برگزار می‌شود.

مسعود قاضی پور شیروان در گفتگو با خبرنگار دانشجو، درخصوص کنفرانس ملی مهارت اظهار کرد: این کنفرانس که برای اولین بار به بررسی مهارت از ابعاد مختلف می‌پردازد از سوم لغایت چهارم اردیبهشت در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری سخنرانی‌های کلیدی، میزگرد‌های تخصصی و ارائه مقالات علمی و کارگاه‌های آموزشی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این کنفرانس است.

رئیس دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای خراسان شمالی ادامه داد: ۱۸۷مقاله علمی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که تقریبا تمام نقش‌آفرینان حوزه مهارتی کشور در آن مشارکت داشته‌اند.

قاضی پور خاطرنشان کرد: پنج محور اصلی در این کنفرانس مورد بررسی قرار می‌گیرند که شامل حکمرانی آموزش عالی مهارتی، مهارت‌آموزی و برنامه هفتم توسعه، آینده مشاغل، نقش بخش‌های دولتی و خصوصی در آموزش فنی‌وحرفه‌ای و مطالعه تطبیقی جایگاه آموزش‌های مهارتی در ایران و جهان است.

وی افزود: در شورای سیاستگذاری و کمیته علمی کنفرانس، چندین میزگرد تخصصی با موضوعاتی نظیر  جایگاه مهارت آموزی و چالش‌های آن برگزار می‌شود و راهکار‌ها توسط متخصصان تبیین می‌شود.

دیگر خبرها

  • ضرورت ایجاد مدرسه فرزانگان و تیزهوشان در هشترود
  • لزوم ایجاد مدرسه فرزانگان و تیزهوشان در هشترود
  • اصفهان میزبان جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان
  • اصفهان میزبان بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان
  • کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی در اردیبشهت برگزار می‌شود
  • هنرستان‌های جوار صنعت در کردستان راه‌اندازی شود
  • راه اندازی مدرسه اوتیسم در اردبیل
  • حق نداریم مدارس خیرساز را تغییر نام دهیم
  • بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان برگزار می‌شود
  • بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان برگزار می‌شود