Web Analytics Made Easy - Statcounter

تجهیز دانشگاه های یزد به کانون های مهدوی، گشایش «سفره کتاب مهدوی» در دارالعباده ایران، برنامه های مسجد مقدس جمکران، همکاری جامعه الزهراء(س) با همایش بین المللی دکترین مهدویت و دفاع از پایان نامه ها از مهمترین اخبار مهدوی در هفته جاری بود.

خبرگزاری شبستان، گروه مهدویت و غدیر: فعالیت ها و برنامه های مهدوی در هفته جاری با شور و پرتعداد انجام شد و لذا نویدبخش رونق فعالیت های مرتبط با این ساحت مقدس است؛ از این رو، در ذیل اخبار مهدوی هفته ای که گذشت مرور می شود:

 

تجهیز دانشگاه های یزد به کانون های مهدوی/«سفره کتاب مهدوی» در دارالعباده پهن می شود

 

 

 

 

«محمود رستگاری» درباره برنامه های در دست انجام بنیاد مهدی موعود(عج) استان یزد، اظهار کرد: همسو با رویکرد اصلی بنیاد یعنی آموزش، بنیاد در حوزه های علمیه استان دوره عمومی معارف مهدویت را برای طلاب پایه های چهار تا شش برگزار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) استان یزد از تفاهم همکاری با سازمان بهزیستی این استان خبر داد و گفت: این تفاهم شامل شش محور: برگزاری دوره تربیت مربی کودک و نوجوان مهدوی ویژه مربیان مهدهای کودک، برگزاری مسابقه کتابخوانی در جامعه مددجویان، اجرای طرح شکوفه های مهدوی، برگزاری اردوی قم و جمکران، برگزاری نشست های مهدوی ویژه کارشناسان ارشد، برگزاری دوره آموزشی کوتاه مدت مهدوی برای کارکنان می شود.

 

وی تصریح کرد: علاوه بر این، همکاری با صداوسیمای استان به منظور تامین کارشناس برنامه های رادیو تلویزیونی با موضوع مهدویت و امام عصر(عج) نیز از برنامه های معمول بنیاد مهدی موعود(عج) استان یزد است.

 

رستگاری درباره دیگر محورهای کاری این بنیاد به منظور تقویت و ترویج مباحث و فعالیت های مهدوی در سطح استان یزد، ابراز کرد: تقویت هیئت اندیشه ورزان مهدوی به منظور تولید برنامه، حمایت از برگزاری مسابقات کتابخوانی «عطر انتظار» ویژه فرهنگیان و دانش آموزان به منظور فضاسازی مهدوی در مدارس استان و توسعه مهدویت در فضای آموزش و پرورش از طریق عملیاتی کردن طرح «پنج گام» در مدارس از دیگر برنامه هایی است که توسط بنیاد مهدی موعود(عج) در استان یزد انجام می شود.

 

وی اعلام کرد: علاوه بر این و به منظور توسعه فعالیت ها و فرهنگ مهدوی در میان اقشار مختلف و در ادامه برنامه های حمایتی، اردوهای معرفتی-زیارتی قم و جمکران ویژه اعضای کانون های مهدویت دانشجویی و پایگاه های دعای ندبه برگزار می شود.

 

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) استان یزد از توسعه دفاتر بنیاد در سطح شهرستان های استان یزد به عنوان یکی از فعالیت های متداول خبر داد و بیان کرد: تقویت کانال بنیاد در فضای مجازی با هدف ترویج فرهنگ مهدوی، توسعه نمایشگاه های کتاب و نرم افزار مهدوی در مصلی های نماز جمعه با هدف معرفی کتب مهدوی و وارد کردن مهدویت به بسته مطالعاتی مردم در سطح استان و توسعه کانون های مهدویت دانشجویی در دانشگاه هایی که هنوز به این کانون ها مجهز نشده اند نیز به همت بنیاد و به صورت متداول، پیگیری و انجام می شود.

 

وی با بیان اینکه توجه به مناسبت ها و برنامه ریزی مناسب برای آنها نیز از اولویت های بنیاد مهدی موعود(عج) در استان یزد است، گفت: در این راستا آسیب شناسی جشن های شعبانیه و هدایت جشن ها متناسب با ارزش های دینی انجام می شود.

 

رستگاری اعلام کرد: افتتاح کتابخانه تخصصی مهدویت، برگزاری همایش ها و کرسی های هم اندیشی با موضوع «فلسفه غیبت امام عصر(عج)» و «وظایف منتظران در عصر غیبت»، افتتاح واحد کودک و نوجوان، برگزاری دوره آموزشی «حکومت مهدوی و وظایف منتظران» ویژه کارکنان دولت و توسعه طرح «سفره کتاب مهدوی» در اماکن عمومی هم به همت بنیاد مهدی موعود(عج) در استان یزد انجام شده و می شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: شناسایی ظرفیت ها، امکانات و برنامه های مساجد، بقاع متبرکه و موسسات فعال در عرصه مهدویت (مثل مراکز مجری مراسم دعای ندبه)، توسعه فعالیت های مهدوی در دانشگاه فرهنگیان، اداره کل ورزش و جوانان و بسیج اصناف بر اساس تفاهم نامه ملی و اجرای طرح «رشد مهدوی» ویژه نخبگان و استادان حوزه و دانشگاه نیز به منظور ترویج حداکثری معارف مهدوی در میان اقشار مختلف استان یزد در دست انجام است.

 

اجلاس ملی «انتظار و انقلاب اسلامی» برگزار می شود

 

 

 

اجلاس ملی «انتظار و انقلاب اسلامی» پنجشنبه، 11 بهمن ماه و در آستانه ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می شود.

 

بنابر این گزارش، از پژوهشگران دعوت می شود آثار خود را در این زمینه به مركز تخصصی مهدویت ارسال كنند؛ اطلاعات تكمیلی متعاقبا اعلام می شود.

 

محورهای این اجلاس ملی عبارتند از:

 

تأثیر پذیری انقلاب اسلامی از آموزه  مهدویت

تأثیر انقلاب اسلامی بر ترویج فرهنگ مهدیت

بررسی جایگاه گفتمان انتظار در چشم‌انداز سیاست خارجی انقلاب اسلامی ایران

نقش باور به آموزه مهدویت در الگوی تعامل بین ایران و جنبش‌های مقاومت در جهان اسلام

بررسی ابعاد گوناگون  مهدی هراسی در غرب پس از انقلاب اسلامی ایران

رسالت انقلاب اسلامی نسبت به مهدویت

سیاست‌گذاری كلی نظام برای تبلیغ و نشر معارف مهدویت

تعمیق و  ترویج باورهای مهدویت در نسل جوان انقلاب

مواجهه هوشندانه با جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدیت

الگوگیری از دولت كریمه مهدوی در راستای حل مشكلات كشور

بررسی راهكارهای مبارزه با برداشت‌های ناصواب از مهدویت

رابطه انقلاب اسلامی با مهدویت در منظومه فكری اندیشمندان

رابطه انقلاب اسلامی با مهدویت در اندیشه امام راحل

رابطه انقلاب اسلامی با مهدویت در اندیشه مقام معظم رهبری

رابطه انقلاب اسلامی با مهدویت در اندیشه سایر اندیشمندان

 

میزبانی مساجد قم از دوره های مهدوی/راه اندازی هیئات مهدوی با همکاری فرمانداری 

 

 

 

 

حجت الاسلام «ناصر ساجدی فر» در تشریح برنامه های بنیاد مهدی موعود(عج) استان قم، اظهار کرد: بنیاد به دلیل حضور حوزه علمیه و به منظور تربیت کادر متخصص هم برای حوزه و هم دیگر مراکز متقاضی در سطح کشور دوره های تربیت مربی و مبلغ مهدوی را برگزار می کند که تا کنون هفت دوره از آن با حضور استادانی همچون حجت الاسلام «محسن قرائتی» برگزار شده است.

 

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) استان قم با بیان اینکه کاهش بودجه ها سبب کاهش برنامه ها شده است، گفت: در کنار تربیت و تامین کادر متخصص ویژه دوره های مهدوی، اولویت دیگر بنیاد در استان قم آموزش و پرورش است که در این راستا و در پی تفاهم همکاری با آموزش و پرورش استان قم در طول سال تحصیلی به تناسب استقبال مدارس، دوره های مهدوی ویژه دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام ساجدی فر با بیان اینکه از سال 91 تا کنون 800 کلاس مهدوی در مدارس استان برگزار شده است، تصریح کرد: اولویت بعدی بنیاد مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها و تعامل با کانون های مهدوی دانشجویی است که در این راستا نشست ها و دوره های کوتاه مهدویت با عنوان «ره انتظار دوست» برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: کار ویژه دیگر بنیاد در استان قم و در بخش دانشجویی اجرای طرح «عهد آدینه» در جوار کوه خضر نبی(ع) است، این کوه که در نزدیکی قم واقع شده، محل عبادت برخی اولیای الهی است و تجمع دانشجویان و نسل جوان برای قرائت دعای ندبه در صبح های جمعه آنجا، فضایی معنوی را فراهم می کند و بعد هم با سخنرانی استادان و پذیرایی صبحانه به پایان می رسد.

 

مدیرعامل و رییس هیئت مدیره موسسه زیارت جامعه کبیره با بیان اینکه برخی برنامه های بنیاد در استان در تعامل با مساجد و هیئات مذهبی اجرا می شود، ابراز کرد: برای مثال به صورت هفتگی در برخی مساجد با حضور ائمه جماعات در شب های چهارشنبه برنامه های مهدوی اجرا و نیز در برخی مساجد، غروب جمعه ها مراسم قرائت زیارت شریف آل یس برگزار می شود.

 

وی تاکید کرد: بنا بر اعلام بنیاد مهدی موعود(عج) در استان قم به مساجد، حتی اگر یک نفر مراجعه و درخواست آموزش معارف مهدوی را داشته باشد، نباید دریغ شود و ما کارشناس و مدرس را برای همان یک نفر هم اعزام می کنیم. کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور هم در اجرای طرح و برنامه ها با بنیاد همکاری می کنند.

 

حجت الاسلام ساجدی فر در ادامه بیان کرد: از این رو، بنیاد مهدی موعود(عج) در استان قم که در منزل شخصی آیت الله نوری همدانی معروف به «خانه انقلاب» واقع شده، یعنی همان خانه ای که ماجرای 19 دی از آنجا کلید خورد اکنون از پایگاه های هدایت علمی تربیتی است و هر روز به عنایت حضرت حجت(عج) دروس مهدوی در آن دائر است و به پاتوق علمی تبدیل شده که در آن مباحث مهدوی، دینی و اخلاقی آموزش داده می شود.

 

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به همکاری بنیاد مهدی موعود(عج) استان قم با آستان مقدس کریمه اهل بیت(س)، ابراز کرد: نزدیک به سه سال است که با همکاری آستان کریمه اهل بیت(س) «گفتمان مهدویت» عصرهای جمعه در قالب پرسش و پاسخ در این آستان و با حضور زائران برگزار می شود که بنیاد کارشناس آن را تامین می کند و رادیو معارف آن را روی آنتن می برد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، خواهران همکار بنیاد هم به عنوان خادم افتخاری در طول هفته با آستان حضرت فاطمه معصومه(س) و نیز مسجد مقدس جمکران همکاری می کنند.

 

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) استان قم با اشاره به برنامه های مناسبتی این بنیاد تاکید کرد: علاوه بر ویژه برنامه های نهم ربیع الاول (سالروز آغاز امام حضرت حجت ابن الحسن العسکری(عج)) و نیمه شعبان، امسال به منظور اتصال مسیر مهدویت و ظهور به عاشورای حسینی، موکب «جامعه کبیره» را به ثبت رساندیم که با حضور 20 کارشناس مهدوی در ایام پیاده روی اربعین در حوزه پاسخ به شبهات و تبلیغ فعال بود چون متاسفانه بسیاری از فرقه های انحرافی از فضای مهیای این ایام برای سمپاشی استفاده می کنند و باید پاسخ مستدل به شبهات آنها داده و اذهان مردم روشن شود.

 

وی از برگزاری مستمر دوره های آموزشی در دفاتر بنیاد مهدی موعود(عج) استان قم خبر داد و گفت: هم در دفتر مرکزی و هم دفاتر پردیسان و نیروگاه و نیز شهرک مدرس، دوره های آموزش عمومی مهدویت برگزار می شود.

 

حجت الاسلام ساجدی فر در پایان خاطرنشان کرد: با مساعدت فرماندار قم، سه سال است که در فرمانداری اتاقی به بنیاد اختصاص داده شده و رییس حوزه ریاست فرمانداری مسئول کارگروهِ مهدی یاوران بنیاد است؛ در سایه این همراهی ها چندین هیئت مهدی یاور با حضور افراد همچون کارکنان ادارات و نهادها راه اندازی شده است که این می تواند برای دیگر استان ها و شهرستان ها نیز الگوی خوبی باشد.

 

دفاع از پایان نامه های مهدوی

 

 

پایان نامه علمی سطح سه مهدویت با موضوع «بررسی سندی و دلالی روایات نشانه های طهور در رابطه با ایران و خراسان» در مركز تخصصی مهدویت دفاع شد.

 

بنابر این گزارش، در این جلسه دفاعیه كه در مركز تخصصی مهدویت برگزار شد رساله «بررسی سندی و دلالی روایات نشانه های ظهور در رابطه با ایران و خراسان» اثر حجت الاسلام «محمد كاظم محمدی» ارائه شد.

 

این رساله توانست با كسب امتیاز عالی مورد تائید هیئت داوران، قرار گیرد.

 

جلسه دفاعیه سطح سه با موضوع «فلسفه علائم ظهور» اثر حجت الاسلام «سید جعفر موسوی نسب» دوشنبه، 19 آذرماه از ساعت16 با حضور هیئت داوران و استادان برگزار می شود.

 

بنابر این گزارش، حجج اسلام اسحاقیان به عنوان استاد راهنما، یوسفیان به عنوان استاد مشاور و الهی نژاد به عنوان استاد داور در این جلسه حضور می یابند.

 

گفتنی است، این جلسه فردا (دوشنبه، 19 آذرماه) در مركز تخصصی مهدویت به نشانی خیابان شهدا، كوچه 22(آمار)، بن بست شهید علیان، شماره 24 برگزار می شود.

 

همکاری جامعه‌الزهرا(س) و دبیرخانه همایش بین‌المللی دکترین مهدویت

 

 

 

برای دومین بار تفاهم‌نامه میان معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا(س) و دبیرخانه همایش بین‌المللی دکترین مهدویت به امضا رسید.

 

بنابر این گزارش، «ریحانه حقانی» با بیان اینکه تفاهم نامه میان معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و دبیرخانه همایش بین‌المللی دکترین مهدویت به امضا رسید، اظهار کرد: این تفاهم نامه به منظور برگزاری پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت میان این دو مجموعه منعقد شد.

 

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: نظر به انعقاد این تفاهم نامه که در تاریخ ۲۵ مهرماه صورت گرفت، دبیرخانه جذب مقالات در معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تشکیل شد.

 

حقانی بیان کرد: استادان، طلاب و پژوهشگران جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و دانشکده هدی وابسته به این مؤسسه علمی حوزوی می‌توانند آثار و مقالات خود را به این دبیرخانه ارسال کنند.

 

وی یادآور شد: پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت که فروردین ماه ۹۸ مصادف با ماه شعبان برگزار می‌شود، به موضوع «مهدویت و چالش‌ها» با دو محور «چالش‌های اعتقادی و فرهنگی» و «چالش‌های اجتماعی و سیاسی» می‌پردازد.

 

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تاکید کرد: محور «چالش‌های اعتقادی و فرهنگی» دارای موضوعاتی چون غفلت از مبانی و آرمان‌ها، شک و تردید، افول دین و ارزش‌ها، یأس وناامیدی، سطحی‌نگری، برداشت‌های انحرافی، تطبیق‌های ناروا، تعیین وقت برای ظهور(توقیت) و شتاب‌خواهی (استعجال) است.

 

حقانی اضافه کرد: پژوهشگران در محور «چالش‌های اجتماعی، سیاسی» نیز می‌توانند به موضوعاتی چون مسؤلیت‌گریزی، فتنه‌ها، سختی‌ها و ناکامی‌ها، لغزش اندیشمندان و خواص، فاصله بین عالمان و مردم، افزایش اختلافات، مدعیان دروغین، مخالفت با فعالیت‌های سیاسی و تشکیل حکومت و افزایش دشمنی‌ها بپردازند.

 

وی با بیان اینکه معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از پژوهشگران همایش بین‌المللی دکترین مهدویت حمایت می‌کند، گفت: این معاونت جهت استفاده پژوهشگران از کتابخانه‌های تخصصی مهدویت در سطح قم معرفی نامه ارائه می‌دهد.

 

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام افزود: هماهنگی با اساتید متخصص در زمینه مهدویت جهت راهنمایی و مشاوره از دیگر حمایت‌های ما در این زمینه است.

 

حقانی به برگزاری کارگاه‌های آموزشی مورد نیاز پژوهشگران در زمینه روش تحقیق و مهدویت اشاره کرد و افزود: مقاله‌های برتر پژوهشگران در سمینار علمی و پیشنشست «همایش دکترین مهدویت» جامعه‌الزهرا علیهاالسلام ارائه می‌شود.

 

وی در پایان بهره‎گیری از مقالات در کمیسیون‎های تخصصی مهدویت جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و چاپ مقالات در سطوح مختلف را از دیگر حمایت‌های معاونت پژوهش برای پژوهشگران همایش بین‌المللی دکترین مهدویت برشمرد.

 

میزبانی جمکران از منتظران امام زمان(عج)

 

 

 

مسجد مقدس جمکران در روزهای پایانی هفته جاری همچون هفته های گذشته با تدارک ویژه برنامه های متنوع پذیرای منتظران و محبان حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه) می شود.

 

بنابر این گزارش، برنامه های این هفته از امشب (سه شنبه، 20 آذرماه) با جلسه آموزش عمومی قرآن از ساعت ۱۹ آغاز شده و در ادامه با سخنرانی حجت‌الاسلام «لاجوردی» در ساعت ۲۰:۱۵ پذیرای محبان امام عصر(عجل الله تعالی فرجه) می شود.

 

قرائت دعای پرفیض توسل از ساعت ۲۱ با نوای «حاج حسین سازور» پایان بخش برنامه های سه شنبه شب مسجد مقدس جمکران است.

 

همچنین، میعادگاه منتظران پنج‌شنبه، 22 آذرماه از ساعت ۱۹ و با جلسه آموزش عمومی قرآن برنامه های خود را آغاز کرده و در ادامه از ساعت ۲۰:۱۵ با سخنرانی حجت الاسلام «طباطبایی» و  از ساعت ۲۱ با قرائت دعای پرفیض کمیل با نوای «سید جواد میرجعفری» پذیرای دلدادگان حضرت حجت ابن الحسن عجل الله تعالی فرجه می شود.

 

علاوه بر این، برنامه های روز جمعه، 23 آذرماه مسجد مقدس جمکران از ساعت ۵:۳۰ با قرائت دعای عهد آغاز شده و سپس با سخنرانی حجت‌الاسلام «حیدری کاشانی» در ساعت ۵:۴۵ ادامه می یابد.

 

قرائت دعای پرفیض ندبه با نوای «محمد جواد احمدی» از ساعت ۶:۳۰ صبح و قرائت زیارت شریف آل یس در ساعت ۱۶:۴۰ از دیگر برنامه های میعادگاه منتظران در روز جمعه، 23 آذرماه است.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبي شیراز استان بوشهر بندرعباس اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس ظرفیت های گردشگری فارس معاون اول رئیس جمهور آیت الله رئیسی کرمان سبک زندگی منتظرانه منتظران ظهور مهدویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۷۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌ بس

به گزارش جام جم آنلاین، شبکه خبری المیادین اعلام کرد که به نسخه‌ای از نامه ارسالی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس به گروه‌های فلسطینی دست پیدا کرده است.

بر این اساس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در نامه خود به گروه‌های فلسطینی تاکید کرد: جنبش حماس رایزنی‌ها را پیرامون آنچه در دو روز گذشته برای تحقق اهداف و خواسته‌های مشروع ملت ما انجام شد، با روحیه مثبت تکمیل خواهد کرد و به پایان خواهد رساند.

در ادامه این نامه آمده است: هیأت جنبش حماس پس از یک دور گفت‌وگو و رایزنی جدی و رد و بدل‌کردن نظرات پیرامون توافق پیشنهادی اخیر، قاهره را ترک می‌کند.

گفتنی است کمی پیش‌تر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دور کنونی گفت‌وگوهای آتش‌ بس در قاهره پایان یافته است.

جنبش حماس در این بیانیه اعلام کرد: کمی پیش‌تر دور کنونی گفت‌وگوها در قاهره پایان یافت. هیأت جنبش حماس امشب قاهره را برای مشورت با سران این جنبش ترک خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: هیأت جنبش حماس پاسخ این جنبش را به برادران میانجیگر مصری و قطری ارائه داد و گفت‌وگوهایی عمیق و جدی را با آنان به انجام رساند.

دیگر خبرها

  • جذب حداکثری از اهداف مهم برگزاری جشنواره امامت و مهدویت است
  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌ بس
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • مهدوی: نامه تشکل ها به رهبری موضوع جدیدی نیست