Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق یافته های جدید، افراد میانسالی که عادت به نخوردن وعده صبحانه دارند بیش از افرادی که صبحانه کامل می خورند دچار گرفتگی عروق قلب می شوند.به گزارش بلاغ، محققان دانشگاه تافتس بوستون در جدیدترین مطالعه خود به رابطه بین صبحانه و سلامت بهتر قلب پی بردند.

این محققان عنوان می کنند افرادی که صبحانه می خورند، کمتر دچار تشکیل پلاک در عروق خونی شان می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلاک ها رسوبات چربی، کلسیم و سایر مواد قابل تشکیل در عروق هستند که منجر به سخت شدگی و تنگ شدن عروق خونی می شوند. به این حالت «آترواسکلروز» یا تصلب شریان گفته می شود. تصلب شریان می تواند منجر به حمله قلبی، سکته و سایر مشکلات شود.

«خوزه پنالوو»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «تنها نخوردن صبحانه علت اصلی تشکیل پلاک در عروق خونی نیست. بلکه دلایل متعددی می تواند در بروز تصلب شریان نقش داشته باشد.»

به گفته وی، «در بسیاری از افراد، حذف وعده صبحانه بخشی از مجموعه عادات بد است. به عنوان مثال این افراد تمایل به خوردن بیشتر در وعده های بعدی دارند.»

پنالوو در ادامه تاکید می کند: «در راس تمامی این دلایل، حذف وعده صبحانه ممکن است دارای تاثیرات منفی بر هورمون های تنظیم کننده اشتها، قندخون و انسولین باشد.»

مطالعات قبلی نشان داده اند افراد عاشق خوردن صبحانه، کمتر چاق بوده یا مبتلا به دیابت یا بیماری قلبی هستند.

این مطالعه شامل بیش از ۴۰۰۰ فرد بزرگسال ۴۰ تا ۴۵ ساله از اسپانیا بود. ۳ درصد این افراد هیچوقت صبحانه نمی خوردند درحالیکه ۲۷ درصد به طورمنظم صبحانه مفصل می خوردند.

محققان مشاهده کردند در حدود ۷۵ درصد افرادی که هیچوقت صبحانه نمی خوردند دچار تشکیل پلاک در عروق شان شده بودند، در حالیکه ۵۷ درصد افرادی که صبحانه مفصل می خوردند، دچار گرفتگی عروق شدند.

محققان دریافتند طرفداران خوردن صبحانه از لحاظ شیوه های دیگر زندگی هم سالم تر بودند. به عنوان مثال، آنها میوه و سبزیجات، غذای دریایی و گوشت کم چرب بیشتری می خوردند. همچنین کمتر چاق یا مبتلا به فشارخون بالا، دیابت یا میزان کلسترول ناسالم بودند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۷۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، در بین مواد غذایی، گزینه‌های سالم و مفیدی وجود دارند که می‌توانند به مبارزه با خطرات بیماری قلبی و سایر بیماری های رایج در بین مردان کمک کنند.

مصرف چهار ماده غذایی زیر برای مردان بسیار مفید است؛ این موارد حاوی مواد مغذی خاصی هستند که به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های رایج برای آقایان، مانند برخی سرطان‌های مردانه، کمک می‌کنند.

۱) کلم بروکلی

این گیاه سبزرنگ سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های C، K و A و فیبر است و محتوای بالای سولفورافان در کلم بروکلی، پتانسیل مبارزه با سرطان را دارد و مصرف آن در مردان بسیار حائز اهمیت است.

۲) گوجه فرنگی

لیکوپن، یکی از آنتی اکسیدان‎های موجود در گوجه فرنگی، با محافظت در برابر سرطان پروستات و بیماری‌های قلبی عروقی، به سلامت مردان کمک می‌کند.

۳) ماست

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، مردانی که به طور مداوم محصولات لبنی تخمیرشده (مثلاً ماست و پنیر) مصرف می‌کردند، در معرض خطر کمتری برای بیماری عروق کرونر قرار دارند.

۴) آجیل

مصرف آجیل به سلامت قلب و کاهش عوارض ناشی از افزایش سن در مردان کمک می‌کند. آجیل‌ها مملو از پروتئین، فیبر و چربی‌های ضروری هستند که همین ویژگی آنها را به یک میان‌وعده بسیار مغذی تبدیل می‌کند.

اگر می‌خواهید آلزایمر نگیرید، این ۴ ادویه خانگی را مصرف کنید کد خبر 848313 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها خبر مهم تغذیه

دیگر خبرها

  • ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی
  • تاثیر ورزش شدید بر سرطان
  • عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد
  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • مو روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!