Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی گفت: راه برون‌رفت از بسیاری از مشکلات خراسان جنوبی صادرات است. ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مشیرالحق عابدی شامگاه چهارشنبه در آئین تجلیل از صادرکنندگان برتر خراسان جنوبی اظهار داشت: صادرات استان صادرات غیرنفتی است و صادرات غیر نفتی موتور محرکه توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این امر از طریق تداوم تولید و ایجاد تولید باعث رونق اشتغال  خواهد شد افزود: چراکه تداوم تولید مطمئنان کارگران استان را نگه می‌دارد و با ایجاد تولید نیز در جهت ایجاد اشتغال قدم های مثبتی برداشته می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: در بند 10 سیاست های اقتصاد مقاومتی مسائلی بیان شده است که باید به طرق خاصی در امر صادرات تسهیل شود و یکی از این روش ها ایجاد مشوق است.

عابدی با بیان اینکه اگر صادرات ما برابر واردات برای استان ما باشد مطمئنا ما تداوم صادرات را خواهیم داشت تصریح کرد: مرز ماهیرود مدنظر مسئولان استان قرار دارد اما با توجه به شرایطی که تک تک صادرکنندگان دارند و در کشور همسایه ما پاکستان نیز حاکم است بسیاری از موضوعات به صورت یک سویه انجام شده است.

بخشنامه‌های صادراتی از تصمیم استراتژیک برخوردار نیستحجم صادرات کشور به 31 میلیارد دلار رسید20 واحد صنعتی صادرکننده برتر استان مرکزی تجلیل شدند

وی خاطرنشان کرد: همچنین ارتباط خاص با وزارت خارجه در بحث راه اندازی دفتر نمایندگی وزارت خارجه و توسعه و تسهیل صادرات باید مدنظر قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی یادآور شد:  یکی دیگر از موضوعات مجوز صادره برای 4 بازارچه استان است،

با توجه به مکاتباتی که  انجام شد متأسفانه وزارت خارجه آنچه که می بایست در ارتباط با کشور همسایه انجام شود انجام نشده است و در این راستا انتظار داریم که از این باب نیز فعالیت ویژه ای صورت گیرد.

عابدی خاطرنشان کرد: تنها رونق بازارچه مرزی ماهیرود برای مسئولان استان مهم نیست بلکه رونق مرز یزدان، دوکوهانه و میل 73 نیز مدنظر است.

وی با اشاره به صادرات خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین راه برون رفت از بسیاری از مشکلات استان صادرات است.

انتهای پیام/ش

R41348/P1377/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۷۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام هیات‌های خدمت فنی مهندسی به عراق، چین و روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا کریم زاده، مدیر کل دفتر صادرات محصولات دانش بنیان و خدمات فنی و مهندسی سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه در ۱۲ ماه سال گذشته صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور به یک میلیارد و ۲۹۲ میلیون دلار رسید، اظهار کرد: طی این مدت ۲۶۴ مورد گواهی صادرات خدمات و تعیین تعهد ارزی، ۹۴ مورد صدور یا تمدید مجوز خروج موقت، ۱۸ مورد ضمانت نامه ارزی و مجوز ورود قطعی تجهیزات و ماشین آلات برای استفاده در پروژه‌های برون مرزی برای متقاضیان صادر شده است. همچنین، در این مدت ۳۰ فقره قرارداد انجام خدمات فنی مهندسی در ۲۰ کشور جهان توسط شرکت‌های برتر در این حوزه منعقد شده است.

کریم زاده با اشاره به اراده جدی دولت برای تسهیل مسیر صادرات خدمات فنی مهندسی، گفت: در راستای پشتیبانی از فعالیت‌های برون مرزی حوزه صادرات خدمات فنی مهندسی در سال گذشته اقداماتی مانند اصلاح آئین نامه اجرایی حمایت از صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی (مصوب هیأت وزیران)، تدوین پیش‌نویس بسته حمایتی صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی و تدوین برنامه توسعه بازار خدمات فنی مهندسی در کشورهای هدف صادراتی صورت پذیرفته است.

وی با تاکید بر حمایت‌های سازمان توسعه تجارت ایران در حوزه خدمات فنی و مهندسی، گفت: سال گذشته هیأت‌های مختلف تجاری و تخصصی به کشورهای عراق، چین، تاجیکستان، ازبکستان و روسیه اعزام کردیم.

کریم زاده گفت: سال گذشته دو رویداد مهم در حوزه گردشگری از جمله همایش جامع گردشگری سلامت و سمپوزیوم گردشگری با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی برای بررسی راهکارهای توسعه این بخش‌ها برگزار شد؛ همچنین تشکیل کارگروه توسعه صادرات بخش سلامت با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو به صورت ماهانه برای پایش بازار و رفع موانع در دستور کار سازمان توسعه تجارت ایران قرار گرفته است.

گفتنی است، بر اساس آخرین آمار کارشناسی نشده صادرات کشور در حوزه‌های مختلف صادرات خدمات از جمله گردشگری، صنایع خلاق و ترانزیت اعم از جاده‌ای، دریایی و ریلی و سایر خدمات بیش از ۱۴۰۰۰ میلیون دلار برآورد شده است که انتظار می‌رود با برنامه ریزی‌های لحاظ شده جهت توسعه بازار بین الملل در سال نو، شاهد رشد قابل ملاحظه صادرات کشور در تمام حوزه‌های صادرات خدمات باشیم.

کد خبر 6078974 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • برون‌رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای
  • برون رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای
  • رویکرد سپاه گره‌‌گشایی از مشکلات جامعه و مردم است
  • عرضه بهترین صنایع دستی خراسان جنوبی در نمایشگاه چین
  • انعقاد ۳۰ فقره قرارداد خدمات فنی مهندسی در دیگر کشورها
  • اعزام هیات‌های خدمت فنی مهندسی به عراق، چین و روسیه
  • توسعه نخلستان ها در شهرستان کارون 
  • بسیج سازندگی روزنه امید مردم برای حل مشکلات است
  • ارزش‌گذاری گوهرسنگ‌ها به مشهد تفویض اختیار شد
  • موانع و مشکلات اجرایی پروژه راه آهن خراسان جنوبی بررسی می شود