Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح اله حقیقی در جلسه شورای اجتماعی استان، با اشاره به اینکه باید با استفاده از فناوری های نوین، موضوعات و شاخص های کیفی را بصورت کمی بیان و بررسی نماییم، اظهار کرد: درخصوص موضوعات حوزه اجتماعی نیز با بهره گیری از علم آمار و تعاریف صحیح از مسائل اجتماعی باید اطلاعات درست را بصورت کمی تحلیل و ارزیابی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ویژگی های شاخص استان زنجان نظیر؛ برخورداری از هیئات مذهبی فعال، سازمان های مردم نهاد و اقدامات مذهبی که الگوی سایر استان ها می باشد، اشاره کرد و با بیان اینکه استان زنجان در زمینه اعتیاد، یکی از پاک ترین استان های کشور به شمار می آید، افزود: در چنین استانی انتظار می رود که آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد، خشونت و طلاق در سطح پایینی قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان خاطر نشان کرد: در استان زنجان باید یک یا دو موضوع از آسیب های اجتماعی را بصورت ویژه مورد توجه قرار داد و با تمرکز جدی روی این موضوعات خاص و جذب اعتبارات کشوری، به اجرای طرح های مقابله ای جهت کنترل و کاهش آن موضوعات خاص پرداخت تا بصورت پایلوت و الگوی کشور، عملیاتی شود.

مقام عالی اجرایی استان، راه پیشگیری و مقابله با بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد را فرهنگسازی مناسب عنوان کرد و گفت: راه مقابله و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تنها تکیه بر اعتبارات دولتی و یا استفاده از توان نیروهای امنیتی و قضایی نیست بلکه باید از طریق فرهنگسازی مناسب و نهادینه نمودن ارزش ها، با اعتقاد و ایمان کامل به اجرای طرح های عملیاتی بپردازیم.

استاندار زنجان بالا بودن سرانه مطالعه در استان زنجان و وجود سرمایه های اجتماعی و سازمان های مردم نهاد فعال در استان زنجان را از ثروت های مهم در این استان برشمرد و تصریح کرد: باید از توان این سرمایه های اجتماعی که بدلیل ویژگی های هویتی خاص خود، بهترین تصمیم سازان در کنار مدیران هستند به نحو شایسته ای استفاده نمود.

وی ادامه داد: فعالین سمن ها، افرادی خوش فکر و بدون وابستگی های سیاسی و اقتصادی هستند که بدون هیچ توقع و چشم‌داشتی به ارائه مشاوره های مهم می پردازند لذا باید از این ظرفیت استفاده کرد.

تاکید بر مشخص نمودن موضوعات خاص برای فعالیت حوزه اجتماعی، پرهیز از موازی کاری دستگاه های اجرایی، ارتقاء سرانه ورزشی در استان، اجرای طرح حمایت از تحصیل دانش‌آموزان بی‌بضاعت در یکی از شهرستان های محروم استان، فعال‌تر نمودن اتاق‌های فکر و هیئت‌های اندیشه ورز در استان و راه اندازی خانه جوان تا پایان امسال در تمامی شهرستان ها از سایر تاکیدات مهم استاندار زنجان به اعضای شورای اجتماعی بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان زنجان استاندار زنجان توسعه بیمارستان ولیعصر عج سرانه تخت های بیمارستانی شورای اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۷۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: برای مقابله با بی حجابی نیازی به قانون جدید نیست

روزنامه کیهان نوشت: علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت طی گفت‌وگویی درخصوص اظهاراتی مبنی بر موکول کردن ساماندهی وضعیت عفاف و حجاب به پذیرش بار مالی آن از سوی دولت، تاکید کرد: اخیراً مکاتبه‌ای از سوی مجلس شورای اسلامی مجدداً درخصوص ماده‌ای صورت گرفته بود که در آن ماده قید شده هزینه‌های حمایت از فرهنگ عفاف و تقویت بنیان خانواده، به‌عنوان هزینه قابل‌قبول مالیاتی تلقی شود و این نوعی مشوق سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد در این زمینه است.

 وی افزود: دولت طبیعتاً با اقدامات حمایتی در حوزه‌های تبلیغی، ترویجی و فرهنگ‌سازیِ مقوله‌های مرتبط با حجاب و عفاف و حمایت از بنیان خانواده موافق است و بحثی در این‌زمینه وجود ندارد. درخصوص کلّیت لایحه عفاف و حجاب نیز قبلاً گفتیم که قوانین موجود در حوزه‌های مختلف اجرائی، فرهنگی، تبلیغی، اجتماعی، انتظامی و قضائی روشن است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: شاید ضرورتی به تصویب قانون نداشته باشیم و هیچ الزامی نبود که این مسئله معطل مانده باشد تا یک قانون تصویب شود که اقدامی در این‌زمینه انجام بگیرد. قبلاً رفت‌وبرگشت‌هایی در این زمینه انجام شده بود و مذاکراتی در جلسات نهادهای مختلف صورت گرفته بود و لایحه‌ای از سوی مرجع قضائی تقدیم دولت شد.

بهادری‌جهرمی ادامه داد: دولت با همراهی و همدلی و همچنین با اصلاحات حداقلی در سریع‌ترین زمان ممکن، طبق تعیین تکلیفِ قانون اساسی مبنی بر اینکه لوایح قضائی باید از مسیر دولت به مجلس تقدیم بشود، لایحه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

وی عنوان کرد: به‌نظر می‌رسد الان و یا هر مقطع دیگری هیچ مرجعِ اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، قضائی و اجرائی معطل تصویب قانونی در این زمینه نیست و قوانین موجود تکالیف همین مراجع را در این موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی مشخص کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: معاون وزیر کشور درباره طرح حجاب: با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد / یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح مخالفتی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود گشت ارشاد فقط برای دختران و زنان ایرانی است؟

دیگر خبرها

  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی‌حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • پخش مستند‌هایی با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان