Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@21:28:30 GMT

بن سلمان مسئول قتل خاشقجی است

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۷۷۱۹

مک کانل که از تریبون سنا سخن می گفت در عین حال یادآور شد سنا باید مانع تصویب طرح توقف حمایت آمریکا از ائتلاف متجاوز نظامی سعودی در یمن شود.

رهبر اکثریت سنا گفت اعضای این مجلس، در مورد یمن از «نگرانی های مشروع» برخوردارند و در مورد قتل خاشقجی نیز بشدت نگران هستند.

وی در عین حال اظهار کرد: ما خواستار حفظ شراکت هفتاد ساله بین آمریکا و عربستان هستیم و می خواهیم تضمین شود که ادامه این روند، منطبق با منافع آمریکا و تثبیت اوضاع در این منطقه بحران زده و خطرناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مک کانل با اشاره به اینکه شرایط چالش برانگیز فعلی به دوراندیشی و دقت نیاز دارد، گفت قطعنامه پیشنهادی سناتورهای آمریکایی به قدر کافی دقیق و محتاطانه نیست. وی از قطعنامه ای سخن می گفت که سناتور «برنی سندرز» و سناتور «مایک لی» پیشنهاد بررسی آن را در سنا مطرح کرده اند.

سنا قرار است فردا در مورد این قطعنامه رأی گیری کند. این قطعنامه، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را ملزم می کند ظرف 30 روز نیروهای آمریکایی را از یمن خارج کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سنا یمن قتل عربستان سنا سیستم ایمنی بدن عربستان قتل یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۷۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش عربستان به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین

عربستان سعودی امروز(جمعه) از ناکامی شورای امنیت بین المللی برای تصویب پیش نویش قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ابراز تاسف کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه عربستان با انتشار بیانیه ای در این زمینه اعلام کرد: جلوگیری از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد، به تقویت سرکشی رژیم اشغالگر اسرائیل و ادامه نقض قوانین بین المللی بدون وجود هیچ عامل بازدارنده ای در این زمینه کمک می کند و هیچ گونه کمکی به برقراری صلح نخواهد کرد.

وزارت خارجه عربستان همچنین تأکید کرد: بار دیگر از جامعه جهانی می خواهیم به مسئولیت هایش در زمینه توقف تجاوزگری اشغالگران اسرائیلی به غیر نظامیان در غزه، حمایت از حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت شان و برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس براساس طرح صلح عربی و قطعنامه های بین المللی ذیربط عمل نماید.

آمریکا بامداد جمعه در رای‌گیری شورای امنیت، قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد. از ۱۵ عضو شورای امنیت ۱۲ عضو به این قطعنامه رای مثبت و انگلیس و سوئیس رای ممتنع دادند.

کشور الجزایر پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین را در سازمان ملل به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده بود و خواستار طرح آن در نشست روز پنجشنبه این شورا شده اما کشور مالت که رئیس دوره‌ای شورای امنیت در ماه جاری میلادی (آوریل) است، ابتدا اعلام کرد که شورای امنیت عصر جمعه به وقت محلی در این باره تصمیم گیری خواهد کرد اما سرانجام این نشست عصر پنجشنبه به وقت محلی برگزار شد.

تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل مستلزم آن است که حداقل ۹ رأی مثبت را بدون مخالفت یا همان وتوی پنج عضو دائم شورای امنیت یعنی آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه و چین به دست آورد.

پیش از منابع آگاه اعلام کرده بودند که این قطعنامه از حمایت ۱۳ عضو شورای امنیت برخوردار است اما احتمالا آمریکا یکی از اعضای اصلی شورای امنیت و حامی همیشگی (رژیم) اسرائیل، با آن مخالفت و آن را وتو خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد که واشنگتن به این قطعنامه رای مثبت نخواهد داد.

فلسطین اکنون ناظر دائمی در سازمان ملل است. در سال ۲۰۱۱، فلسطین برای عضویت دائمی در سازمان ملل درخواست داده بود، اما بعداً تصمیم گرفت برای مدتی به عنوان ناظر دائمی باقی بماند.

در ماه آوریل، فلسطین نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل ارسال و درخواست کرد که پیوستن آن به سازمان ملل متحد به عنوان یک عضو دائمی را دوباره بررسی کند.

کشورهای دارای این وضعیت می توانند در اکثر جلسات شرکت کنند و تقریباً به تمام اسناد مربوطه دسترسی داشته باشند، اما حق رای ندارند. به جز فلسطین، واتیکان نیز دارای وضعیت ناظر دائمی در سازمان ملل است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • هدیه یک میلیارد دلاری بایدن به اسرائیل
  • ایران وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را محکوم کرد
  • قطعنامه عضویت کامل فلسطین دوباره به رای گذاشته می شود
  • واکنش عربستان به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد
  • آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد
  • کربی: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفتگو است
  • آمریکا باز هم قطعنامه عضویت فلسطین را وتو می‌کند
  • آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند
  • چین: آمریکا نباید خود را بالاتر از همه بداند