Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت (صمت ) یزد تأکید کرد: مدیران اداره‌هایی که بدون عذر موجه در اجرای مصوبه های اقتصاد مقاومتی در استان کوتاهی کنند، نه‌تنها بازخواست بلکه به مردم هم معرفی می‌شوند.

علی‌اکبر کلانتر روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره نتایج سومین جلسه کمیته پایش، ارزیابی و رصد مستمر اجرای مصوبات ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی یزد این مطلب را اظهار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: با توجه به بررسی 12 مصوبه اولین جلسه ستاد در سال 1397، این موضوع بیانگر کندی و نبود پیشرفت کافی در اجرای مصوبات بود و بعضاً نتایج به دلیل پاسخگو نبودن مدیران برخی دستگاه‌های مسئول نامشخص بود.
کلانتر افزود: با عنایت به مصوبه دومین جلسه کمیته، پس از بررسی‌های صورت گرفته ظرف یک هفته، آخرین وضعیت مصوبات به‌صورت کامل استخراج شد و اطلاعات به‌دست‌آمده در جلسه سوم کمیته پایش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رئیس خانه صمت یزد تصریح کرد: یکی از مهمترین مصوبات جلسه ، پیشنهاد لزوم تشویق دستگاه‌های اجرایی فعال و موفق در اجرای مصوبات ستاد با اهدای تندیس و نشان طلایی به آنان در سالروز تشکیل ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی بود.
کلانتر ادامه داد: جلسات پایش ارزیابی و رصد مستمر اجرای پروژه‌ها و مصوبات ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی به ‌صورت منظم و هفتگی به میزبانی این تشکل با مشارکت تمام اعضا برگزار می‌شود.
وی تأکید کرد: مقرر شد، این راهکارها در جلسه بعدی ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی، توسط دبیر کمیته با عنوان گزارش به استاندار و اعضای ستاد ارائه شود.
حدود 90 درصد صنایع استان و کشور ، واحدهای کوچک و متوسط است.
سه هزار و 300 پروانه صنعتی با سرمایه‌گذاری اسمی 80 هزار میلیارد ریال و با حدود 100 هزار نفر اشتغال در استان وجود دارد.
این استان درحالی‌که 1.1 درصد جمعیت کشور رادار است ولی به لحاظ تولید صنعتی 4.4 درصد سهم تولید این بخش را دارد.
یزد به‌عنوان چهارمین استان صنعتی ، دومین منطقه معدنی شناخته می‌شود که در تولید محصول کاشی و سرامیک رتبه نخست ، محصولات نساجی ایران با 25 درصد تولید جایگاه دوم و تولید فولاد در جایگاه سوم قرار دارد.
بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در آبان ماه سال 1395، استان یزد یک‌میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد.
1968/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد اقتصاد مقاومتي استان يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۷۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پروژه‌های مصوبات سفر ملاک ارزیابی مدیران است

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری صبح سه شنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر ریاست جمهوری و آخرین وضعیت پروژه‌های آن، سفر به ایلام را دارای خیر و برکت و آورده دانست و گفت: اتمام پروژه‌های سفر و تحقق مصوبات در اولویت برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد.

وی ضمن بیان اینکه سفر اول آیت الله رییسی به استان ایلام دارای ۱۴۵ مصوبه و ۳۰۱ پروژه و بیش از ۶ هزار میلیارد مصوب است، خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی که دارای درصد پیشرفت بالایی هستند باید هر چه زودتر تکمیل شوند و این مهم یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران در استان و در نهاد ریاست جمهوری خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: مصوبات خوبی برای سفر دوم ریاست جمهوری پیش‌بینی و تنظیم شده اما مصوبات دور اول سفر باید عملیاتی و پروژه‌ها اجرایی شده و به بهره‌برداری برسند.

هژبری با بیان اینکه مدیران باید به جزئیات پروژه‌های مرتبط با سفر اشراف داشته باشند، تاکید کرد: مدیران پیگیر دریافت تخصیص، فعال شدن پروژه و اتمام آنها باشند و نسبت به رفع موانع تحقق مصوبات اقدام کنند.

در این جلسه آخرین وضعیت مصوبات و پروژه‌های امور عشایری، راه و شهرسازی، اداره زندان‌ها، ورزش و جوانان، بنیاد شهید، جهادکشاورزی، دانشگاه ایلام، دانشگاه پیام نور، آب منطقه‌ای، فنی و حرفه‌ای، راه داری، آبفا، دانشگاه علوم پزشکی و کمیته امداد بررسی و تصمیمات لازم جهت پیشبرد این پروژه‌ها اتخاذ شد.

کد خبر 6086057

دیگر خبرها

  • سفر اول رئیس‌جمهور به استان ایلام ۱۴۵ مصوبه داشته است
  • تکمیل پروژه‌های مصوبات سفر ملاک ارزیابی مدیران است
  • کبودراهنگ رتبه اول فرزندآوری در استان همدان
  • گام مردم در کشاورزی هوشمند/ راه میان‌بر مردمی‌سازی فناوری باز شد
  • ضرورت استفاده از مشوق ها برای بازسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده لرستان
  • صنعتگران مهم‌ترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند
  • ضرورت حركت از اقتصاد نفتی به سمت چرخه تولید
  • لزوم اجرایی شدن مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر بافق
  • نظارت بر روند تولید آثار هنری با محتوای سالم و ارزشی ضروری است
  • نباید از اجرای برنامه ترکیبی و تلفیقی دهه کرامت غافل شد