Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@13:22:45 GMT

پرداخت تسهیلات خرد در استان اردبیل هدفمند می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۷۸۷۳

پرداخت تسهیلات خرد در استان اردبیل هدفمند می شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: پرداخت تسهیلات خرد و ایجاد مشاغل خانگی در این استان هدفمند و منجر به ایجاد زنجیره تولید و اشتغال می شود.

به گزارش ایرنا ، ارژنگ عزیزی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خلخال افزود: از این پس این نوع تسهیلات بانکی به طرح های پشتیبان پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: طرح های کوچک اقتصادی زیر مجموعه مشاغل خانگی که متصل به بنگاه های بزرگ اقتصادی نیستند در تامین مواد اولیه تولید و نیز فروش محصولات تولیدی خود با مشکل مواجه شده اند.
وی از ارائه بسته های حمایتی به طرح های پشتیبان خبر داد و افزود: پرداخت بخشی از حق بیمه کارآفرینان از سوی دولت همراه با تامین مواد اولیه تولید محصول و تضمین فروش محصولات تولیدی مجریان این طرح ها از جمله این حمایت های دولت در بخش مشاغل خانگی و تسهیلات خرد است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل نیز در این جلسه از ارائه بسته های تشویقی به کارفرمایانی خبرداد که در جذب مددجویان زیرپوشش این نهاد اقدام می کنند.
حسین دشتی افزود: در صورت بکارگیری مددجویان توسط کارفرمایان طرح های تولیدی و صنعتی استان 24 درصد از سهم 30 درصدی حق بیمه مددجویان به مدت 24 ماه از سوی کمیته امداد امام تامین و پرداخت می شود.
او اظهار داشت: کمیته امداد به ازای جذب هر یک از مددجویان 200 میلیون ریال تسهیلات بانکی با نرخ سود چهار درصد در مناطق شهری و 500 میلیون ریال در مناطق روستایی به کارفرمایان پرداخت می کند.
وی گفت: در سال جاری 250 میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی از محل تبصره 16 و 590 میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات ایجاد اشتغال پایدار روستایی به کمیته امداد امام استان تخصیص یافته است.
وی اظهار داشت: نرخ کارمزد تسهیلات ارائه شده به مجریان طرح های تولیدی از محل منابع داخلی کمیته امداد تا سقف 500 میلیون ریال است.
دشتی گفت: 80 درصد از مجموع تسهیلات منابع داخلی این نهاد به افراد زیرپوشش تعلق گرفته و 20 درصد نیز به مجریان طرح های اشتغال زا در مناطق محروم روستایی استان پرداخت می شود.
فرماندار خلخال هم گفت: برغم پیشرفت های حاصل شده در توسعه صنعت تولید پوشاک در این شهرستان بدلیل سخت گیری های بی مورد اداری و بانکی، ریالی تسهیلات به مجریان این طرح ها پرداخت نشده است.
فریدون بابایی افزود: خلخال از گذشته به عنوان یکی از قطب های بزرگ در تولید فرش های ابریشمی نفیس و دستی بوده و از سال گذشته با هدف توسعه صنعت قالیبافی طرح های بزرگ چابک بافی فرش در این شهرستان اجرا شده که این کار زمینه ثبت نام و آموزش 750 نفر از علاقه مندان به یادگیری مهارت فرش بافی را فراهم کرده است.
او گفت: با وجود تلاش های صورت گرفته برای توسعه صنعت تولید پوشاک در این منطقه صندوق کارآفرینی امید استان و شهرستان رغبتی در پرداخت تسهیلات به مجریان طرح های تولید پوشاک ندارند.
7119/6018

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد اشتغال عزيزي اردبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۷۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل، گفت: سال گذشته در اردبیل برای ۱۴ هزار زوج متقاضی تسهیلات ازدواج وام پرداخت شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، یاسیر عبداللهی صبح امروز در نشست بررسی روند پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری که با حضور مدیران بانک‌ها برگزار شد، اظهار داشت: نزدیک به 3 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل در سال گذشته پرداخت شده است.

وی از پرداخت 2 هزار و 850 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج برای 14 هزار متقاضی در اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: 644 میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری برای 11 هزار و 300 متقاضی در استان پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل عملکرد هر کدام از بانک‌ها در زمینه وضعیت پرداخت تسهیلات را یادآور شد و بیان کرد: سرعت‌بخشی به پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار ضروری است.

عبداللهی با اشاره به وجود برخی روش‌های الکترونیکی در تعدادی از بانک‌ها تصریح کرد: معرفی و اطلاع‌رسانی این شیوه‌های مجازی به متقاضیان تسهیلات در تسریع پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار اهمیت دارد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این نشست با اشاره به هدف‌گذاری پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در تبصره 13 قانون بودجه خواستار پیگیری بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات به واجدان شرایط و کاهش صف‌های انتظار شد.

افسانه جهانی ادامه داد: میزان تسهیلات برای فرزند اول 40 میلیون تومان، دوم 80 میلیون تومان، سوم 120 میلیون تومان، چهارم 150 میلیون تومان و پنجم 200 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد
  • اشتغال مددجویان کمیته امداد میامی با ۳۳۰ میلیارد ریال محقق شد