Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، کارشناس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور استان گفت: این دوره آموزشی –توجیهی با حضور رئیس  وکارشناس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور خراسان رضوی برگزار شد .

دکتر محمدرضا رویگری افزود: دراین دوره آموزشی جدیدترین روشهای پیشگیری از بروز بیماریهای طیور بررسی و به سوالات مسئولان پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار پاسخ  داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی گفت: شروع ناگهاني تلفات با روند افزايشی در گله، انتشار ناگهاني بيماری در گله، بيحالي شديد، پژمردگي و دور هم جمع شدن گله، کاهش شديد مصرف دان، افت ناگهاني و شديد توليد تخم مرغ روزانه، علائم تنفسي حاد سياه شدن و خونريزی تاج، ريش و ساق پا از علائم بيماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است.

کارشناس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور خراسان رضوی افزود: پرندگان وحشي و آبزی مي توانند بدون اين که خود مبتلا به بيماری شوند، ويروسهای آنفلوانزای طيور را با خود جابجا کنند.

رویگری گفت: مرغ و خروس، بوقلمون، مرغ شاخدار، پرندگان زينتي، پرندگان وحشي و شتر مرغ از پرندگان حساس به بيماری هستند .

وی نحوه انتقال بيماری به مرغداری را  از طریق تماس پرندگان وحشي و آبزی ،  افراد و لوازم تجهیزات مرغداری، سگ و گربه به عنوان ناقل، تهيه دان از منابع غير مطمئن،  پراکنده شدن کود مرغداری به اطراف، رعايت نکردن اصول بهداشتي و امنيت زيستي عنوان کرد.

شهرستان سبزوار در غرب خراسان رضوی قرار دارد.

این شهرستان قطب پرورش طیور گوشتی با تعداد 380 واحد پرورش به ظرفیت جوجه ریزی هر دوره  5 میلیون و 500 هزار قطعه است.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری خراسان رضوی بیماری های طیور مرغ گوشتی آنفلوآنزای طیور اصول بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۸۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: با توجه به اهمیت مهارت آموزی در رفع آسیب‌های اجتماعی و کاهش دغدغه‌های ناشی از آن، برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی در سطوح مختلف با حرفه‌های متنوع در دستور کار اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان است که در این خصوص در سال گذشته ۱۷۵ دوره آموزشی ویژه‌ی اقشار آسیب دیده اجتماعی از جمله معتادین بهبود یافته، کودکان کار و خیابان، زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده‌های آنان، زندانیان و ساکنان سکونتگاه‌های غیر رسمی برگزار شده است.


حسن کامرانی فرد افزود: از متقاضیان این گروه هدف ۲ هزار و ۴۶۷ نفر مرد و هزار و ۴۸۶ نفر زنان بوده اند که در طول سال در مجموع ۶۱۳ هزار و ۳۷ نفر ساعت، آموزش را گذرانده اند.

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش و فرهنگ در تربیت انسان بسیار تأثیرگذار هستند
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • برگزاری اولین دوره مسابقات فوتشال در کلات
  • برگزاری دوره آموزشی زیورآلات دستی در قم
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • دوره تغذیه و مدیریت بیماری‌های قارچی نخیلات در تنگستان برگزار شد
  • برگزاری دوره آموزشی صنعت زنبورداری در همدان
  • کشف ۱۵ سهره وحشی، تور و قفس صید پرندگان در خرامه
  • برگزاری کلاس آموزشی بهداشت و پرورش کرم ابریشم در نیشابور
  • فیلم|کمبود ۵هزار کلاس درس در خراسان رضوی