Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@07:50:51 GMT

یک هزار و 488 پرونده تخلف در آذربایجان شرقی تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۸۰۹۰

یک هزار و 488 پرونده تخلف در آذربایجان شرقی تشکیل شد

تبریز - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 488 پرونده تخلف مربوط به گرانفروشی و احتکار در این استان تشکیل شده است.

سیداحد یوزباشی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد پرونده شامل یک هزار و 315 تخلف گرانفروشی و 173 پرونده احتکار بوده که در رسیدگی به آن ها یک هزار و 236 پرونده گرانفروشی و 170 پرونده احتکار مختومه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: برای متخلفان استان حدود 110 میلیارد ریال حکم محکومیت جزای نقدی از سوی شعبه های هیات بدوی این اداره کل صادر شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی از صدور حکم احتکار 33 هزار و 520 قوطی رب گوجه فرنگی به وزن های 700 و 800 گرمی در مراغه و گرانفروشی 195 دستگاه پکیج در تبریز خبر داد و یادآوری کرد: پکیج فروش به یک میلیارد ریال و محتکر رب گوجه فرنگی به 360 میلیون ریال جریمه محکوم شدند.
یوزباشی ادامه داد: تخلف گرانفروشی پکیج فروش در پی شکایت های مردمی و گزارش بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت تبریز پس از بررسی مدارک اخذ شده از فروشگاه و استعلام از اتحادیه مربوط محرز شد.
وی گفت: شعبه 4 هیات بدوی در جریان رسیدگی به این پرونده با تفهیم اتهام از فروش این تعداد پکیج و دریافت مبالغ اضافه و نظریه کارشناس رسمی، مابه التفاوت قیمت مصوب اتحادیه را به عنوان اضافه دریافتی اعلام و این گرانفروش را جریمه کرد.
یوزباشی ارزش اولیه رب های گوجه فرنگی احتکار شده در مراغه را نیز بیش از 3 میلیارد و 600 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی این شهرستان پس از بررسی های لازم صاحب کالا را ملزم به فروش و پرداخت 10 درصد از ارزش این کالا به عنوان جریمه کرد.
8023/3071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حقوقي گرانفروشي آذربايجان شرقي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۸۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) پشتو قالاسی، قلعه‌ صخره‌ای آذربایجان شرقی

(تصاویر) پشتو قالاسی، قلعه‌ صخره‌ای آذربایجان شرقی

دیگر خبرها

  • تخلفات راهنمایی و رانندگی و مبلغ جریمه ها در کشورهای همسایه چگونه است؟
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • مادر و دختر قاچاقچی ارز در شیراز، نقره داغ شدند
  • درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی ۴۱ درصد افزایش یافت
  • صنعت دامپروری در آذربایجان شرقی
  • (تصاویر) پشتو قالاسی، قلعه‌ صخره‌ای آذربایجان شرقی
  • ۲۴ واحد متخلف در اصفهان ۶ میلیارد ریال جریمه شدند
  • ماجرای کشف ۳۰ هزار دلار از دو مسافر آمریکا
  • قاچاقچی دام زنده ۱۶ میلیارد ریال جریمه شد
  • تشکیل ۵۸۳ پرونده تخلف صنفی در استان زنجان