Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، «دوران» نام مجموعه تلویزیونی جدیدی است که جمعه‌ها پخش خواهد شد.

بنا بر این گزارش، «دوران» برنامه‌ای گفت‌وگو محور با موضوع انقلاب‌ها و پیامدهای آنها در کشورهای مختلف که با حضور مجید شاه حسینی و با دانشجویان رشته‌های علوم سیاسی و جامعه شناسی به بحث در این زمینه می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در دهمین قسمت این برنامه، شاه حسینی به عنوان مجری و کارشناس با دو میهمان درباره وقوع انقلاب فرانسه به گفت‌وگو می‌نشیند.

انقلاب کبیر فرانسه (۱۷۹۹-۱۷۸۹) دوره‌ای از دگرگونی‌های اجتماعی سیاسی در تاریخ سیاسی فرانسه و اروپا به دست ملت فرانسه بود. این رویداد، یکی از چند انقلاب مادر در طول تاریخ جهان است که پس از فراز و نشیب‌های بسیار، منجر به تغییر نظام سلطنتی به جمهوری دموکراتیکی فرانسه و ایجاد لائیسیته شد.

فرشاد منجزی تهیه کنندگی برنامه «دوران» را بر عهده دارد که در ۲۶ قسمت یک ساعته تولید شده و جمعه‌ها ساعت ۲۲ و تکرار آن ساعت‌های ۱۱ و ۱۶ روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود.

انتهای پیام/ 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۸۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گنجی: خیلی از بچه‌های درجه یک بخاطر خستگی از برنامه جدا شدند/ افت مخاطب نداشتیم

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز؛ نشست خبری عوامل برنامه «به افق فلسطین» صبح امروز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه در سالن جلسات اداره کل روابط‌عمومی سازمان صدا و سیما برگزار شد.

حسین قرایی مدیرکل روابط‌عمومی صدا و سیما در ابتدای این نشست گفت: امروز در کنار عوامل برنامه دوست داشتیم یادی از شهید زاهدی کنیم و به همین دلیل در خدمت برادر این شهید بزرگوار، محمدرضا زاهدی هستیم. برنامه «به افق فلسطین» بیش ۱۹۰ روز روی آنتن بوده و چنین برنامه پرتحرکی نشان از توانمندی عوامل کار است و به همین جهت به سازندگان برنامه تبریک می‌گویم. تماس های زیادی در ۱۶۲ داشتیم که میتوانم این تماس ها را در اختیار شما بگذارم تا در برنامه یک بسته ای در نظر بگیرید که این صوت ها یا حتی پیام ها پخش شود.

محمدرضا زاهدی؛ برادر سردار شهید زاهدی گفت: به نوبه خودم از شما شبکه افق و صدا و سیما و عموم ملت تقدیر و تشکر میکنم.

علی گنجی مدیر گروه سیاسی شبکه افق نیز در ادامه این نشست گفت: این برنامه یک تجربه شیرین بود. صفر تا صد اتفاقاتی که بعد از طوفان الاقصی رخ داد را هرشب تبدیل به یک برنامه کردیم و این برنامه که مربوط به امور بین الملل بود را به یک برنامه اختصاصی مربوط به فلسطین تبدیل کردیم و کار سختی بود چرا که تنوع نبود و زیرساخت های زیادی وجود نداشت. حتی در یک مقطعی گروه اجتماعی پای کار آمد. مهم این بود که ما صدای فلسطین، هم‌ برای مردم خودمان و هم‌ برای کشورهای دیگر باشیم. خیلی از قطعات برنامه ما برای عرب زبان ها ترجمه می شود و ما منبع اطلاعات آن ها شده‌ایم. شبی که موشک‌ها پرتاب شد، هفت ساعت یک برنامه سیاسی را از جنس خبری اجرا کردیم.

گنجی در ادامه بیان کرد: در این برنامه فقط انعکاس دهنده اتفاقات فلسطین نبودیم و گاهی سراغ کشورهای جبهه مقاومت هم می رفتیم. شخصیت های اثرگذار را جهت گفت و گو روی آنتن آوردیم. ما وسط میدان جنگ و کنش‌گر میدان بودیم و هستیم. خیلی لحظات آنلاین بودیم و روی آنتن یکسری از اتفاقات رخ می‌داد. خیلی چیزها را نمی‌توان‌ نمایش داد با اینکه فضای مجازی دستش باز است و اطلاع رسانی می‌کند اما ما نمی‌توانستیم با عواطف مردم بازی کنیم.

وی افزود: خیلی از حواشی که حول کار ما شکل می‌گرفت متوجه ما نبود. طبیعی است که خیلی مسایل اتفاق بیافتد و پشت آنتن خیلی از بچه‌های درجه یک با ما قطع همکاری کردند چرا که خسته شده بودند و گاهی به خاطر حجم کار، خود من هم خسته شده بودم اما همه مجاهدانه کار می‌کردند و ما یک کار جهادی را تجربه کردیم. خیلی ها از برنامه‌های دیگر به ما کمک کردند.

مدیر گروه سیاسی شبکه افق ادامه داد: ما یک کاری را دنبال می‌کنیم و محکم جلو می‌رویم و تلاشمان این است که همه مسایل را از جهان مختلف به برنامه اضافه کنیم. بچه‌ها صبح تا شب تلاش می‌کنند تا یک ساعت برنامه درست را به منظر مردم برسانند. خانم شریفی هم صاحب اختیار بود و با تغییر شرایطش از کار جدا شد. ما قبل از «به افق فلسطین» کارهای دیگری نیز انجام دادیم و در مدت یک ماهی که تیم عوض شد صرفا به‌خاطر خستگی بوده و عوامل جابه‌جا شدند؛ اما سیاست همان سیاست است و اگر ما در ابتدای کار اصطلاح‌طلب دعوت می‌کردیم هنوز هم همین است.

وی با بیان اینکه در این برنامه از هنرمندان تا سیاستمداران را دعوت کردیم خاطرنشان کرد: من تا این لحظه و در این ۲۰۰ شب نشنیدم که یک چهره سیاسی در حماس جان خود را از دست بدهد عمدتا مردم بودند که کشته شدند. یک سری شب‌ها از شهرهای مختلف اروپا و منطقه، دوربین‌های زنده داشتیم که نشان دهیم همه دنیا پای مظلومیت مردم غزه هستند. یک دوربین هم‌ در ایران و یک دوربین هم در غزه داشتیم. در وضعیت عادی اگر بخواهید یک برنامه را نگه دارید بسیار طاقت فرسا است و در هفت ساعت بخواهی یک حرفی را نزنی که مشکل ساز نشود بسیار کار سخت‌تری است. برنامه ما خیلی در فضای مجازی وایرال داشته است تا جایی که آمار دقیق آن را نتوانستیم دربیاریم.

گنجی ادامه‌ داد: تلاشمان منوط به این است که چه اتفاقی در کف میدان رخ می‌دهد. چند بار می‌خواستیم برنامه را تمام کنیم اما یک اتفاقی رخ می‌داد و خود میدان اجازه توقف نمی‌داد. از حمایت های مالی سازمان که تشکر می کنم. برای آینده پیشنهاد داریم که برنامه را «به افق مقاومت» کنیم و حرف هایی بزنیم که برنامه عام مردم باشد. دوستان فعلا یک پلاس بالا می‌آورند که آیتمی به آن به اسم « به افق مقاومت» اضافه خواهد شد.

سیدحسین حسینی مجری برنامه «به افق فلسطین» نیز در ادامه این نشست گفت: ما امروز در ۱۶۲ یک ساعت پاسخگوی تماس های روابط‌عمومی بودیم و طیف‌های مختلف تماس می‌گرفتند و من تعمدا شغل آن‌ها را می‌پرسیدم. از همه نقاط ایران تماس گرفتند و طیف مخاطب گسترده بود، شاید ممکن باشد از روی کنجکاوی برنامه را ببینند. ما تلاش کردیم بی‌طرفانه همه مسایل و اتفاقات را به مخاطب بگوییم. موضع تلویزیون دفاع از مظلوم است اما هر مهمانی که می‌آمد ما درباره شبهه‌ها از او سوال می‌کردیم و قصد و نیت‌مان این بود که مخاطب طرف دیگر ماجرا را هم ببیند. گاهی وقت‌ها منبع اخبار ما شبکه‌های بین‌المللی بودند.

حسینی در مورد حضور یک مجری خانم در برنامه سیاسی توضیح داد: خانم شریفی مقدم خیلی برایشان سخت بود که تا بامداد سر کار باشند چراکه صبح زود در روی آنتن برنامه داشتند در نتیجه از «به افق فلسطین» جدا شدند.

وی تصریح کرد: آقای جبلی مجوز دادند که ویدیو وایرال داشته باشیم اما نه به هر قیمتی، مثلا اگر به آقای لاریجانی بگوییم رژیم گرفتید لاغر شدید و بگوید رژیم مارو گرفته وایرال می‌شود! چند درصد اتفاق می‌افتد که یک برنامه اینقدر دیده شود و در کپشن وایرال اسم برنامه را بنویسند. ویدیوهای ابتدایی همه با اسم برنامه منتشر می‌شد. محتوای فرآوری شده و کوتاه ممکن است قابل استفاده برای شبکه‌های مجازی باشد.

مجری برنامه در این مورد که چرا برنامه‌های سیاسی مانند برنامه‌های اجتماعی و هنری به مرحله‌های بعد نمی‌رسند، گفت: بخشی از برنامه‌های سیاسی موسمی و فصلی هستند و مجری های سیاسی هم بعضی وقت ها کم کار می شوند اما برنامه های فرهنگی و اجتماعی روال است و مدیران هم تمایل دارند که کار کنند و از این جهت است که مجری‌های سیاسی کم کار می‌شوند.

حسین قاسمی تهیه‌کننده برنامه نیز با اشاره به چگونگی دعوت از مهمان‌های برنامه، توضیح داد: کسی از کارشناس‌ها باقی نمانده که نیامده باشد. از وزیر بهداشت تا وزیر خارجه را در برنامه داشتیم و کسی باقی نمانده است. ارتباطات از طریق خود برنامه انجام می‌شد و ارتباطات شبکه با کارشناسان به واسطه برنامه‌هایی که دارد، خوب است. از یک هفته قبل از شبی که عملیات انجام شد، ما آماده باش بودیم و همان شب از ساعت ۱۰ در سازمان آماده بودیم و همه شبکه‌ها هم بودند و از شبکه که بیرون آمدیم مستقیم برنامه را استارت زدیم.

وی ادامه داد: بحث وایرال حد و حدودی دارد. خیلی وقت‌ها ما سوالات و بحث ها را وایرال نمی‌کنیم و خودشان وایرال می‌شوند. ما افت مخاطب نداشتیم.

مهدی آقاموسی تهرانی مجری دوم برنامه بیان کرد: ریزبینی نسبت به این برنامه به شدت بالا است. حتی ریزترین اتفاقات دیده می‌شوند. به عنوان مثال پیام آمده بود که چرا به شما می‌گویند مِهدی؟ اسم شما مَهدی است! روایت کردن برای من جذاب است و سعی می‌کنم به شکل یک قصه دراماتیک ماجرا را به مردم منتقل کنم. چند جا برای من مهم است که به عنوان یک کنش و تاثیر آن را ببینیم. ما مثل یک رویداد زنده و مثل یک بازی فوتبال لحظه به لحظه اتفاق را گزارش می‌کردیم. روایت زنده کاملا صادقانه است و مخاطب آن را باور می‌کند. مانند ریختن پلاسکو که مردم آن‌را به لحظه دیدند.

حمید انصاری سردبیر این برنامه در پایان نشست افزود: من واقعا جای اشتباهی هستم! این پرجسب سردبیری مناسب من نیست و شخص دیگری بیشتر سردبیر است. ما پشتوانه رسانه‌ای داریم و در این فضای روایت سازی و دعوت از مهمان‌ها به ما کمک می‌کنند. روزهای اول کسایی می‌آمدند که چهره‌تر بودند اما واقعا در این ۲۰۰ شب هر کارشناسی بوده به برنامه آمده است. امیدواریم که با این برنامه یک درصد توانسته باشیم به بازوی رسانه‌ای در موضوع فلسطین کمک کرده باشیم. ما به مسایل تاریخی هم می‌پردازیم که در کنار برنامه ویدیو کلیپ‌هایی مرتبط به مناسبت‌های تاریخی نیز پخش شده و می‌شود.

در پایان این نشست از عوامل تولید برنامه «به افق فلسطین» توسط مدیرکل روابط‌عمومی صدا و سیما تقدیر شد.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1228227 برچسب‌ها فلسطین سازمان صدا وسیما

دیگر خبرها

  • «به افق فلسطین» وایرال می‌شود اما نه به هر قیمتی!/ مخاطب افت نکرد
  • گنجی: خیلی از بچه‌های درجه یک بخاطر خستگی از برنامه جدا شدند/ افت مخاطب نداشتیم
  • «به افق فلسطین» به عبارتی برنامه جبهه فلسطین بود
  • وعده صادق اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • روایت صادقانه مقاومت و مظلومیت در به افق فلسطین
  • روایت مجری من و تو از پروژه‌های فریب زنانه ضد انقلاب
  • سردیس امیر سپهبد شهید قرنی رونمایی شد
  • اسطوره‌های ورزشی حامی فلسطین و ضد صهیونیسم جهان معرفی می‌شوند
  • پشت صحنه «نون خ ۵» در دو قسمت روی آنتن می‌رود
  • در پشت صحنه «نون خ ۵» چه می‌گذرد؟