Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت: پرداخت نقدی اقساط آتی مستأجران اراضی شهری مشمول پاداش نقدی می‌شود. ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدسو به نقل از آستان نیوز، غلامرضا رحمتی‌زاده اظهار داشت: آن دسته از مستأجرانی که اقساط سررسیدهای آتی خود را پیش از موعد پرداخت کنند، مشمول پاداش نقدی تا سقف 24 درصد می‌شوند و افرادی که برای تسویه زودتر از موعد اقدام کنند از پاداش 20 تا 24 درصدی بهره‌مند خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جزئیات این طرح افزود: نرخ پاداش تعجیل پرداخت نقدی برای سررسیدهای آتی یک ساله 20 درصد و برای سررسیدهای کمتر از یک سال ماهانه 6/1 درصد نسبت به ایام باقی مانده تا سررسید لحاظ می‌شود.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی ادامه داد: این نرخ برای سررسیدهای آتی دو ساله 22 درصد و برای سه ساله و بیش‌تر، 24 درصد لحاظ می‌شود تا مستأجران نسبت به پرداخت و تسویه اقساط آتی رغبت بیشتری داشته باشند.

رحمتی‌زاده با بیان اینکه افرادی مشمول استفاده از این مصوبه می‌شوند که بدهی معوقه نداشته باشند، اضافه کرد: مستأجران می‌توانند با مراجعه به ادارات املاک و اراضی آستان قدس رضوی به منظور تعجیل در پرداخت اقساط سررسیدهای آتی اقدام و از مساعدت آستان قدس رضوی در این زمینه بهره‌مند شوند.

خوزستان| هفت هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهر آزادی به کشت گندم اختصاص یافت25 درصد اراضی لرستان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شدمعاون دادستان تهران: انجام طرح‌های عمرانی نباید سبب تخریب اراضی طبیعی شود

وی اظهار کرد: مستاجران اراضی موقوفه آستان قدس رضوی با اقدام به موقع در تجدید اجاره، می‌توانند از مزایای زمانی در محاسبات نرخ اجاره بهاء بهره‌مند شوند.

رحمتی‌زاده افزود: با توجه به اینکه مبنای دریافت حقوق اجاره موقوفات متعلق به آستان قدس رضوی برای تعیین نرخ اجاره بهای سالانه در دفترچه ارزش معاملاتی املاک از سوی ادارات امور مالیاتی اعلام شده، مستاجران می‌توانند با اقدام به موقع ضمن عمل به تکلیف شرعی و قانونی از مزایای زمانی این محاسبات بهره‌مند شوند.

وی افزود: چنانچه مستاجران به هر دلیلی برای تجدید اجاره بهای اراضی موقوفه آستان قدس رضوی اقدام نکنند در هنگام مراجعه برای تجدید اجاره بهاء، محاسبات لازم بر اساس نرخ مربوط به زمان مراجعه آنان صورت می‌گیرد.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی ادامه داد: بر این اساس هرگونه تاخیر مراجعه مستلزم افزایش میزان پرداخت حقوق موقوفه بر مبنای دفترچه ارزش معاملاتی املاک مصوب و متناسب با زمان مراجعه مستاجران خواهد بود.

رحمتی‌زاده اضافه کرد: در بسیاری از موارد تاخیر مستاجران سبب بروز مشکلاتی از جمله عدم امکان در رهن قرار گرفتن سند اجاره نزد بانک‌ها برای مستاجران می‌شود که با مراجعه به موقع مستاجران جهت تمدید اجاره و پرداخت حقوق آستان قدس رضوی ضمن جلوگیری از اتلاف وقت، متقاضیان می‌توانند از نقل و انتقال سریع و آسان مورد اجاره و سایر موارد مربوطه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ش

R41347/P1377/S6,1188/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۸۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی

در حال حاضر، بیش از ۲۵۰ هزار و ۶۰۰ منبع مطالعاتی متنوع با محوریت سیره و معارف اهل بیت(ع) در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی در دسترس اهل علم و پژوهش قرار دارد. 

قاسم فدایی‌راد مسئول امور کتابخانه تخصصی اهل بیت علیهم السلام(گوهرشاد سابق) سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: این کتابخانه در حال حاضر دارای سه هزار و ۹۱۹ نسخه خطی است که نسخه پشتیبان آن‌ها از طریق کتابخانه دیجیتال این سازمان در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. 

وی ادامه داد: همچنین سه هزار و ۵۴۵ نسخه کتاب چاپ سنگی، بیش از ۱۲۰ هزار نسخه کتاب چاپی، ۱۷۰۰ لوح فشرده، ۱۵۰۰ نسخه پایان‌نامه و افزون بر ۱۲۰ هزار نسخه کتاب الکترونیکی با محوریت سیره و معارف اهل بیت(ع) در این کتابخانه وجود دارد. 

 

معرفی خدمات و برنامه‌ها

فدایی‌راد بیان کرد: کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) ویژه پژوهشگران، طلاب علوم دینی و دانشجویان است، اما با توجه به شبانه‌روزی بودن کتابخانه، به زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت رضا(ع) و اعضای کتابخانه مرکزی و سایر کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در زمان تعطیلی کتابخانه‌ها خدمات‌رسانی می‌کند.

وی گفت: همچنین این کتابخانه، یکی از بزرگترین کتابخانه‌های تخصصی و شبانه‌روزی در جهان اسلام به شمار می‌آید که از ابتدای تأسیس ویژه ارائه خدمات به آقایان بود، اما بنا به درخواست‌های مکرر مراجعان، بخش بانوان نیز در سال‌های اخیر در آن راه‌اندازی شد.

مسئول امور کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی با اشاره به این‌که در مجموع ۴۳۳ هزار و ۵۰۰ زائر و مجاور از خدمات این کتابخانه در سال گذشته بهره‌مند شدند، افزود: کتابخانه به طور میانگین ماهانه به ۲۲ هزار نفر در بخش آقایان و ۱۴ هزار نفر در بخش بانوان ارائه خدمت می‌کند. 

وی ادامه داد: برگزاری نشست‌های علمی به صورت سلسله نشست‌های رضوی، سیره و معارف اهل بیت(ع) به صورت حضوری و غیرحضوری و برپایی نمایشگاه کتاب و نرم‌افزار همزمان با مناسبت‌های اسلامی در محل دائمی نمایشگاه کتاب خود در ورودی کتابخانه، از جمله فعالیت‌های جانبی این کتابخانه تخصصی است. 

 

تاریخچه تأسیس کتابخانه

فدایی‌راد در خصوص تاریخچه کتابخانه تخصصی اهل بیت علیهم السلام یا گوهرشاد سابق حرم مطهر رضوی نیز اظهار کرد: هسته اولیه و اصلی کتابخانه جامع گوهرشاد با وقفیات مرحوم سید سعید طباطبایی نایینی، یکی از واقفان و بسترسازان فضای علم و اندیشه شکل گرفت و او این کتابخانه را در سال ۱۳۳۲ شمسی در جوار بارگاه منور رضوی بنیان نهاد. 

وی گفت: این واقف فرهنگ‌دوست با وقف پنج هزار نسخه خطی، چاپ سربی، چاپ سنگی و... به انضمام املاک و رقباتی برای اداره کتابخانه، نام خود را برای همیشه در زمره واقفان آستان قدس رضوی ثبت کرده است. 

وی افزود: پس از مدت‌ها فعالیت کتابخانه، باتوجه به افزایش تقاضای مراجعان برای بهره‌مندی از معارف اهل بیت(ع) و همچنین اهتمام بیشتر به اجرای نیت واقف آن، کتابخانه عمومی جامع گوهرشاد در آذرماه ۱۳۸۹ با عنوان جدید «کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع)» افتتاح شد و ارائه خدماتش را به صورت شبانه‌روزی به مشتاقان معارف اهل بیت(ع) اعم از زائر و مجاور دنبال کرد. 

فدایی‌راد ادامه داد: در این میان، با توجه به قرارگیری کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) در مسیر انجام پروژه زیرسطحی بست شیخ بهایی حرم مطهر رضوی، این کتابخانه به سالن اجتماعات دانشگاه علوم اسلامی رضوی واقع در صحن امام حسن مجتبی(ع) حرم مطهر منتقل شده است و در حال حاضر در این مکان به اهل علم و پژوهش خدمات‌رسانی می‌کند.

وی گفت: این کتابخانه در طول سال بجز پنج روز تعطیل رسمی اعم از بیست و نهم اسفندماه، اول و سیزدهم فروردین، تاسوعا و عاشورای حسینی، در سایر ایام به صورت ۲۴ ساعته پذیرای علاقه‌مندان(آقایان) در محل موقت کنونی در صحن امام حسن مجتبی(ع) است. البته بخش بانوان آن از ساعت ۷ تا ۲۱ پذیرای مراجعان است. 

مسئول امور کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: عضویت در این کتابخانه تخصصی نیز از طریق کتابخانه مرکزی بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) و پیش ثبت‌نام در سایت کتابخانه مرکزی این آستان مقدس به نشانی https://library.razavi.ir امکان‌پذیر است.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • کارشناس مسکن: هیچ جای دنیا مستأجران مثل ایران به حال خود رها ‌نشدند / معضل مستأجران می‌تواند مشکل امنیتی شود
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار/نفس مستاجران به شماره افتاد
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی
  • حصه نقدی واگذاری بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها امروز پرداخت می‌شود
  • تصویب کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز
  • تحقق کاهش معطلی دریافت کد رهگیری برای مستاجران با سامانه خودنویس
  • مستاجران مراقب کلاهبرداری در سامانه املاک باشند
  • مستاجران مراقب سامانه خودنویس املاک باشند
  • واریز پاداش سوادآموزان قبول شده در استان همدان