Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@10:40:30 GMT

مناطق بکر گردشگری چهارمحال و بختیاری معرفی شوند

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۸۲۲۸

مناطق بکر گردشگری چهارمحال و بختیاری معرفی شوند

به گزارش خبرنگار مهر، اقبال عباسی شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه مناطق بکر گردشگری چهارمحال و بختیاری معرفی شوند، اظهار داشت: بخش گردشگری از مهمترین ظرفیت های چهارمحال و بختیاری است که باید در مسیر توسعه بیشتر قرار گیرد.

وی بیان کرد:  میراث فرهنگی در مسیر معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری چهارمحال و بختیاری حرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: جذب اعتبارات بخش گشردگری و توسعه زیر ساخت در اولویت کار سازمان میراث فرهنگی این استان قرار گیرد.

وی ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت های گردشگری در این استان موجب شتاب توسعه استان چهارمحال و بختیاری می شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: جذب سرمایه گذاران خارجی  داخلی در بخش گردشگری چهارمحال و بختیاری ضروری است و باید تلاش کرد موانع سد راه سرمایه گذاران در این استان برداشته شود.

وی در ادامه با اشاره به اختصاص اعتبارات برای اجرای طرح های بازآفرینی در مناطق شهری، بیان کرد: ۷۴۰ میلیارد تسهیلات برای بازآفرینی شهری چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بیش از یک هزار و ۸۵۱ واحد مسکونی در طرح بازآفرینی چهارمحال و بختیاری احداث می شود.

کد خبر 4483951

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری چهارمحال و بختیاری اقبال عباسی شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۸۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبشارهای آرامش بخش چهارمحال و بختیاری؛ گوشه‌هایی از بهشت

ایسنا/چهارمحال و بختیاری آبشارها از جمله جاذبه‌های گردشگری هستند که در فصول مختلف سال شگفت‌انگیزند، باید علاقه‎‌مند به طبیعت و گردشگری باشی تا از وجود چنین جاذبه‌هایی لذت ببری.

به گزارش ایسنا، شاید چهارمحال و بختیاری استانی کمتر شناخته شده باشد اما سفر به این استان با وجود جاذبه‌های گردشگری زیاد لذت بخش است، البته برخی آبشارها را که بخواهی تماشا کنی باید حدودا نصف روز را پیاده‌روی کنی تا به آبشارهای زیبا و دست نیافتنی برسی.

آبشار شیخ علیخان

آبشار شیخ‌علیخان در ۱۰۵ کیلومتری شهرکرد و پنج کیلومتری شهر چلگرد، مرکز شهرستان کوهرنگ در روستای شیخ‌علیخان واقع شده است، آب از ارتفاع یک تنگه جاری شده و با خود نسیم سردی را در ورودی روستا در پیش روی رهگذران و گردشگران قرار داده است و با زبان بی‌زبانی از هر تازه واردی میهمان نوازی می‌کند.

اگرچه طبیعت سحرآمیز چهارمحال و بختیاری دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است، اما در این میان، آبشار شیخ علیخان از بدیع‌ترین مناظر دل‌انگیز این استان محسوب می‌شود.

آبشار زردلیمه

این آبشار در دره‌ای طویل در منطقه دیناران در شهرستان اردل واقع شده است و یکی از سرچشمه‌های رودخانه کارون محسوب می‌شود، به‌ لحاظ ارتفاع و عرض بسیار زیاد، این آبشار کم نظیر بوده و با ارتفاع ۴۰ متر و عرض تاج ۶۵ متر از جمله عریض‌ترین و زیباترین آبشارهای ایران است، در زبان محلی و ایلیاتی منطقه، "زرد" به‌معنای بلندی و "لیمه" به‌معنای پایین دست است که یعنی آبی است که از بالادست به پایین دست فرو می‌ریزد.

مسیرهای زیادی وجود دارد اما تقریبا مسیر رسیدن به این آبشار نیازمند بیش از هشت ساعت پیاده‌روی و شب‌مانی است، چادر و کیسه خواب نیز از ملزومات این سفر محسوب می‌شود و همچنین در روز دوم نیز بالغ بر هشت ساعت پیاده‌روی را در پیش رو داریم و مسیر برگشت نیز همان مسیر مال‌رو و پاکوب است.

آبشار گردشگاه پیرغار

مجموعه سیاحتی و تاریخی پیرغار در فاصله پنج کیلومتری جنوب شهر فارسان و در روستای ده‌چشمه واقع شده است، آبشار واقع در این مجموعه توریستی فصلی است، عموما این آبشار در فصل زمستان و بهار جاری است و گاهی به‌علت برودت هوا در فصل زمستان دچار یخ‌زدگی می‌شود.

آبشار و تونل اول کوهرنگ

این آبشار از سرازیر شدن آب تونل اول کوهرنگ به‌وجود آمده است، این تونل جهت انتقال آب چشمه کوهرنگ و دیگر چشمه‌های اطراف به زاینده‌رود در سال ۱۳۳۲ در منطقه کوهرنگ واقع در شهر چلگرد، مرکز شهرستان کوهرنگ ایجاد  شد.

این آبشار یکی از جاذبه‌های مصنوعی در شهرستان کوهرنگ محسوب می‌شود و هرساله گردشگران بسیاری از این جاذبه گردشگری در تمامی فصول سال بازدید می‌کنند.

آبشار سبزکوه معروف به (کرودیکن) یا (تنگ زندان)

این آبشار در ۳۰ کیلومتری شهر ناغان و ۷۷ کیلومتری شهر شلمزار در مرکز شهرستان کیار واقع شده است، این آبشار در بین مردم محلی به‌نام آبشار دودی نیز معروف شده  و در مجموعه زیبای منطقه حفاظت شده سبزکوه قرار دارد.

مسیر دسترسی این آبشار از طریق کره‌بس و روستای دره‌عشق است، آبشارهای دیگری نیز در منطقه سبزکوه وجود دارد که بسیار دیدنی و جالب هستند، آبشار قزل با ارتفاع ۱۰۰ متر در تنگ زندان سبزکوه و هشت آبشار کوچک دیگر در شمال این منطقه حفاظت‌شده نیز قرار دارد.

راه دسترسی به این آبشار از سه شهرستان کیار، بروجن و لردگان امکان‌پذیر است و حداقل برای دسترسی به این محل نیازمند نصف روز پیاده‌روی هستیم.

آبشار دره عشق

این آبشار در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شهرکرد در منطقه مشایخ شهرستان کیار در نزدیکی روستای دره عشق قرار دارد.

این آبشار با سرعت زیاد از دل کوه بیرون می‌آید و بیش از ۱۰۰ متر ارتفاع دارد.

در کنار این آبشار رود کارون جریان دارد و در اطراف آبشار انارستان‌های روستای دره عشق و دورک شاهپوری فضای شگفت‌انگیزی را به وجود آورده و فصول بهار و تابستان زمان مناسبی برای بازدیدکنندگان است.

آبشار آتشگاه

آبشار آتشگاه لردگان یکی از طولانی‌ترین آبشارهای ایران است، این آبشار زیبا که به آبشار مینیاتوری شهرت دارد یکی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری ایران به شمار می‌رود.

آبشار آتشگاه در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شهرکرد و در ۴۰ کیلومتری شهر لردگان در دره‌ای روح‌افزا به طول سه کیلومتر قرار گرفته است.

آبشار نیم ساعته در بخش بازفت شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری واقع شده است که بعد از جاری شدن به رودخانه بازفت ریخته می‌ریزد، در زبان محلی به آن توف سفید یا (آبشار سفید) نیم ساعته نیز گفته می‌شود، این آبشار بین روستای شیخ‌عالی و گراب قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگاه وزارت میراث فرهنگی، تسهیل‌گری در جذب سرمایه‌گذاری گردشگری است
  • بهبود گردشگری چهارمحال و بختیاری باعث کاهش بیکاری می‌شود
  • استان چهارمحال و بختیاری نیاز به تغییرات گردشگری دارد
  • اختصاص اعتبار به طرح‌های میراث فرهنگی در چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی وقوع رعد برق در چهارمحال و بختیاری
  • چهارمحال و بختیاری میزبان رویداد گردشگری در سطح ملی یا بین‌المللی باشد
  • چهارمحال و بختیاری یکی از مستعدترین استان‌ها در حوزه گردشگری است
  • آبشارهای آرامش بخش چهارمحال و بختیاری؛ گوشه‌هایی از بهشت
  • چهارمحال و بختیاری میزبان گردشگران کمپرو آفرود سوارکشور
  • آخرین وضعیت سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری + فیلم