Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سردار کامرانی صالح  فرمانده انتظامی استان در رزمایش طرح زمستانی پلیس راه و سازمان های امدادی از کاهش 14 درصدی کشته های تصادفات استان در 8 ماهه سال جاری خبر دارد، افزود: آمار بالای 27 هزار کشته در 8 سال گذشته، آمار نگران کننده ای بود که با پیگیری مسئولان ،مردم و رانندگان این آمار امروز به 17 هزار نفر کشته در سال کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عرصه نظم و امنیت به ویژه شهدای اخیر نیروی انتظامی در حادثه تروریستی چابهار گفت: امروز تلفات انسانی ناشی از تصادفات یکی از دغدغه های مهم کشورها محسوب می شود.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: کشور ما هم از این قائده مستثنی نیست و آمار بالای 27 هزار کشته در 8 سال گذشته، آمار نگران کننده ای بود که با پیگیری مسئولان و همراهی مردم و رانندگان این آمار امروز به 17 هزار نفر کشته در سال کاهش پیدا کرده است.

سردار کامرانی صالح با اشاره به کاهش 10 هزار نفری کشته ها در طی چند سال اخیر بیان داشت: باید با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی و آموزش مهارت های شهروندی با استفاده از ظرفیت رسانه ها و همچنین اصلاح هندسی معابر و نقاط حادثه خیز در راستای کاهش تلفات انسانی تصادفات، گام های موثری برداشت.

وی استفاده از تجهیزات الکترونیکی در مدیریت راه ها و نظارت بر رفتار رانندگان را یکی از اقدامات موثر در این راستا برشمرد و گفت: خوشبختانه با همکاری و تعاملات انجام شده، اغلب راه های مواصلاتی استان تحت پوشش این تجهیزات قرار گرفته است.

این مقام ارشد انتظامی در استان نقش عامل انسانی در بروز تصادفات را نگران کننده دانست و گفت: امید است با هم افزایی سازمان ها و شهروندان بتوانیم این آمارها را کاهش دهیم.

سردار کامرانی صالح در ادامه از کاهش 14 درصدی تلفات انسانی در تصادفات 8 ماهه سال 96 در استان خبر داد و گفت: برخلاف افزایش 21درصدی ترددها در طی این مدت، نسبت به سال گذشته آمار کشته های تصادفات فوتی در استان با 40 نفر کشته کمتر نسبت به مدت مشابه، 14درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان گفت: با یاری خداوند و تلاش های همکاران در مجموعه پلیس راه و راهور استان و دیگر سازمان های امدادی، راه و شهرسازی، هلال احمر و اورژانس، امداد خودرو طرح زمستانی از فردا به مدت 3ماه با بکارگیری بیش از 100نفر و 500 دستگاه خودرو در سطح جاده های استان اجرا خواهد شد.

رزمایش طرح زمستانی پلیس راه و سازمان های امدادی با حضور مسئولان استانی و سازمان های امدادی و خدمات رسان در میدان صبحگاه ستاد انتظامی استان برگزار شد.

انتهای پیام/ه

کاهش تصادفات در همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهنمایی و رانندگی پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۸۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت

آفتاب‌‌نیوز :

بابک یکتاپرست درباره جزئیات حوادث ترافیکی هفته گذشته گفت: در هفته‌ای که گذشت، ۲۳۳ حادثه ترافیکی به سازمان اورژانس کشور اعلام شد که به مصدومیت ۱۳۱۷ نفر و کشته شدن ۶۲ نفر، انجامیده است. در این بازه زمانی، ۱۱۱۷ مصدوم ناشی از حوادث رانندگی نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین ۲۰۰ نفر در محل درمان شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره استان‌هایی که در هفته گذشته دارای بیشترین حوادث ترافیکی بودند نیز گفت: در استان سیستان وبلوچستان ۲۲ حادثه با ۱۲۴ مصدوم و دو فوتی، استان فارس ۲۰ حادثه با ۱۰۸ مصدوم ۱۰ فوتی و و در استان تهران ۱۸ حادثه با ۷۹ مصدوم و شش فوتی رخ داده است.

وی افزود: در این بازه زمانی، ۱۱ حادثه در حوزه حمل و نقل عمومی داشتیم که ۱۰۸ مصدوم و دو کشته برجای گذاشت. همچنین در حوزه حوادث تریلی و کامیون‌ها نیز ۱۰۱ زخمی و ۲۱ کشته اعلام شده است. در حوزه تصادفات وانت‌بار‌ها نیز در این هفته، ۷۲ زخمی و چهار کشته داشتیم.

یکتاپرست گفت: ۱۵ حادثه در مورد تصادفات موتورسیکلت‌ها به ثبت رسید که۵۶ نفر زخمی داشت و سه نفر نیز کشته شدند.

وی با اشاره به مهم‌ترین حادثه ترافیکی هفته گذشته افزود: در ۱۳ اردیبهشت ماه، یک دستگاه سمند با یک دستگاه خودروی سوزوکی تصادف کرد که این حادثه در تبریز، چهار کشته و سه مجروح برجای گذاشت. 

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در هفته گذشته، ۴۱۲ حادثه غیرترافیکی به ثبت رسید که مهم‌ترین آن حادثه حریق یک لنج در جزیره هرمز بود که باعث فوتن سه نفر و زخمی شدن شش نفر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آب گرفتگی خیابان های همدان بر اثر بارش باران!
  • افزایش بیش از ۱۲ درصدی تردد مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی در فروردین ماه 
  • افزایش بیش از ۱۲ درصدی تردد مسافر از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی
  • ۷۵ میلیون تردد بین استانی در فروردین ثبت شد؛ رشد ۱۳ درصدی ترددها
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • ۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت
  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی
  • ضرورت افزایش مراکز معاینه فنی خودرو در شهرستان‌ها
  • تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت