Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@05:16:21 GMT

امکان‌سنجی تاسیس وزارت انرژی در قرقیزستان

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۸۳۱۱

امکان‌سنجی تاسیس وزارت انرژی در قرقیزستان

نمایندگان پارلمان و مقامات دولتی قرقیزستان در حال انجام مطالعات امکان‌سنجی برای ایجاد وزارت انرژی در این کشور به منظور رفع ناکارآمدی فعلی در صنعت انرژی این کشور هستند. ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از 24.کی‌جی، به گفته کمیته دولتی صنعت، انرژی و منابع زیرزمینی قرقیزستان این کشور در حال انجام مطالعات امکان‌سنجی برای ایجاد وزارت انرژی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این کمیته سوخت، مجموعه‌های انرژی و منابع زیرزمینی پارلمان قرقیزستان در همین راستا در مورخ 12 ژوئن امکان‌سنجی اعمال اصلاحات در نظام مدیریتی صنایع انرژی این جمهوری را مورد بررسی قرار داده بود.

پاکستان پیشنهاد افغانستان را رد کرد/مخالفت با حضور دهلی‌‌نو در پروژه«کاسا-1000»گزارش تسنیم | نیروگاه حرارتی بیشکک در دوقطبی آتامبایف-جین‌بیک‌اف جناح حاکم

کمیته دولتی مذکور نیز در حال حاضر مساله ایجاد یک آژانس دولتی مجزا برای توسعه سیاست‌های مربوط به سوخت و صنایع انرژی این کشوررا در دست بررسی دارد. کمیته مذکور طی بیانیه‌ای در این زمینه تصریح می‌کند که «کار همچنان ادامه دارد و گزینه‌های مختلفی باید بررسی شوند و همچنان برای اتخاذ یک تصمیم قطعی زود است».

پیش از این بسیاری از نمایندگان پارلمان قرقیزستان مساله ناکارآمدی را در هولدینگ ملی انرژی این کشور را مطرح کرده بودند. تاسیس وزارت انرژی یکی از پیشنهادات آن‌ها بوده است.

قرقیزستان یکی از کشورهای واردکننده سوخت‌های فسیلی و هیدروکربنی است. عمده نفت و گاز این کشور از قزاقستان وارد می‌شود. با این وجود برخورداری از منابع آب غنی و ایجاد نیروگاه‌های هیدروالکتریکی این کشور را به یک صادرکننده انرژی برق تبدیل کرده است. قرقیزستان یکی از تامین‌کنندگان مهم پروژه بزرگ موسوم به کاسا-1000 برای انتقال برق است.

انتهای پیام/

R7650/P1349/S8,1414/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۸۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌ فارس

استاندار بوشهر از راه‌اندازی رشته‌های مرتبط با انرژی هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر خبر داد و گفت: در این راستا با مشارکت سازمان انرژی اتمی ایران ۲ هنرستان در حوزه فناوری هسته‌ای در بوشهر ایجاد می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد محمدی‌زاده ظهر امروز در کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی و علوم داده در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر با اشاره به اینکه تصمیمات رئیس سازمان انرژی اتمی ایران جهادی و به موقع است اظهار داشت: آغاز ساخت آب‌شیرین‌کن به ظرفیت 70 هزار مترمکعب در جوار نیروگاه اتمی بوشهر با تأکیدات رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اجرایی شد و اکنون روند ساخت آن تسریع یافته است.

وی با بیان اینکه این آب‌شیرین‌کن تا ظرفیت 150 هزار مترمکعب قابل توسعه و گسترش است گفت: علاوه بر این، ساخت 2 نیروگاه اتمی دیگر هر کدام به ظرفیت یک‌هزار و 75 مگاوات در جوار نیروگاه فعلی اتمی بوشهر در ساخت است که با تکمیل و بهره‌برداری از آن تولید برق هسته‌ای به بیش از 3 هزار مگاوات افزایش می‌یابد.

استاندار بوشهر ساخت 2 هنرستان در حوزه فناوری هسته‌ای در بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با موافقت رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ساخت 2 هنرستان مرتبط با فناوری هسته‌ای در مرکز استان بوشهر ساخته و راه‌اندازی می‌شود که یکی از آنها در حال اجرا است و طراحی بعدی نیز در هنرستان حاج جاسم بوشهر برنامه‌ریزی شده است.

محمدی‌زاده تحول در ساختار علمی دانشگاه خلیج‌فارس در زمینه انرژی هسته‌ای را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با شکل‌گیری یک دانشکده در این حوزه، رشته‌های مرتبط با انرژی هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

وی گسترش و توسعه هوش مصنوعی در صنایع مختلف را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این راستا برای تحول در بخش‌های مختلف طراحی لازم شده است.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • «پوتین» با هوش مصنوعی بازیگر شد
  • فراخوان حضور در دومین دوره کاری حرفه‌ای رایان
  • ویژگی‌های افراد پر انرژی
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی در راه ایران
  • شهرک جدید در حاشیه شهر بوشهر ایجاد می‌شود
  • راه‌های ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد
  • ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد
  • بررسی امکان جریمه افراد بی‌خانمان در آمریکا
  • ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌ فارس
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند