Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ايلام - ايرنا - استاندار جديد واسط عراق گفت: رابطه جمهوري اسلامي ايران و جمهوري عراق استراتژيک و فراتر از ارتباط مرزي است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمد المياحي در ديدار با معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار ايلام ضمن تاکيد بر تداوم توافقات صورت گرفته استاندار سابق واسط با مقام هاي استان ايلام بر ادامه همکاري و افزايش مراودات تجاري و اقتصادي تاکيد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افرود: به تداوم مراودات تجاري جديد با جمهوري اسلامي ايران تاکيد ويژه داشته و خواهان استفاده از تجربيات ايران در بخش هاي مختلف هستيم.
استاندار واسط عراق ادامه داد: ارتباطات و اشتراکات زيادي بين 2 استان ايلام و واسط قرار دارد و در استان کوت استراتژي جديد توسعه و سرعت بخشيدن به مبادلات تجاري و اقتصادي است.
المياحي بر ايجاد خط راه اهن ميان ايلام - کوت، فرودگاه کوت و تسريع در روند بازارچه شهابي - چنگوله و تشکيل هياتي مشترک براي رفع مشکلات مرز تاکيد کرد.
وي گشايش بازارچه مرزي چنگوله - شهابي را از مهمترين اقدامات اوليه خود براي پيگيري نام برد و خواستار همکاري شرکت هاي ايراني و استفاده از تجربيات آنان در بخش هاي مختلف شد.
المياحي همچنين خواستار افزايش ارتباطات فرهنگي بين جوانان ايلام و کوت شد و گفت: مجلس عراق هم خواهان تقويت ارتباطات با جمهوري اسلامي ايران است.
به گزارش خبرنگار ايرنا، دکتر محمد المياحي استاندار جديد استان واسط عراق است تا پيش از اين ملاطلال استاندار اين استان بود.
7177/6119
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۸۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، شهریار عباسی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی اظهار کرد: سال گذشته با دستور استاندار ایلام برای توسعه زیر ساخت‌های بازارچه‌های مرزی استان ۴۲۰ میلیارد ریال تخصیص داده شد.

وی با اشاره به عزم جدی استانداری ایلام برای فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی استان، افزود: ۷ تعاونی مرزنشینی در استان با عضویت ۲۲۷۰۰۰ نفر در قالب ۷۴۰۰۰ خانوار فعالیت دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ادامه داد: با تصمیم استاندار ایلام رایزنی‌هایی با طرف عراقی انجام شده تا این بازارچه‌ها پس از سال‌ها به چرخه مبادلات تجاری کشور بازگردند.

عباسی افزود: با پیگیری استاندار ایلام تمامی زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده تا مرزنشینان از ظرفیت‌های اقتصادی مرزها بهره‌مند شوند.

وی از تهیه طرح توجیهی بازارچه مرزی مهران خبر داد و گفت: امید می‌رود در جلسه هفته آینده کمیسیون اقتصادی دولت با تصویب این طرح گام بلندی در راستای ارتقای وضعیت معیشتی مرزنشینان استان برداشته شود

کد خبر 747689

دیگر خبرها

  • رابطه استراتژیک برای ارتقای امنیت مرزی
  • تاثیر سفر رئیسی به پاکستان، در ارتقای امنیت مرزی/رابطه با تهران برای پاکستان استراتژیک است
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • اختصاص ۳۵ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران
  • مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام ۱۰۰ درصد اجرا شد
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه