Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به فراهم شدن نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان استان، گفت: ۵۰ هزار تن کود اوره برای کشاورزان استان گلستان تدارک دیده شده است. ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، مختار مهاجر صبح امروز در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه تخصصی بذر، کود، سم و نهاده‌های کشاورزی و دومین نمایشگاه تخصصی گلخانه، ادوات باغبانی، ماشین‌ها و صنایع وابسته در گلستان اظهار داشت: نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان استان فراهم شده و حدود 50 تن کود اوره برای فصل کشت مهیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: برای افزایش تولید بیش از 20 تن کود اوره در استان توزیع شده و در چند هفته آینده هم 30 تن دیگر وارد استان شده و بین کشاورزان توزیع می‌شود تا  کشاورزان استان گلستان نگران نهاده‌های کشاورزی نباشند.

مهاجر درباره برگزاری نمایشگاه نهاده‌های کشاورزی در استان هم گفت: برای جهش در توسعه خاک در استان تصمیم گرفته شد نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی برگزار شود تا کشاورزان و باغداران و گلخانه‌داران با کودهای ارگانیک آشنا شوند.

صندوق حمایت از بخش کشاورزی مازندران توانمند شده استیکشنبه؛ بررسی استیضاح حجتی در کمیسیون کشاورزی مجلس420 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی اردبیل محقق شد

وی با بیان اینکه این نمایشگاه تا 23 آذر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان گلستان در جاده گرگان به آق قلا دایر است، افزود: این نمایشگاه در 52 غرفه برپا شده که 42 غرفه کودهای زیستی را به کشاورزان معرفی می‌کنند و درکنار آن کشاورزان و تولیدکنندگان گیاهان گلخانه‌ای می‌توانند روش‌ های نوین کشت را آموزش ببینند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به برنامه وزارت جهاد برای افزایش تولید با استفاده از گلخانه‌ها، افزود: در این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی برای کشاورزان در نظر گرفته شده که فرصت مناسبی برای آنها است تا در زمینه کشت‌های ارگانیک و سبز پیش برویم.

انتهای پیام/ش

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۸۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی معتمدی پور با اشاره به اینکه امسال ۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته گفت: ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است، ضمن اینکه سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمهیدات لازم جهت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با اختصاص ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است، همچنین خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد. معتمدی پور با بیان اینکه ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تامین شد و در سال زراعی جاری که با نام "جهش تولید با مشارکت مردم" توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند جهت به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته است. این مسئول با بیان اینکه با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تامین امنیت غذایی گام برداریم، گفت: در سال جاری حواله سوخت کمباین‌ها منوط به ارائه کارت معاینه فنی و همچنین معرفی نامه از مراکز جهاد کشاورزی با امضای کارشناس پهنه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.  

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی