Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق جدیدترین گزارش ماهانه اوپک تولید نفت ایران در نوامبر سال میلادی جاری به ۲.۹۵۴ میلیون بشکه در روز رسید و همزمان قیمت نفت سنگین ایران بیش از ۱۴ دلار در هر بشکه ارزان شد.

به گزارش ایسنا، گزارش اوپک بر مبنای آمار منابع ثانویه نشان می‌دهد تولید نفت ایران در ماه میلادی گذشته به ۲.۹۵۴ میلیون بشکه در روز رسید که ۳۸۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با تولید ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۳۳ میلیون بشکه در روز در اکتبر، کاهش داشت.

میانگین تولید نفت خام ایران در سه ماهه سوم سال میلادی جاری ۳.۶۰۳ میلیون بشکه در روز بود که در مقایسه با ۳.۸۱۸ میلیون بشکه در روز در سه ماهه دوم، کاهش داشت.

طبق آمار منابع ثانویه، مجموع تولید اوپک که متشکل از ۱۵ کشور است در نوامبر ۳۲.۹۷ میلیون بشکه در روز بود که ۱۱ هزار بشکه در روز نسبت به ماه پیش از آن کاهش داشت. تولید نفت در امارات متحده عربی، عربستان سعودی و کویت افزایش یافت، در حالی که تولید علاوه بر ایران، در ونزوئلا، نیجریه و عراق کاهش داشت.

ارزش سبد نفتی اوپک در نوامبر ۱۴.۰۶ دلار یا ۱۷.۷ درصد نسبت به اکتبر کاهش یافت و به ۶۵.۳۳ دلار در هر بشکه رسید. ارزش سبد نفتی اوپک با تسهیل نگرانی ها نسبت به کمبود عرضه و تغییر توجه بازار به سوی احتمال اشباع عرضه، با بزرگترین ریزش ماهانه از ژانویه سال ۲۰۱۵ تاکنون روبرو شد. در این بین، آمار اقتصاد جهانی نه چندان مطلوب به خصوص در منطقه یورو، چین و هند و همچنین رشد ارزش دلار آمریکا و حاشیه سود ضعیف پالایش بر عملکرد بازار تاثیر منفی گذاشت.

براساس گزارش ماهانه‌ اوپک، ارزش سبد مرجع اوپک در در نوامبر ۶۵.۳۳ دلار در هر بشکه بود که ۱۴.۰۶ دلار یا ۱۷.۷درصد نسبت به ۷۹.۳۹ دلار در اکتبر کاهش داشت. میانگین ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای امسال تاکنون ۷۰.۷۵ دلار در مقایسه با ۵۱.۶۲ دلار در مدت مشابه سال گذشته بوده است.

قیمت نفت سنگین ایران در نوامبر ۶۲.۸۳ دلار در هر بشکه بود که ۱۴.۲۱ دلار یا ۱۸.۴ درصد در مقایسه با ۷۷.۰۴ دلار در اکتبر کاهش داشت. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای امسال تاکنون ۶۸.۹۷ دلار در مقایسه با ۵۰.۹۳ دلار در مدت مشابه سال میلادی گذشته بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تولید نفت اوپک تولید نفت ایران قیمت نفت سنگین ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۸۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نفت: تولید نفت ایران ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می یابد

به گزارش خبرنگار مهر مراسم امضای قراردادهای بالادستی توسعه ۶ میدان نفتی آزادگان، آذر ۲، سومار، سامان، دلاوران و مسجد سلیمان به ارزش ۱۳ میلیارد دلار با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت امروز برگزار شد.

جواد اوجی وزیر نفت دولت سیزدهم در این مراسم گفت: پس از فراز و نشیب‌های بسیار توانستیم این قرارداد را به سرانجام برسانیم و در این دولت سرمایه‌گذاری خوبی صورت گرفت و نزدیک به ۱۳۰ پروژه نیمه تمام را به اتمام رساندیم و به میزان ۲۸.۵ میلیارد دلار و ۵۰ پروژه جدید را آغاز کردیم.

وزیر نفت ادامه داد: در زمینه حل ناترازی نیز تولید بنزین را از ۹۷-۹۸ میلیون لیتر در روز به ۱۱۴-۱۱۵ میلیون لیتر در روز رساندیم و تولید گاز را نیز افزایش دادیم.

وی ادامه داد: پنج پتروشیمی آماده افتتاح داریم که هشت میلیون تن‌به افزایش تولید کمک خواهد کرد. در این دولت ۵۵۰۰ روستا را گازرسانی کردیم و به اندازه ۱۰۰۰ کیلومتر نیز انتقال گاز صورت گرفت.

اوجی گفت: توانستیم رشد اقتصادی حوزه نفت و گاز را در سال جای به بالای ۲۰ درصد برسانیم.

وزیر نفت افزود: این نوید را می‌توانیم بدهیم که برخی از این پروژه‌ها از سال ۱۴۰۳ به تولید خواهند رسید.

کد خبر 6057164 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • روند افزایشی قیمت نفت معکوس شد
  • عراق صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  • قرارداد توسعه میادین نفتی سالانه ۱۵ میلیارد دلار عواید خواهد داشت
  • افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای نفت با امضای طرح توسعه ۶ میدان نفتی
  • بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی صنعت نفت امضا شد
  • وزیر نفت: تولید نفت ایران ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می یابد
  • رشد هفتگی نفت با وجود صعود دلار
  • برنت ۸۵ دلار و ۳۴ سنت شد
  • رهبری رشد عرضه در ۲۰۲۴ خارج از ائتلاف اوپک‌پلاس است
  • کاهش قیمت جهانی نفت بعد از تجربه یک صعود باورنکردنی