Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@20:52:54 GMT

بی‌مهری بودجه ۹۸ به حقوق بازنشستگان

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۸۴۵۰

بی‌مهری بودجه ۹۸ به حقوق بازنشستگان

مهم‌ترین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون به واریز سومین معوقه کارگران نیشکر هفت‌تپه، عدم افزایش حقوق بازنشستگان در بودجه ۹۸، پیگیری افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون و طرح جدید وزارت کار برای حمایت از کارگران کارخانه‌ها اختصاص داشت.

مهمترین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون به پرداخت سومین حقوق معوق کارگران هفت‌تپه، افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون، توصیه به خریداران بیت کوین،  و طرح جدید وزارت کار برای حمایت از کارگران و بنگاههای تولیدی اختصاص داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، واریز سومین حقوق معوقه کارگران نیشکر هفت‌تپه خبری بود که این هفته از سوی استاندار خوزستان اعلام شد و مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار نیز آن را تایید کرد.

پرداخت سومین معوقه کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در حالی صورت گرفت که کارگران این کارخانه در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و مطالبات خود مدتی دست از کار کشیدند تا این که وزیر کار که در جریان این اتفاق قرار گرفته بود نماینده ویژه خود را اعزام و مامور بررسی ماجرا کرد و پس از پیگیری‌های شبانه‌روزی و مساعدت مسئولان و مقامات استانی و دولتی، سرانجام حقوق عقب افتاده دو ماه کارگران پرداخت شد.با اعلام استاندار خوزستان برای پرداخت سومین معوقه، کارگران نیشکر هفت تپه تنها یک ماه حقوق طلبکارند که به زودی و بر اساس اعلام دفتر حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار این حقوق آبان ماه پرداخت خواهد شد.

رئیس مجمع کانون بازنشستگان لرستان این هفته از عدم توجه به حقوق بازنشستگان در بودجه ۹۸ انتقاد کرد.

وی با بیان این که افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس قانون و تورم در بودجه ۹۸ دیده نشده، اظهار کرد: شایسته نظام نیست بازنشستگانی که دوران جوانی، بهترین سرمایه زندگی خود و عمر گران‎بهایشان را در راه خدمت به مملکت گذرانده‎اند از کمترین سرمایه اندوخته شده خود بهره ببرند و با حقوق اندکی که جوابگوی حداقل‎های زندگی امروزی نیست، گذران زندگی کنند.

علی امیری از نمایندگان مجلس خواست تا بودجه را برای اصلاح بحث همتراز حقوق بازنشستگان با شاغلین به دولت عودت دهند تا بلکه فرجی شود در غیر این صورت چکش کاری کمیسیون تلفیق مجلس و ارائه بسته‌های حمایتی در بودجه سال آینده و گفتار درمانی صندوق بازنشستگی هیچ مشکلی از مشکلات بازنشستگان حل نخواهد کرد.

هشدار به خریداران بیت کوین و ارزهای دیجیتال

حمایت از بنگاه‌ها و کارگران کارخانه‌ها

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی این هفته از ارائه طرحی به دولت خبر داد که بر اساس‌ آن بخشی از پوشش بیمه‌ای در جهت حفظ نیروهای کار شاغل در بنگاه‌ها در اختیار واحدهای تولیدی و صنعتی قرار گیرد.

شریعتمداری واگذاری برخی طرح‌ها به بخش خصوصی را مورد تاکید قرار داد و ارائه آموزشهای مهارتی در بنگاههای اقتصادی را زمینه ساز جذب کارجویان به بازار کار و استفاده از نیروهای ماهر و متخصص دانست.

پیگیری افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون 

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیداری که با اتحادیه‌های تعاونی داشت، از بانک توسعه تعاون به عنوان بازوی اصلی بخش تعاون یاد کرد و افزایش سرمایه این بانک را عامل مهمی برای تقویت تعاونی‌ها دانست.

کبیری گفت که افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون ضروری است و بالا بردن و ارتقای توان تسهیلات دهی این بانک منجر به توسعه بخش تعاون در اقتصاد ملی می‌شود لذا برای تحقق این امر با جدیت از مبادی دولت و مجلس موضوع را پیگیری می‌کنم.

او نقش دولت در قبال «تعاون» را تسهیل‌گری، نظارت و سیاستگزاری دانست و از اتاق تعاون، بانک توسعه تعاون و اتحادیه‌های تعاونی خواس با مشارکت گسترده، تعاون را به سهم واقعی ۲۵ درصد در اقتصاد برسانند.

صیانت از نیروی انسانی شاغل در کارگاه‌ها 

مدیر کل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اولویت بازرسی کار را صیانت از نیروی انسانی شاغل در کارگاه‌ها اعلام کرد.

علی مظفری با تاکید بر لزوم ایجاد ساختارهای ایمنی در کارگاه‌های کشور، مسئولیت تامین ایمنی کارگاه‌ را بر اساس مواد ۹۱ و ۹۵ قانون کار برعهده کارفرمایان دانست.

به گفته وی استقرار مسئول ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی برای کارفرما یک سرمایه‌گذاری ارزشمند به شمار می‌رود و کارفرمایان باید نسبت به بکارگیری مسئول ایمنی دارای صلاحیت اقدام کند.

مدیرکل بازرسی کار وزارت کار با تاکید بر الزام کارفرمایان برای اجرای آیین‌نامه بکارگیری مسئولین ایمنی، از بازرسان کار خواست تا هیچ‌گونه اغماضی در این خصوص اعمال نکنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتصاب کارگران هفت تپه بازرسی کار حقوق بازنشستگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۸۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیش حقوقی جدید بازنشستگان صادر شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ساعتی قبل، فیش‌های حقوقی اردیبهشت بازنشستگان کارگری صادر شد؛ این فیش‌ها در سامانه مربوطه قابل رویت است. 

ایلنا در گزارشی نوشت: در این فیش ها، حقوق بازنشستگان به میزان ابلاغی افزایش یافته است؛ حداقل بگیران مشمول افزایش ۳۵.۳ درصدی و مستمری بگیران سایر سطوح مشمول افزایش ۲۲ درصدی به اضافه رقم ثابت شده اند. 

گفتنی است هنوز احکام حقوقی جدید بازنشستگان کارگری صادر نشده است؛ مابه التفاوت فروردین نیز ظاهراً قرار است همراه حقوق خردادماه به حساب مستمری بگیران تامین اجتماعی واریز شود.

٢٢٣٢٢٣

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903243

دیگر خبرها

  • فیش حقوقی جدید بازنشستگان صادر شد
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در انتظار تایید برنامه هفتم
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه/تزریق۱۰۰همت به مسکن در۱۴۰۳
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد
  • چه خدماتی به کارگران نخبه ارائه خواهد شد؟