Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس کميته عالي انقلاب مردمي يمن به نماينده ويژه دبيرکل سازمان ملل در امور يمن پيشنهاد کرد دور بعدي مذاکرات صلح اين کشور در صنعا برگزار شود.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از ايرنا، چهارمين دور مذاکرات صلح يمن از 6 دسامبر با حضور طرف‌هاي يمني به رياست «مارتين گريفيتس» Martin Griffiths نماينده ويژه دبيرکل سازمان ملل متحد در امور يمن در استکهلم سوئد آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«محمدعلي الحوثي» رئيس کميته عالي انقلاب مردمي يمن روز پنجشنبه در توئيتي با قدرداني از تلاش‌هاي فرستاده ويژه سازمان ملل متحد براي از ميان برداشتن بسياري از موانعي که متجاوزان و مزدوران در راه صلح ايجاد کرده اند، مشارکت همه گروهها در مذاکرات صلح را خواستار شد.
الحوثي با تاکيد بر اين‌که فعاليت دوباره فرودگاه «عدن» Aden و «سيئون» Seiyun، موجب تحکيم اتحاد و جلوگيري از تقسيم يمن مي‌شود، تصريح کرد: اين دو فرودگاه اکنون در کنترل اشغالگران قرار دارد و سازمان ملل متحد از کنترل آن ابراز ناتواني کرده است که بايد در اين باره بازنگري صورت گيرد.
در همين حال، «محمد عبدالسلام» رئيس هيات مذاکره کننده جنبش انصارالله يمن در مذاکرات صلح استکهلم با تاکيد بر اين‌که طرف‌هاي يمني هيچ‌گاه حضور نيروهاي بيگانه را در کشورشان نمي‌پذيرند، تصريح کرد: حضور نيروهاي خارجي مانند نظاميان انگليسي، عربستاني و اماراتي در خاک يمن بر مخالف قانون اساسي و قطعنامه هاي شوراي امنيت است.
چهارمين دور مذاکرات صلح يمن در حالي پيگيري مي‌شود که گفت‌وگوهاي سياسي براي حل بحران اين کشور تاکنون بارها به دليل کارشکني عربستان سعودي و متحدانش با شکست روبرو شده است.
عربستان و متحدانش از 26 مارس 2015 جنگ عليه يمن را آغاز کردند که اکنون اين جنگ چهل و پنجمين ماه را پشت سر مي گذارد. بر اثر اين جنگ، تا کنون بيش از 50 هزار يمني کشته يا زخمي شده اند.
80 درصد زيرساختهاي يمن نيز در اين جنگ از بين رفته است. علاوه بر اين، شيوع انواع بيماري به خصوص وبا و گسترش گرسنگي و فقر نيز از تبعات جنگ عربستان و متحدانش عليه يمن است. آخرين دور مذاکرات ميان گروه هاي يمني در ژوئيه 2016 در کويت برگزار شده بود.
135/112
کليدواژه يمن مذاکرات صلح صنعا

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۸۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۰ میلیون وعده غذای گرم میان نیازمندان در ۱۴ روز نخست ماه رمضان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از توزیع ۱۰ میلیون وعده غذای گرم میان نیازمندان در ۱۴ روز نخست ماه رمضان خبر داد.

به گزارش ایسنا، حبیب‌اله آسوده با اعلام این خبر افزود: پویش ملی اطعام مهدوی از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده است و تاکنون ۴۲۰۰ آشپزخانه برای طبخ و توزیع غذای گرم به این پویش پیوسته‌اند.

وی افزود: در ۱۴ روز نخست ماه رمضان بیش از ۱۰ میلیون وعده غذای گرم طبخ و میان نیازمندان توزیع شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: راه‌اندازی ۸۰۰۰ آشپزخانه و توزیع حدود ۳۰ میلیون وعده غذای گرم تا پایان ماه رمضان پیش‌بینی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، آسوده اظهار کرد: شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۴۰۲۰ برای جذب کمک‌های مردمی و کد دستوری #۱۲* برای سهولت بیشتر در ارائه کمک‌ها از طریق تلفن همراه در پویش اطعام مهدوی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴۹ هزار افطاری ساده در اردبیل برپا شده است
  • بانکی پور: فرهنگ جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه نیست
  • هدف‌گذاری برای تبدیل ایران به قطب توریست درمانی
  • توزیع ۱۰ میلیون وعده غذای گرم میان نیازمندان در ۱۴ روز نخست ماه رمضان
  • نشست تخصصی «الگوی مردم پایه مشاغل برتر» برگزار می‌شود
  • ساعی: انجام کار فرهنگی منجر به رفع بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود
  • خسروپناه: حکمرانی را به مشارکت حداکثری مردمی تبدیل کنیم
  • مدل حکمرانی سلسله مراتبی هرمی به حکمرانی مردمی تبدیل شود
  • درخواست صنعا از ریاض برای امضای نقشه صلح یمن
  • وثوق مردمی به کمیته امداد را باید قدر دانست