Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@15:53:06 GMT

هشدار پنتاگون به اردوغان

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۸۵۴۸

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هشدار داد که حملات ترکیه به کردها در شمال سوریه "غیرقابل قبول" است. آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روسیا الیوم، شان رابرتسون، سخنگوی پنتاگون اظهار داشت: اقدام نظامی یکجانبه از سوی هرکسی در شمال شرق سوریه به ویژه در منطقه‌ای که احتمال حضور نیروهای آمریکایی در آن می‌رود، بسیار نگران کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود: چنین اقدامی از نظر ما "غیر قابل قبول" است.
این هشدار آمریکا پس از این مطرح شد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد، کشورش در روزهای آتی عملیات جدیدی را در سوریه علیه نیروهای کرد تحت حمایت واشنگتن ترتیب خواهد داد.
یگان‌های مدافع خلق کرد نیز به تهدیدات اردوغان واکنش نشان دادند و اعلام کردند که هرگونه عملیاتی از سوی ترکیه بر جنگ علیه گروه تروریستی داعش تاثیر خواهد داشت.
یگان‌های مدافع خلق کرد، بارزترین بخش در نیروهای سوریه دموکراتیک هستند که از حمایت آمریکا برخوردار بوده و در شمال شرق  سوریه علیه داعش وارد جنگ شده‌اند.
این نیروها که متشکل از گروه‌های کرد و عرب هستند، از اوایل سپتامبر گذشته حملاتی را با حمایت ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا برای بیرون راندن داعش از حومه شرقی دیرالزور در مجاورت مرزهای عراق آغاز کردند.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سوریه آمریکا پنتاگون کردهای سوریه اردوغان ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۸۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: نتانیاهو مانند هیتلر است

آفتاب‌‌نیوز :

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) بار دیگر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به آدولف هیتلر تشبیه کرد.

اردوغان در گفتگو با خبرنگاران حین پرواز بازگشت از عراق، گفت: اشغال غزه توسط اسرائیل، در‌ها را برای دیگر عملیات‌های اشغالگران باز می‌کند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، وی در این‌باره توضیح داد: اشغال غزه، به تروریست‌های اسرائیلی اجازه می‌دهد در غزه مستقر شوند و اسرائیل را تهاجمی‌تر می‌کند.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: اسرائیل نباید اجازه اشغال مجدد غزه را داشته باشد و باید در این زمینه اقداماتی انجام شود.

طبق این گزارش، اردوغان ضمن تکذیب انتقال مقر جنبش حماس به خارج از قطر، تصریح کرد: نتانیاهو مانند هیتلر است و متحدان اسرائیل از عدالت فرار نخواهند کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • انتقاد رهبر حزب رفاه ترکیه از اردوغان: آیا شایسته ترکیه است که علیه ایران با اسرائیل همکاری کند؟
  • ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • اردوغان: نتانیاهو مانند هیتلر است
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایات‌ صهیونیست‌ها