Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسین محمدپور شامگاه چهارشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به آغاز طرح زمستانه در محورهای گیلان از فردا (پنجشنبه) همزمان با سراسر کشور، اظهارکرد: این طرح تا ۲۲ اسفندماه سال جاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح زمستانه سال جاری در استان گیلان ۴۵۰ نیروهای پلیس راه و راهور با همکاری سایر دستگاه‌ها خدمات رسانی می کنند، افزود: روزانه به صورت میانگین حضور ۹۴ تیم در سطح استان گیلان اعم از محورهای کوهستانی و جلگه‌ای برای خدمات رسانی پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به اینکه از این تعداد ۶ تیم شبانه روزی بوده و از تعداد کل پاسگاه‌های پلیس راه استان ۱۰ پاسگاه و ۱۰ کانکس سیار در قالب این طرح در محورهای استان حضور دارند، گفت: شش پاسگاه به صورت مستقیم درگیر گردنه‌های استان و مابقی در مناطق جلگه‌ای فعالیت می کنند.

وی به تجربیات سال‌های گذشته در زمان بارش برف اشاره و بیان‌کرد: با توجه به اینکه در حوزه بین استانی نیازمند تعامل، هم‌افزایی و همکاری بیشتری بودیم در همین راستا با دعوت از مسئولان سه استان همجوار گیلان موضوعات مطرح و تصمیمات مطلوب اتخاذ شد.

سرهنگ محمدپور تأکیدکرد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه انتظار می رود که در حوزه بازگشایی راه‌ها و حضور در محورهای بین استانی شاهد عملکرد بهتری در زمان اجرای این طرح در سال جاری باشیم.

۷۲ درصد تلفات و مصدومان حوادث رانندگی سال گذشته عابران و موتورسواران

وی بازگشایی راه‌ها در زمان بارش برف و حوادث را مهم‌ترین اولویت اجرای طرح زمستانه دانست و افزود: در سال گذشته متاسفانه در حوزه تلفات جاده‌ای با افزایش ۲۰ درصدی و مصدومان نیز با افزایش ۴۰ درصدی در استان روبه‌رو بودیم.

سال گذشته در مدت اجرای طرح زمستانه با افزایش ۳۲ درصدی تلفات و مصدومان در هر دو بخش مواجه بودیمرئیس پلیس راه گیلان با اشاره به اینکه ۷۲ درصد افزایش تلفات و مصدومان حوادث رانندگی مربوط به موتورسیکلت و عابران پیاده بوده است، گفت: سال گذشته در مدت اجرای طرح زمستانه با افزایش ۳۲ درصدی تلفات و مصدومان در هر دو بخش مواجه بودیم.

وی در ادامه تأکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اجرای طرح زمستانه سال جاری امیدواریم شاهد کاهش تلفات و مصدومان باشیم.

سرهنگ محمدپور با اشاره به وضعیت محورهای استان گیلان، تصریح‌کرد: در حال حاضر محورهای این استان به جز محور پونل به خلخال که به دلیل خسارت به پل‌ها و ریطش کوه مسدود بوده و مابقی محورهای استان باز است.

وی به پل محور اطاقور به املش که براثر سیل تخریب شده بود اشاره و اظهارکرد: به همت نیروهای راهداری یک پل موقت برای تردد شهروندان در این محور احداث شده است.

سرهنگ محمدپور با بیان اینکه با همکاری کارشناسان پلیس راه و اداره کل راهداری استان گیلان نقاط حادثه‌خیز شناسایی شده است، افزود: در حوزه شناسایی نقاط حادثه خیز یک برنامه مشترک میان راهداری و پلیس راه وجود دارد که با بررسی حوادث یک دوره سه ساله حادثه‌خیز بودن محور اعلام می شود.

وی با اشاره به شناسایی ۹۷ نقطه حادثه‌خیز از سال ۹۵، گفت: این راه‌ها توسط پلیس راه، نیروهای راهور و راهداری بررسی و بازدید شده و از سوی مراجع کشوری نیز مورد تأیید قرار گرفته است. برنامه ‌ریزی شده که این نقاط با بردهای زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت رفع نقص شوند.

کد خبر 4483816

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس راه گیلان حسین محمد پور رشت طرح زمستانه راهداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۸۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از اجرای طرح دو روزه ارتقای امنیت اجتماعی با هدف پاک‌سازی نقاط آلوده و جرم‌خیز در سطح استان خبر داد و گفت: در این راستا، ۵۲۸ خرده فروش، قاچاقچی و معتاد متجاهر جمع‌آوری و دستگیر شدند و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، علی احمدپور با بیان اینکه اعتیاد یک بیماری جسمی، روانی و اجتماعی بوده و ورود به این فرآیند آسان و خروج از آن مشکل است، اظهار کرد: باید با تقویت قدرت اعتماد به نفس، تصمیم‌گیری و از بین بردن افسردگی و کم‌رویی فرزندان، آن‌ها را در برابر شرایط آسیب‌زا و گرایش به سمت مواد مخدر مقاوم کنیم.

وی از اجرای طرح دو روزه ارتقا امنیت اجتماعی با هدف پاک‌سازی نقاط آلوده و جرم‌خیز در سطح استان خبر داد و افزود: در این راستا، ۵۲۸ خرده فروش، قاچاقچی و معتاد متجاهر جمع‌آوری و دستگیر و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان خاطرنشان کرد: از این افراد ۱۸ کیلو و ۴۹۱ گرم تریاک، ۱۶۵ گرم هروئین، ۲۱ کیلو و ۳۰۳ گرم حشیش، یک کیلو و ۹۰۱ گرم شیشه و ۴۳ کیلو و ۹۶۰ گرم سایر مواد مخدر کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر از طریق جلب مشارکت حداکثری مردم، تصریح کرد: واکسینه کردن قشر جوان زمانی اتفاق می‌افتد که همه دستگاه‌های مرتبط در این زمینه همکاری و تلاش کنند.

کد خبر 747876

دیگر خبرها

  • مقوله حجاب اولویت دانشگاه است
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • انسداد محورهای مواصلاتی در خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد
  • کشف ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان
  • شناسایی و رفع 132 تعدی به حریم راههای گلستان انجام شد
  • یک خط عبوری محور خوروبیابانک به انارک و نائین بازگشایی شد
  • یک خط عبوری محور خوروبیابانک به انارک و نایین بازگشایی شد
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • بازگشایی محور هراز