Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-06@12:33:51 GMT

حجم صادرات کشور ۱۳ درصد رشد کرده است

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۸۶۱۴

حجم صادرات کشور ۱۳ درصد رشد کرده است

ایرج موفق گفت: در ۸ ماه امسال بیش از ۳۱ میلیارد دلار حجم صادرات ایران نسبت به سایر کشورها بوده که ۱۳ درصد رشد داشته و امید است این روند ادامه یابد.

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، ایرج موفق شامگاه چهارشنبه در آئین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده خراسان جنوبی اظهار داشت: تلاش صادرکنندگان خراسان جنوبی سبب شده ‌رونق تجارت در استان خود را نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همه ما دست به دست هم می‌دهیم تا موانع پیش روی فعالان اقتصادی را برداریم، افزود: درست است مشکلات و محدودیت‌ها زیاد است اما علی‌رغم محدودیت‌ها، فعالان اقتصادی زحمات زیادی می‌کشند تا اتفاقات خوبی در صادرات بیفتد.

مسئول هماهنگی امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در ۸ ماه امسال بیش از ۳۱ میلیارد دلار حجم صادرات کشور نسبت به سایر کشورها بوده ‌که ۱۳ درصد رشد داشته ‌و امید است این امر ادامه یابد.

موفق با بیان اینکه شرایط ‌و ظرفیت‌های موجود در استان‌ها با یکدیگر متفاوت است، تصریح کرد: در بحث نمایندگی وزارت خارجه در خراسان جنوبی ‌تاکید خواهیم کرد که این موضوع انجام شود.

وی با بیان اینکه ۵ کشور هدف برای صادرات داریم که یکی از آن کشورها ‌افغانستان است، خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد حجم کالاهای صادراتی خراسان جنوبی به افغانستان است که می‌طلبد شرایط خاصی برای صادرکنندگان استان فراهم شود.

مدیر هماهنگی امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه چهار بازارچه در خراسان جنوبی فعال است و امیدواریم‌ مابقی نیز فعال شود، یادآور شد: کارت‌های بازرگانی و کارت‌های پیله وران در استان نشان از پویایی بودن استان است.

موفق اظهار داشت: در بحث زیرساخت‌های تجاری باید هماهنگی صورت گیرد که بخشی از طریق اعتبارات ملی و بخشی از محل اعتبارات استانی تامین می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۵۶۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی در خراسان جنوبی افزود: خراسان جنوبی به عنوان قطب معدنی کشور است و همچنین بیش از ۷۰ درصد زغال سنگ کشور در خراسان جنوبی است.

مدیرهماهنگی امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: همچنین در حال حاضر ۴۲ ماده معدنی در خراسان جنوبی وجود دارد که می توان گفت کلکسیون مواد معدنی کشور در خراسان جنوبی است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تجارت خارجی صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۸۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه

به گزارش همشهری آنلاین، سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی اعلام کرد اخیرا نشانه‌های متعددی یافته مبنی بر اینکه کره شمالی در حال آماده سازی برای حملات «تروریستی» علیه کارمندان سفارت یا شهروندان کره جنوبی در چند کشور از جمله چین، جنوب شرق آسیا و غرب آسیاست.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، پنج مکان از جمله سفارتخانه‌های کره جنوبی در کامبوج، لائوس و ویتنام به همراه کنسولگری‌های این کشور در ولادیووستوک در روسیه و «شنیانگ» در چین به عنوان اهداف احتمالی مشخص شده‌اند.

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «کره شمالی مامورانی را به این کشورها اعزام کرده تا نظارت بر سفارت‌های کره جنوبی را گسترش دهند و همچنین در فعالیت‌های خاصی مانند جست‌وجوی شهروندان کره جنوبی به عنوان اهداف بالقوه تروریستی شرکت می‌کند.»

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که سطح هشدار تروریسم در پنج سفارتخانه و کنسولگری از «توجه» به «هشدار» افزایش یافته است، که دومین سطح بالا در سیستم چهار سطحی کره جنوبی است که نشان می‌دهد احتمال افزایش یک حمله وجود دارد.

در بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی آمده که مرکز ملی مبارزه با تروریسم کره جنوبی روز پنجشنبه جلسه‌ای را برای بحث درباره راهبردهایی با هدف حفاظت از اماکن دیپلماتیک و پرسنل این کشور تشکیل داد.

کد خبر 849240 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه کره شمالی و کره جنوبی

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • سهم ناچیز خراسان جنوبی در حوزه صادرات سنگ قیمتی
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • ۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • ضرورت توسعه صاردات سیمان
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد