Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@20:37:45 GMT

درآمد مردم اردبیل پایین‌تر از میانگین کشوری است

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۸۶۷۱

درآمد مردم اردبیل پایین‌تر از میانگین کشوری است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل درآمد سرانه مردم اردبیل را پایین‌تر از میانگین کشوری دانست و گفت: علت این امر نبود زنجیره ارزش افزوده بوده و کسب و کار نوین به واسطه فناوری اطلاعات این کاستی را برطرف می‌کند. ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بهمن حسین‌زاده صبح امروز در آیین شروع به کار نخستین رویداد کارآفرینی سلامت شمالغرب کشور در اردبیل اظهار داشت: بهترین و شاید تنها راه پیشرفت و توسعه استان اردبیل بر فناوری ارتباطات و اطلاعات مبتنی است و این فناوری که قسمت بزرگی از آن بخش خدمات را شامل می‌شود در واقع نقش محرک بخش‌های کشاورزی و صنعت را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل درآمد سرانه مردم اردبیل را پایین‌تر از میانگین کشوری دانست و گفت: علت این امر نبود زنجیره ارزش افزوده بوده و کسب و کار نوین به واسطه فناوری اطلاعات این کاستی را برطرف می‌کند.

استارتاپ صنایع تبدیلی کشاورزی در گلستان برگزار می‌شود117 ایده‌پرداز در دومین رویداد استارتاپی ایدوکای لرستان به رقابت پرداختندعادات بدی که مدیریت زمان در استارتاپ‌ها را مشکل‌ساز می‌کند

وی بیان کرد: از مجموع سالانه 750 هزار تن محصول سیب زمینی تولیدی در اردبیل حدود 110 هزار تن به مصارف درون استانی رسیده و بقیه اغلب با تنزل قیمت روی دست کشاورزان می‌ماند در حالی که با ایجاد واحدهای سورتینگ و تولید بسته‌های فرآوری شده سیب زمینی می‌توان به واسطه همین نرم افزار و اپلیکیشین‌ها آن را به آسانی در دورافتاده ترین نقاط ایران فروخت.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه رویدادهای کارآفرینی و استارتاپ‌ها بخش عمده‌ای از رویکرد استان در ایجاد اشتغال و افزایش درآمد سرانه استان هستند، تصریح کرد: از مجموع ایجاد 20 هزار نفر شغل در استان اردبیل که وعده آن داده شده تعداد قابل توجهی بر رویدادهای کارآفرینی در دانشگاه‌های این استان تمرکز دارد.

مسئول شورای راهبری ستاد دانش بنیان استانداری اردبیل افزود: استارتاپ‌ها باید اقتصاد محور و نتیجه‌گرا باشند و لازمه موفقیت این گونه ایده‌ها یاقتن سرمایه‌گذاران توانمند است و هیچ گونه نیازی به مجوز ارگان‌های مربوطه برای فعالیت در این بخش نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی اردبیل نیز در این آیین اظهار کرد: مرکز رشد این دانشگاه در مدت حدود یک سالی که از آغاز فعالیت آن می‌گذرد توانسته رتبه مطلوب هفدهم را در میان مراکز رشد دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران به دست آورد.

قدرت اخوان اکبری با بیان اینکه در این مرکز از صاحبان شرکت‌ها و ایده‌های دانش‌بنیان حمایت و تسهیلات لازم پرداخت می‌شود، افزود: دفتر ارتباط دانشگاه علوم پزشکی با صنعت نیز در این دانشگاه دایر شده است.

وی بیان کرد: صاحبان ایده‌های یرتر و کارآفرینان نقش اصلی را در ایجاد اقتصاد پیشرفته و تولید کار و ثروت در جامعه دارند و دانشگاه‌های نسل سوم در دنیای امروز دانشگاه‌هایی هستند که در کنار آموزش و پژوهش در زمینه تولید ثروت و کسب و کار نیز فعالیت داشته و تاثیرگذارند.

به گزارش تسنیم، نخستین رویداد کارآفرینی سلامت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به مدت سه روز ادامه خواهد یافت که 115 ایده از سوی دانشجویان شمالغرب ایران به این رویداد ارسال شده است.

انتهای پیام/ش

R41374/P1377/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۸۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوایای هوشمندسازی انرژی در برنامه هفتم توسعه

موسی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به معضلات و مشکلاتی که کشور در زمینه آب با آن مواجه است، عنوان کرد: می‌توان از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها برای ایجاد بهره‌وری در تولید و مصرف منابع انرژی از جمله برق و باد استفاده کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: کشور ما بحرانی مانند کمبود آب مواجه است که بخشی از آن ناشی از تغییرات اقلیمی است و لازم است که اقدامات زیربنایی برای افزایش بهره‌وری ایجاد شود.

احمدی تاکید کرد: اکنون مباحثی درباره استفاده از ظرفیت دریا‌ها مطرح است و در بخش مصرف نیز باید با استفاده از دانش‌بنیان‌ها مصرف آب را به کمترین میزان ممکن رساند. این درحالی است که در کشاورزی سنتی متداول‌ترین روش آبیاری غرق‌آبی بوده است در حالی که روش‌هایی متعددی برای بهره‌وری آب با استفاده از مکانیزاسیون و کشاورزی صنعتی آن هم با روش‌هایی که دانش‌بنیان‌ها در اختیار قرار می‌دهند وجود دارد.

وی عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه شود آن است که منابع انرژی فسیلی بخش عمده منابع انرژی را به خود اختصاص می‌دهد و در کشور ما تنها ۱۵ درصد از این انرژی به عنوان خوراک واحد‌های پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ضرورت ایجاد ارزش‌افزوده بالاتر در منابع فسیلی با استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان

وی افزود: نفت خام، گاز طبیعی و ذغال سنگ منابع انرژی فسیلی در جهان هستند که باید بتوان با استفاده از دانش دانش‌بنیان‌ها و سرمایه بخش خصوصی، سرمایه‌گذاری دولتی و یا جذب سرمایه خارجی ارزش افزوده بیشتری در تولیدات آنها ایجاد کرد.

احمدی با اشاره به تجربه مدیریتی‌اش در سازمان ثبت اسناد و سابقه همکاری با بنیاد ملی نخبگان، بیان کرد: اکنون شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده و توسعه یافته‌اند و امروز وجود دانش‌بنیان‌هایی که در بسیاری از بخش‌های اقتصادی کشور ورود کرده‌اند از افتخارات ایران است.

فروش تجاری ایده‌های دانش‌بنیانی به دلیل فقدان حامیان مالی

عضو کمیسیون انرژی تصریح کرد: از گذشته جوانانی وجود داشتند که طرح، ایده و برنامه داشته، اما حامی مالی نداشته و به همین دلیل ایده‌های خود را تجاری‌سازی می‌کردند و به خارج از ایران می‌بردند، اما امروز تلاش زیادی در حال انجام است تا دانش‌بنیان‌های بیشتری به صنعت نفت وگاز و پتروشیمی جذب شوند.

وی گفت: مدیران باید به این باور برسند که با داخلی‌سازی می‌توان بسیاری از نیاز‌های صنایع را برطرف کرد و تجربه نیز نشان داده که در برخی از بخش‌ها صفر تا ۱۰۰ امور اجرایی توسط شرکت‌های داخلی انجام شده است و در مورد دانش‌بنیان‌ها نیز این ظرفیت وجود دارد که آنها را در بسیاری از بخش‌ها به کار گرفت.

تجهیز برخی صنایع بزرگ به کنسرسیوم شرکت‌های دانش‌بنیانی

احمدی عنوان کرد: ایده‌ها و طرح‌ها و دانشی که جوانان خلاق و نخبه کشور دارند را باید در ارتقای بهره‌وری و بهبود شرایط تولید به کار گرفت. برخی شرکت‌های داخلی مانند مپنا کنسرسیوم شرکت‌های دانش‌بنیان دارند و یکی از ارکانی که می‌تواند شعار امسال که جهش تولید با مشارکت مردم است را محقق کند استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی افزود: در مجلس در سال ۱۴۰۲ نگاه ویژه‌ای را به دانش‌بنیان‌ها در قالب قانون بودجه ۱۴۰۳ و برنامه هفتم توسعه داشته است و در آینده نیز نگاه حمایتی به این شرکت‌ها ادامه خواهد داشت.

ادامه نگاه حمایتی مجلس به دانش‌بنیان‌ها

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه نگاه حمایتی مجلس به دانش‌بنیان‌ها ادامه دارد، تاکید کرد:‌یکی از مجموعه‌هایی که می‌تواند شعار امسال را در عمل محقق کند شرکت‌های دانش‌بنیانی هستند که از نیرو‌های جوان، نخبه و با استعداد کشور شکل گرفته‌اند.

وی افزود: دانش‌بنیان‌ها بسیاری از پیشرفت‌های صنعتی را با مهندسی معکوس در کشور اجرایی کرده‌اند و در صنعت، کشاورزی و سایر بخش‌های اقتصادی ایده‌های خلاقانه خود را تبدیل به دانش یا محصول کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد
  • راهیابی ۱۰ ایده و طرح صنایع پایین‌دستی مس سرچشمه به مرحله سرمایه‌گذاری
  • روز ملی کارآفرینی روز مردمان خالق ارزش است
  • برگزاری رویداد ریورس پیچ صنعت حمل و نقل
  • نقش دولت و دانشگاه در تحقق جهش تولید/ باید امید و انگیزه را به جوانان بازگردانیم
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل
  • زوایای هوشمندسازی انرژی در برنامه هفتم توسعه
  • فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل