Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-24@13:35:36 GMT

می، ماند

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۸۷۶۷

"ترزا می" در رای گیری درون حزبی به طور مشروط نخست وزیر انگلیس باقی ماند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نمایندگان حزب حاکم محافظه کار در مجلس انگلیس پس از تعهد "ترزا می " به کناره گیری از رهبری حزب در انتخابات بعدی با ادامه  نخست وزیری اش موافقت کردند.  
«می» پیش از رأی‌گیری، به هم‌حزبی‌هایش اطمینان داد قبل از انتخابات سراسری سال 2022 از مقام خود کناره گیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر انگلیس اذعان کرد: از عدم محبوبیتش در داخل حزب آگاه است اما باید مهلت می گرفتم تا برگزیت به سرانجام برسد.
«جرمی کوربین» رهبر حزب مخالف دولت، در سخنانی تند توافقنامه دولت برای خروج از اتحادیه اروپا را مغایر خواست نمایندگان خواند و گفت: نتیجه رأی‌گیری هرچه باشد، ربطی به مردم نخواهد داشت و ناتوانی دولت را در دست‌یابی به توافق سودمند  توجیه نمی‌کند.
سر وزیر اسکاتلند هم گفت : سخت می توان باور کرد رای گیری درون حزبی مشکلی را حل کند. استرجن افزود : « ترزا می» به این علت رای آورد که وعده داد پیش از انتخابات سراسری از مقامش کناره‌گیری می کند . نخست‌وزیر انگلیس که دیشب از بروکسل به لندن آمده بود ، امروز برای شرکت در نشست فوق‌العاده شورای اروپا درباره برگزیت به بروکسل باز می گردد.
" ترزا می" دوشنبه گذشته از بیم شکست در پارلمان، رأی‌گیری درباره توافقنامه برگزیت را یک ماه به تعویق به انداخت.  
منتقدان می با این توافق مخالفند اما دونالد توسک، رئیس شورای اتحادیه اروپا گفته : توافق موجود، تنها توافق ممکن است و این اتحادیه دیگر در این باره گفتگو نخواهد کرد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ترازمی نخست وزیر انگلیس انتخابات درون حزبی پیروزی مشروط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۸۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زالوژنی رسما سفیر اوکراین در انگلیس شد

به گزارش خبرآنلاین «میخائیل پودولیاک» دستیار ارشد رئیس‌جمهور اوکراین طی مصاحبه‌ای با تلویزیون ۲۴ کی‌یف بیان کرد: «از آنجایی که من متوجه شده‌ام، همه چیز رسما به توافق رسیده است. طبق دستورالعمل‌های تایید شده توسط وزارت خارجه، والری زالوژنی در انگلیس سفیر خواهد شد. البته چند هفته‌ای طول خواهد کشید تا در مورد برخی از رویه‌های تدارکاتی آن توافق کنیم.»

طبق گزارش خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه اوکراین در اوایل ماه مارس گفته بود که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با نامزدی زالوژنی به عنوان سفیر اوکراین در انگلیس موافقت کرد.

به نقل از ایسنا رئیس جمهور اوکراین پیشتر والری زالوژنی را از فرماندهی کل ارتش اوکراین برکنار و ژنرال «آلکساندر سیرسکی» را به جای او در این سمت منصوب کرد.

فرمانده سابق نیروهای مسلح اوکراین در ماه نوامبر مصاحبه‌ای را با نشریه اکونومیست انجام داد و وضعیت میدان جنگ را «بن‌بست» توصیف کرد.

پس از انتشار این گزارش، جنجال‌های فراوانی به پا شد و رابطه رئیس‌جمهور و وزیر دفاع اوکراین با والری زالوژنی دچار مشکلاتی شد که در نهایت به برکناری او منجر شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898939

دیگر خبرها

  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • زالوژنی رسما سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین
  • تاکید انگلیس بر حمایت از اردن
  • استقبال سازمان همکاری اسلامی از توافق تعیین حدود مرز آذربایجان و ارمنستان