Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@08:19:39 GMT

۵۰ کیلومتر از رودخانه سیاهرود لایروبی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۸۸۱۵

۵۰ کیلومتر از رودخانه سیاهرود لایروبی شد

به گزارش خبرنگار مهر ، هادی نیک اختر صبح پنجشنبه در جلسه آب کشاورزی در فرمانداری جویبار با بیان اینکه ایران در منطقه تهدید کشاورزی قراردارد، گفت: متاسفانه قدم به قدم به خشکسالی و بی آبی نزدیک می شویم و این تهدیدی بزرگ در امر کشاورزی و تامین آب در کشور و استان خواهد بود.

وی به وجود ۶۰ قطعه آبندان با سطح ۲ هزارو ۲۰۰ هکتار در سطح روستاهای شهرستان اشاره کردوافزود: میزان ذخیره آب این آببندانها ۶۲ میلیون متر مکعب است که با لایروبی آن میزان ذخیره سازی آب دوچندان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر آب منطقه ای جویبار ، قائمشهربا اعلام اینکه آب دوهزارو ۴۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری جویبار از سد شهید رجایی تامین می شد، اظهار داشت: میزان ذخیره سازی این سد۲۵ میلیون متر مکعب است که این انتقال آب از سد شهید رجایی به اراضی شهرستان در سال گذشته بدلیل کمبود آب به صفر رسیده بود.

نیک اختر درادامه تعدادحلقه چاههای دارای پروانه شهرستان را ۶ هزارو ۳۴۲ حلقه بیان کردوگفت: ذخیره آب این حلقه چاهها حدود۹۸ میلیون متر مکعب است و اراضی شالیزاری ۹ هزارو ۸۵۰ هکتارو اراضی باغی شهرستان ۴۲۰ هکتار است و درمجموع آب موردنیاز این اراضی ۱۱۵ میلیون متر مکعب است.

نیک اختر کمبود آب زراعی سال گذشته شهرستان جویبار را ۳۰ میلیون متر مکعب بیان کردوافزود: مدیریت منابع آب های سطحی و زیرزمینی ، مدیریت منابع و مصارف آب قابل دسترسی، حفظ اکوسیستم و محیط زیست ، مدیریت پساب و بازچرخانی آب ، لایروبی آببندانها و مهار آب های سطحی از مولفه های برنامه جامع سازگاری کم آبی است.

کد خبر 4483999

منبع: مهر

کلیدواژه: آب منطقه ای مازندران جویبار لایروبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۸۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت ۵۰ هکتار انگور دیم در اراضی شیب دار شهرستان فیروزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر جهاد کشاورزی فیروزه گفت :کشت انگور در  اراضی شیبدار در  روستاهای شورگشت،شورورز،قره باغ،چزگ و فیض آباداجرا شد.

کلیدری افزود: مزایای کشت در اراضی شیبدار،ایجاد سامانه های آبگیر در اطراف انگورها تا با ذخیره سازی و تجمع آب باران در فصول بارش و استفاده از این رطوبت در ماههای گرم تیر و مردا ،تامین آب منابع آبی زیرزمین،جلوگیری از تخریب مزارع،جلوگیری از بروز خسارت و آسیب در حوادث سیلابی،کنترل سیلاب ها و روان آب ها،جلوگیری از تبخیر بیش از حد،کنترل باران های نا به هنگام  است.

وی گفت :‌ارقام بومی انگور دیم در منطقه فیروزه ارقام دیوانه و سیاه ساروغی است و رقم رشه که بومی مناطق دیم کرمانشاه است،بصورت آزمایشی در برخی مناطق کاشته شده است.

 

 

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار هکتار از اراضی پارس آباد خسارت دیده اند
  • ذخیره‌سازی ۳۶۰ هزار مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری
  • کشت ۵۰ هکتار انگور دیم در اراضی شیب دار شهرستان فیروزه
  • تنش‌های آبی سیستان و بلوچستان چگونه مدیریت شد؟/ ارتقا و لایروبی ۱۲۳ حلقه چاه آب شرب در استان
  • ارتقاء و لایروبی ۱۲۳ حلقه چاه آب شرب در سیستان و بلوچستان/ تنش‌های آبی سیستان و بلوچستان چگونه مدیریت شد؟
  • کشاورزان نسبت به شخم اراضی شالیزاری و لایروبی انهار اقدام کنند
  • ۲۹ هکتار از حریم رودخانه‌های خراسان شمالی رفع تصرف شد
  • بیش از ۲۹ هکتار زمین در حریم رودخانه‌های خراسان شمالی رفع تصرف شد
  • ذخیره بیش از ۴۱ میلیون متر مکعب آب در مخزن سد حسنلوی نقده
  • جلوگیری از اضافه برداشت بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب