Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگاه آموزشی عکاسی آسان به روایت حمیدرضا بازرگانی صبح امروز پنج شنبه ۲۲ آذرماه در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، در قالب نشست های آموزشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، کارگاه آموزشی با عنوان عکاسی آسان به روایت حمیدرضا بازرگانی در محل اداره کل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارگاه آموزشی با هدف اهمیت و جایگاه یادگیری هنر عکاسی  و آشنایی عمومی با درنظر گرفتن استفاده افراد از دوربین های تلفن همراه اجرا شد.

 

این کارگاه آموزشی به ضرورت استفاده کاربردی این هنر برای همه اقشار جامعه فارغ از جایگاه اقتصادی و موقعیت اجتماعی افراد تاکید دارد.

 

این هنرمند و مدرس دانشگاه در ابتدای کارگاه با اشاره به پیشینیه تاریخی هنر عکاسی در جهان و ایران، هزاره سوم را هزاره حکمرانی تصویر بر اذهان بشری خواند و گفت: هنر عکاسی به واسطه ماهیت خود که سهل الوصول است، می تواند در اختیار همگان قرار گیرد.

 

حمیدرضا بازرگانی با اشاره به اینکه قدمت این هنر به سال 1839 در شهر پاریس برمی گردد، تصریح کرد: این هنر در سال 1842 و دوران پادشاهی ناصرالدین شاه وارد ایران شد؛ چرا که ناصرالدین شاه علاقه وافری به نامیرایی و ثبت خاطرات خود داشت.

 

این هنرمند زنجانی با بیان اینکه هنر عکاسی، هنر زبان است و یادگیری زبان تصویر این قدرت را برای ارتباط ما با جهان پیرامون فراهم می سازد، گفت: هنر عکاسی علیرغم تصور برخی افراد که عکاسی را  وعی هنر تزئینی و ویترینی تصور می کنند؛ یک ضرورت اجتماعی برای عموم است.

 

وی با اشاره به اینکه قرار نیست همه یک عکاس حرفه ای باشند، گفت: شناخت زبان تصویر برای تک تک افرادی که در هزاره سوم زندگی می کنند یک ضرورت است.

 

حمیدرضا بازرگانی یکی از مدرسان هنر عکاسی در استان زنجان است که بیش از 27 سال در عرصه های هنری عکاسی و فیلم سازی سابقه دارد و جوایز ملی و بین المللی بسیاری را از آن خود کرده است.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: خراسان جنوبي بیرجند خراسان جنوبی کرمان معاون اول رئیس جمهور استان بوشهر جوانان شیراز هرمزگان بازدید کارگاه عکاسی کارگاه آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۸۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰مدرسه مختلط کهگیلویه وبویراحمد نیازمندسرویس بهداشتی مجهزهستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جمالی آرند، ظهر سه شنبه در نشست با دبیر اجرایی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی کشور افزود: کمبود فضای فیزیکی، تجهیزات آزمایشگاهی و آموزشی، کمبود اعتبار و نداشتن سرویس بهداشتی کافی به خصوص در مدارس مختلط استان از مشکلات پیش روی آموزش و پرورش استان است.

وی بیان داشت: همچنین دو هزار رایانه در هنرستان‌های استان نیاز به تعمیر دارند و برای تعمیر و نوسازی این تعداد رایانه نیازمند کمک و همراهی قرارگاه عدالت تربیتی کشور با کمک سایر گروه‌های جهادی و خیران هستیم.

جمالی آرند تصریح کرد: کیفیت بخشی به نظام آموزشی استان، یکی از اولویت‌های کاری مجموعه آموزش و پرورش بوده و در راستای ارتقای کیفیت آموزشی و کیفیت بخشی به نظام‌تعلیم و تربیت این استان کلاس‌های فوق برنامه درسی برای دانش آموزان، کارگاه توانمندسازی ویژه مدیران و معاونان آموزشی مدارس و کارگاه‌های آموزشی توانمندسازی سازی ویژه دبیران متوسطه استان برگزار می‌شود.

وی افزود: هماهنگی و همدلی و گسترش مناسبات و روابط دستگاه‌های اجرایی مختلف در پیشبرد امور از ضروریات است.

کد خبر 6080066

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان غربی در مهاباد
  • ۵۰۰مدرسه مختلط در کهگیلویه وبویراحمد
  • ۵۰۰مدرسه مختلط کهگیلویه وبویراحمد نیازمندسرویس بهداشتی مجهزهستند
  • روایت توانمندی بانوی مددجوی کرمانی با راه‌اندازی کارگاه خیاطی
  •  ارائه آموزش‌های شهروندی به بیش از ۴۴ هزار نفر در گرگان
  • افزایش ۳۷۵ درصدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانش آموزان گنابادی
  • انتقال بیش از ۲۴۱ هزار تن گندم از زنجان در سال گذشته به سایر نقاط کشور
  • برگزاری کارگاه آموزشی حفظ محیط کوهستان در گلبهار
  • دومین کارگاه آموزشی مربیان پایه کشتی برگزار شد