Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@14:59:36 GMT

بذرپاشي گياهان مرتعي در بخش ندوشن آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۸۹۵۸

بذرپاشي گياهان مرتعي در بخش ندوشن آغاز شد

خبرگزاري آريا - يزد - ايرنا - رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري بخش ندوشن از توابع شهرستان ميبد گفت: با توجه به تداوم پديده خشکسالي و تاثير آن بر مراتع ، طرح کاشت گياهان مرتعي و مقاوم به اين پديده با استفاده از روش بذر پاشي آغاز شد.

به گزارش ايرنا، حميد جعفري روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: اين طرح در 800 هکتار از مراتع ندوشن اجرا مي شود و بذر آنغوزه، درمنه، قيچ، تاغ و اشترک که در برابر خشکسالي و کم آبي مقاوم هستند، پاشيده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي هدف از اجراي اين طرح را افزايش پوشش گياهي و ايجاد تنوع اعلام کرد و ادامه داد: طرح يادشده نقش مهمي در تعليف دام هاي منطقه در آينده خواهد داشت.
رئيس منابع طبيعي ندوشن، مساحت مراتع را 350 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: بخش هايي از عرصه هاي طبيعي داراي پوشش گياهي مناسب است اما بخش هايي بايد تقويت شود.
ندوشن از گذشته به عنوان قطب دامداري استان يزد معروف بود، هم اينک حدود 50 هزار راس دام از علوفه موجود در مراتع استفاده مي کنند.
خشکسالي‌هايي چند سال اخير بر دامداري و دامپروري مردم تاثير گذاشت؛ طوريکه تعداد دام هاي منطقه کاهش يافت و برخي دامداران مجبور شدند، احشام خود را بفروشند و به شغل هاي ديگري روي آورند.
6198/ 2047
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۸۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی صنعتی در عرصه‌های طبیعی

   



به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ،  ابوالحسنی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: گیاهان دارویی صنعتی ذخایر ژنتیکی هستند که باید از آنها حفاظت شوند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان گفت : به دلیل خشکسالی و برداشت غیر اصولی از عرصه‌های منابع طبیعی در سال‌های قبل با درخواست مجریان طرح‌ها و طبق مصوبه کمیسیون فنی امسال برداشت گیاهان دارویی صنعتی در عرصه‌های منابع طبیعی استان ممنوع شده است.

ابوالحسنی از حفاظت عرصه‌های منابع طبیعی استان با همکاری بیش از ۴ هزار همیار طبیعت و بسیج خبر داد و اظهار داشت: سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ نیز آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص تصرف، تخریب، برداشت و آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی است.

وی همچنین با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان گفت ۲۰۷ میلیون متر مکعب آب و ۹ میلیون تن کنترل فرسایش خاک مدیریت شد

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • ذخیره غیر اصولی آب به خاطر ترس از خشکسالی 
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • شرکت حدود ۱۰ هزار نفر از روستاییان در کارگاه‌های آموزش اطفای حریق
  • کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها
  • ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی صنعتی در عرصه‌های طبیعی
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان