Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ،وحید یاوری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در نشست خبری که برای تشریح برنامه های هفته پژوهش در جنوب استان خوزستان در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار شد، گفت: در راستای هدایت علم به سمت رفع نیازها، ارتباط مناسبی میان صنعت و دانشگاه در دانشگاه علوم و فنون دریایی برقرار شده است که تهیه محصولات فناوری از جمله نانو مالچ طبیعی برای تثبیت خاک از جمله نتایج این ارتباط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با بیان اینکه «فواد بوعذار» از اعضای هیئت علمی این دانشگاه در رشته شیمی دریا، مجری این طرح است، به تشریح محصول نانو مالچ طبیعی پرداخت و افزود: این محصول برای نخستین بار در کشور از ضایعات مزارع خوزستان تهیه شد که کاملا سبز و طبیعی ست و عوارض مالچ نفتی را ندارد و می تواند برای مقابله با معضل ریزگردها موثر باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: این محصول مهم به تائید مراجع ملی رسیده و وزارت راه و شهرسازی کارایی آن را برای طرح های ملی تایید کرده است.

یاوری همچنین از ثبت محصول کاربردی دیگری از سری محصولات نانو تکنولوژی در خرمشهر خبر داد و افزود: گواهی کاربرد صنعتی محصول نانوسلولوز نیز را برای تصفیه پساب مراکز آبزی پروری توسط یکی از دانشجویان کسب شده است که می تواند نقشی موثر در کاهش مصرف و اتلاف آب داشته باشد.

وی در ادامه از افتتاح مرکز کارگاهی مرتبط با حوزه دریا در خرمشهر طی هفته پژوهش خبر داد و گفت: در هفته پژوهش، مرکز کارگاهی مرتبط با حوزه دریا با همکاری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و فنی و حرفه ای استان خوزستان با هدف آموزش مهارت های مرتبط با صنعت های دریایی و تربیت نیروی انسانی برای صنایع منطقه راه اندازی می شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر افزود: برگزاری کارگاه در این مرکز طی هفته پژوهش رایگان است اما در طول سال برای تامین هزینه های لازم برای برگزاری کارگاه ها به کمک های مالی نیاز است.

یاوری ازتجلیل از پژوهشگران برتر به عنوان دیگر برنامه هفته پژوهش یاد کرد و گفت: در آئین افتتاحیه هفته پژوهش از ۹ عضو هیئت علمی، ۱۰ مدرس آموزش و پروش، چهار دانش آموز و سه پژوهشگر برتر از میان دستگاه های اجرایی شهرهای خرمشهر و آبادان تجلیل خواهد شد.

وی، برگزاری کارگاه ها و سمینارهای علمی را از دیگر برنامه های هفته پژوهش در سطح دانشگاه های جنوب استان خوزستان اعلام کرد و افزود: هر دانشگاه به فراخور رشته های تحصیلی، برنامه ها و کارگاه های مختلفی برگزار می کند که علاوه بر شرکت دانشجویان، شرکت برای کارشناسان ادارت نیز آزاد است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به اجرای برنامه درهای باز دانشگاه در یک روز از هفته پژوهش، به عنوان یکی دیگر از برنامه های دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در این هفته یاد کرد و گفت: روز دوشنبه هفته آینده، درهای دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برای حضور عموم مردم در دانشگاه و آشنایی با بخش های مختلف این دانشگاه، همچنین بازدید از نمایشگاه دستاوردهای علمی باز خواهد بود.

انتهای پیام/ د

تولید نانو مالچ طبیعی و غیر نفتی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هفته پژوهش نمایشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۹۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاجقه در پاسخ به قدس آنلاین / پسروی آب خزر در محدوده طبیعی و عادی است

علی سلاجقه امروز در حاشیه جلسه هیئت‌وزیران بابیان اینکه دریای خزر نوسانات متعدد دارد و با توجه به شرایط اقلیمی و بهره‌برداری ۵ کشور از این دریا، این احتمال دارد که در فصول و سال‌های مختلف عقب‌نشینی یا بالاآمدگی داشته باشد؛ الآن در بازه زمانی عقب‌نشینی هستیم.

وی در خصوص میزان عقب‌نشینی آب دریای خزر و اینکه در محدوده طبیعی است یا نه به خبرنگار قدس آنلاین گفت: در میانگین نوسانات، وضعیت فعلی طبیعی است و سال‌هایی داشته‌ایم که این عقب‌نشینی بیشتر بوده است.

وی افزود: قرار گرفتن در دوره عقب‌نشینی دریا مدیریت هماهنگ 5 کشور ساحلی را می‌طلبد  و ما باید در قالب کنوانسیون تهران وظایف خود را اجرا کنند و دولت سیزدهم پس از ۶ سال این کنوانسیون را احیا کرد.

سلاجقه تأکید کرد: در ژنو، توافقات خیلی خوبی شد؛ کاپ ششم هم در تهران برگزار می‌شود و کشورها اگر آب‌بند یا سدی ایجاد کرده‌اند، باید تکالیف و تدابیر قانونی در خصوص آن اندیشیده و اجرا شود.

وی همچنین با اشاره  به بارندگی‌ها و سیلاب‌های اخیر در استان‌های جنوبی، گفت: این روزها مردم سیستان و بلوچستان با سیلاب و خسارت‌هایش دست‌به‌گریبان هستند اما دو ماه دیگر مردم این خطه باید له‌له آب بزنند و این نشان می‌دهد  اصل کار زیربنایی برای این استان و کل کشور  موضوع آبخیزداری به شکل علمی و صحیح است.

وی افزود: آبخیزداری به‌عنوان یک حرکت زیربنایی برای کشور ما باید مبنا قرار گیرد و اگر عملیات آبخیزداری به نحو مطلوب انجام شود، نه از بین برند اعتبارات بسیاری مشکلات در آینده حل می‌شود.

وی گفت: آبخیزداری یک علم است و تمام دستگاه‌ها باید در پایداری حوزه آبخیز همکاری کنند و اگر این امر محقق شود با حداقل هزینه مشکلات استان‌های جنوبی حل خواهد شد.

وی در خصوص جمع‌آوری کیسه‌های نایلونی، گفت: طبق اساس‌نامه دولت، کیسه‌های زیر25 میکرون باید از چرخه تولید و توزیع و مصرف در بازه زمانی 5 ساله باید حذف شوند و خطوط تولید آن‌ها به کیسه‌های زیست‌تخریب‌پذیر تغییر کنند.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت‌های علمی و فناوری داخلی شیوه‌نامه تولید کیسه‌های جایگزین زیست‌تخریب‌پذیر تدوین شد که  قدری زمان برد و منجر شد که ما دو سال را از دست بدهیم و الآن باید کشور یک جهش داشته باشد تا 40 درصد عقب‌ماندگی در حذف کیسه‌های پلاستیکی جبران شود.

منبع: قدس آنلاین آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ با گروه های آزمایشی ریاضی و انسانی
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • سلاجقه در پاسخ به قدس آنلاین / پسروی آب خزر در محدوده طبیعی و عادی است
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود