Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد مشترک ارتش عراق در جریان دیدار با سفیر مسکو در بغداد اعلام کرد که طی روزهای آتی نشستی بین فرماندهان نظامی ایران، روسیه، سوریه و عراق برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، بغداد از برگزاری قریب الوقوع نشست‌هایی بین فرماندهان سوریه، جمهوری اسلامی ایران، عراق و روسیه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«عثمان الغانمی» رئیس ستاد مشترک ارتش عراق گفت که در جریان دیدار با «ماکسیم ماکسیموف» سفیر مسکو در بغداد مسئله افزایش همکاری نظامی و امنیتی بین دو کشور را بررسی کرده است.

شبکه خبری «روسیا الیوم» گزارش داد که الغانمی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که «روابط مهم و برجسته‌ای در همه زمینه‌ها به ویژه نظامی داریم و ما از طریق مرکز امنیتی چهارجانبه مشترک به صورت مداوم در تماس هستیم».

وی همچنین خبر داد که در روزهای آتی نشستهایی صورت خواهد گرفت که در آن برای برگزاری نشستی هماهنگی انجام خواهد شد که فرماندهان چهار کشور حضور داشته باشند تا روند توسعه فعالیت این مرکز را بررسی کنند.

ماکسیموف نیز تبریک سران روسیه به عراق را به مناسبت نخستین سالگرد پیروزی در برابر گروه تروریستی داعش اعلام کرد.

سفیر روسیه همچنین از توانمندی ارتش عراق در مقابله و نابودی داعش قدردانی کرد؛ گروهی که به گفته وی «خطر و تهدید واقعی بر ای منطقه و جهان به شمار می‌رفت».

اواخر سپتامبر 2015 ایران، سوریه، عراق و روسیه توافق کردند که یک مرکز چهارجانبه در بغداد ایجاد کنند که هدف از آن هماهنگی و تبادل اطلاعات در راستای جنگ علیه تروریسم باشد.

در این مرکز نمایندگان ستاد مشترک ارتش چهار کشور حضور دارند و هدف از ایجاد آن گردآوری، بررسی و تحلیل اطلاعات پیرامون وضعیت منطقه خاورمیانه و توزیع این اطلاعات بین آنان بود تا در خصوص عملیات نظامی برای مبارزه با داعش با هم هماهنگ باشند.

در آوریل و مارس گذشته نیز در این مرکز نشستهایی در سطوح عالی بین افسران چهار کشور برگزار شد و یک نشست نیز در نیمه نخست ژوئن برگزار کردند؛ یعنی دقیقا یک روز پس از پنجمین حمله نیروی هوایی عراق به مواضع داعش در خاک سوریه.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سوریه عراق ارتش روسیه ارتش سوریه جنگ سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۹۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد

منابع عراقی از تفاهم نامه چهارجانبه میان عراق، ترکیه، قطر و امارات در زمینه پروژه جاده توسعه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری عراقی واع، منابع عراقی اعلام کردند که در مراسمی با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق، امروز دوشنبه تفاهم‌نامه چهارجانبه میان عراق، ترکیه، قطر و امارات برای همکاری در پروژه جاده توسعه امضا شد.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق اعلام کرد که این تفاهم‌نامه با هدف همکاری مشترک در پروژه راهبردی جاده توسعه تنظیم شده است.

بر اساس این گزارش، این تفاهم‌نامه را وزرای حمل و نقل عراق و ترکیه و وزیر حمل و نقل قطر و نیز وزیر انرژی و زیرساخت امارات امضا کردند.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق اعلام کرد که به موجب این تفاهم‌نامه این کشور‌ها در تنظیم چارچوب‌های لازم برای اجرای پروژه همکاری می‌کنند.

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق آمده است: جاده توسعه یک پروژه راهبردی است که موجب تقویت رشد اقتصادی و افزایش همکاری‌های منطقه‌ای و تحقق هم‌افزایی اقتصادی میان شرق و غرب می‌شود و به تسهیل مبادلات تجاری و ایجاد مسیر رقابتی منجر می‌شود.

دیگر خبرها

  • مرور روند اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد
  • ملاقات سران عشایر مختلف عراق با سفیر جمهوری اسلامی ایران