Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراغه - ایرنا - فرماندارعجب شیر اجرای پایاب سد قلعه چای و آبیاری قطره ‌ای را در مدیریت بحران کم آبی در شهرستان مهم توصیف کرد و گفت: با اجرای این طرح ها، 60 درصد در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی می شود.

به گزارش ایرنا، عادل اصغرپور روز پنجشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اظهار داشت: وجود هفت هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در پایاب سد قلعه چای، فرصت بسیار مناسبی برای توسعه کشاورزی و ایجاد فرصت های شغلی است که از این فرصت باید با رعایت مسائل زیست محیطی و استفاده صحیح از منابع آبی بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به کم آبی در بخش کشاورزی در شهرستان اشاره کرد و گفت: تنها راه گذر از بحران کم آبی گسترش آبیاری مدرن با حمایت دولت و تشویق کشاورزان به استفاده از این سیستم های نوین در مزارع است.
وی اضافه کرد: بر اساس اظهار نظر کارشناسان جهاد کشاورزی با اعمال سیستم آبیاری مدرن 50 تا 60 درصد از هدر رفت آب نسبت به آبیاری غرقآبی جلوگیری می شود.
فرماندار عجب شیر همچنین از لوله گذاری بیش از 120 کیلومتری انتقال آب کشاورزی در اراضی این شهرستان با استفاده از لوله های پلی اتیلن خبر داد و افزود: نیاز لوله گذاری برای اراضی کشاورزی شهرستان 500 کیلومتر برآورد شده است.
اصغرپور از تشکیل پرونده برای 25 کیلومتر آبیاری تحت فشار در شهرستان خبرداد و و بر تسریع تحت پوشش قرار دادن 300 هکتار از اراضی روستای مهماندار این شهرستان تاکید کرد.
وی با بیان اینکه دولت برای اجرای سامانه آبیاری تحت فشار از کشاورزان حمایت و به آنان تسهیلات کم بهره پرداخت می ‌کند افزود: سهم آورده بهره برداران برای اجرای این سامانه 15درصد بوده و 85 درصد نیز ازسوی دولت تامین می شود.
شهرستان عجب شیر دارای حدود 30 هزار هکتار اراضی کشاورزی بوده که از این میزان حدود پنج هزار هکتار به باغات اختصاص دارد.
این شهرستان با حدود 71 هزار جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غرب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد کشاورزی آب عجب شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۹۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش نیرومند بعد از ظهر یکشنبه در بازدید از اراضی شهرستان اردبیل اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در سطح حدود ۱۱ هکتار شناسایی شده است.

وی افزود: از این تعداد ۱۳۵ مورد با استناد به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و ۳۹ مورد به استناد ماده ۳ قانون مذکور طبق احکام قطعی صادره از مراجع قضائی قلع و قمع شده و مابقی موارد شناسایی شده در دست اقدام است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل سطح اراضی آزادشده در سال گذشته را قریب به ۴۸ هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: حفظ زمین‌های کشاورزی یکی از وظایف مهم این دستگاه است.

نیرومند ادامه داد: ما امانتدار اراضی کشاورزی هستیم و باید بهره‌برداری اصولی و صحیح از اراضی کشاورزی متعلق به نسل آینده داشته باشیم.

وی هدف از اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی را حفظ حقوق مردم و دولت دانست و افزود: مردم باید نسبت به موضوع حفظ زمین‌های کشاورزی و بهره برداری اصولی و صحیح از اراضی کشاورزی آگاه باشند و با جهاد کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل خاطرنشان کرد: از تمامی مالکین زمین‌های کشاورزی تقاضا داریم تا قبل از هر گونه تغییر کاربری برای اخذ مشاوره و مجوزهای قانونی به این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های حوزه خود مراجعه کنند.

کد خبر 6084640

دیگر خبرها

  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد
  • اصلاح طرح آبیاری قطره‌ای اراضی ۱۷۰ هکتاری آب‌پخش در دولت سیزدهم
  • بازگشت ۲ هکتار از اراضی کشاورزی بویین زهرا به چرخه تولید
  • ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌ کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • ۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی‌کشاورزی مهاباد به کشت غلات اختصاص یافت