Web Analytics Made Easy - Statcounter

بی توجهی نسبت به مساله حمل و نقل عمومی امریست که در آینده ای نه چندان دور واژه پیک ترافیک را بی معنی کرده و زالوی ترافیک را بیش از پیش به جان رگ های باریک شهر خواهد انداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، خیابان های مسدود و گره های ترافیکی فراوان، مشکلی که بی تردید خیلی زود گریبان گیر زاهدان خواهد شد و معضلی دیگر را به معضلات اساسی این کلانشهر اضافه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کلان شهری که پیشوند کلان بیشتر به قامت مشکلاتش تناسب دارد و در مقایسه با دیگر هم صفت های خود در سطح کشور هیچ حرفی برای گفتن ندارد.
تردد روزافزون خودروهای تک سرنشین علاوه بر آلودگی هوای شهر، تبعات دیگری از قبیل ترافیک، اتلاف وقت، هدر رفت منابع و برهم خوردن آسایش شهروندان را به همراه دارد که سلامت روان مردم را تحت تاثیر قرار می دهد و یقینا تنها راه گریز موقت از آن فرهنگ سازی جهت استفاده و تقویت ناوگان حمل ونقل عمومی است.
مساله ای که متاسفانه بی توجهی یا کم توجهی شهرداری شرایط را در این حوزه اسف بار تر نیز کرده و موج انتقادات و نارضایتی را از جانب شهروندان نسبت به شهرداری به دنبال داشته است.
خارج کردن 30 دستگاه اتوبوس از مسیر خطوط به دلیل اتمام قرارداد با شهرداری از ابتدای سال جاری و بدون تدارک جایگزین مناسب و فعالیت تنها 50 دستگاه اتوبوس که بعضا از ابتدایی ترین امکانات لازم از قبیل بخاری و کولر بی بهره اند در 16 خط و برای جوابگویی به نیاز 700 هزار نفر (با احتساب حاشیه شهر) با هیچ معیار و مقیاسی قابل اقماض نبوده و نیست.
مسئولان مربوط در حالی از لزوم استفاده از خطوط بی آر تی و قطار شهری به عنوان راهکار بلند مدت صحبت می کنند که توان تهیه و ساماندهی مناسب خطوط اتوبوس برای سرویس دهی کافی، منظم و به موقع به شهروندان را ندارند.
ادغام سازمان های اتوبوسرانی، تاکسیرانی و پایانه بار و مسافر در اواخر سال 96 نیز چندان مفید به فایده واقع نشده و متاسفانه تابحال اقدامی درخور در این مورد صورت نگرفته است.
رودینی، معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری زاهدان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون گفت: حمل و نقل همواره یکی از ارکان مهم توسعه ی شهری و یکی از اساسی ترین چالش های پیش روی شهرهای در حال توسعه بوده است و در اکثر شهرهای بزرگ جهان توسعه ی شهر بر مبنای حمل ونقل را به عنوان یک اصل اساسی دنبال می کنند.
وی ادامه داد: در بحث حمل و نقل شهری زاهدان با عنایت به طرح جامع حمل و نقل شهری و به استناد برآوردهای انجام شده و آنالیزهای صورت گرفته توسط متخصصین به ازای هر 1000 نفر شهروند به یک دستگاه اتوبوس نیازمندیم که متاسفانه با توجه به توان و بودجه ی محدود شهرداری و قیمت فزاینده ی اتوبوس تحقق این مهم امری بسیار سخت و تقریبا ناممکن بنظر می رسد.
رودینی در ادامه از خرید 18 دستگاه اتوبوس از شرکت ایران خودرو دیزل توسط شهرداری زاهدان خبر داد و گفت: قیمت این اتوبوس ها در حال حاضر چیزی بالغ بر 25 میلیارد تومان می باشد .
وی گفت: همچنین 6 دستگاه مینی بوس پیشرو دیزل نیز خریداری شده که در حال واگذاری به بخش خصوصی است.
معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری زاهدان با اشاره به بازسازی 6 دستگاه اتوبوس با هزینه ی سازمان دهیاری ها و شهرداری ها و تحویل آن ها به شهرداری زاهدان تصریح کرد: شهرداری زاهدان نیز تعمیر و راه اندازی 5 دستگاه اتوبوس دیگر را در دستور کار خود قرار داده است.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۹۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوستان‌های منطقه ۱۲ اصفهان مجهز به آلاچیق‌ها می‌شود

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به ضرورت تجهیز بوستان‌ها و فضاهای عمومی به مبلمان شهری گفت: واحد زیباسازی شهرداری این منطقه برای رفع نیازهای رفاهی و امکانات تفریحی در بوستان‌ها و معابر عمومی شهری اقدام به ساخت و نصب آلاچیق کرده است.

علی‌اکبر رسالت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر اهمیت بوستان‌ها به عنوان یکی از ظرفیت‌های تفریحی شهروندان اظهار کرد: بوستان‌ها مجموعه‌ای از فضاهای سخت و فضاهای سبز است که هر یک به‌عنوان مکمل دیگری عمل می‌کند.

وی افزود: به‌طورکلی فضاهای سخت شامل آلاچیق، مبلمان، عناصر معماری، کف‌سازی‌ها و غیره می‌شود و تابعی از ویژگی‌ها و اصول معماری پارک است که باید در مراحل طراحی پارک به آن‌ها توجه و بر اساس نوع عملکرد آن‌ها مقادیر مناسب آن برآورد شود.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان تصریح کرد: آلاچیق‌ها علاوه‌بر سرپناه و سایه‌انداز باید به‌نحوی نقش پناهگاه را نیز داشته باشد که در ساخت و نصب آن‌ها در این منطقه، این مطلب در دستور کار قرار گرفته است.

رسالت ادامه داد: نصب مبلمان شهری مطابق با معیارها و طراحی نوین در راستای زیباسازی محیط شهری و مرتفع ساختن نیازهای تفریحی شهروندان و دسترسی آن‌ها به مکان‌های عمومی در دستور کار منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان قرار دارد.

وی با اشاره به شرایط زندگی در شهرها خاطرنشان کرد: در حال حاضر اهمیت بوستان‌ها بیش از گذشته نمایان شده است، چراکه شهروندان با پرهیز از فضاهای بسته و داشتن منازل کوچک اشتیاق بیشتری برای وقت گذراندن در پارک‌ها پیدا کردند.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با تاکید بر ضرورت تجهیز بوستان‌ها و فضاهای عمومی شهر به مبلمان شهری گفت: تاکنون آلاچیق بوستان‌های ملت و صدف با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال نصب شده است.

رسالت خاطر نشان کرد: آلاچیق‌ها به‌عنوان مبلمان شهری علاوه بر زیبا سازی بوستان‌ها و معابر گذرگاهی در افزایش رفاه شهروندان و ایجاد پاتوق‌های محلی برای گردهمایی سالمندان، بانوان و سایر اقشار مختلف در بوستان‌ها نیز مورد استفاده و استقبال عموم قرار گرفته است.

کد خبر 746110

دیگر خبرها

  • ورود ۵ هزار اتوبوس فعال به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • امسال ۵۰۰ اتوبوس شهری اورهال می‌شود
  • ورود ماهانه ۱۵ دستگاه اتوبوس به چرخه خدمت‌رسانی مشهد
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در سوم اردیبهشت‌
  • اختصاص ۵۹ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • ورود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • تزریق اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد آغاز شد
  • تزریق اتوبوس به ناوگان حمل ونقل عمومی مشهد آغاز شد
  • بوستان‌های منطقه ۱۲ اصفهان مجهز به آلاچیق‌ می‌شود
  • بوستان‌های منطقه ۱۲ اصفهان مجهز به آلاچیق‌ها می‌شود