Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی هفته اخیر خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

برخی از این اخبار مهم تب و تاب ادامه دارد ۱۶ آذر تا خبر‌های مربوط به خودکشی در دانشگاه الزهرا  به شرح زیر است:
حکم نهایی دیوان محاسبات کشور درباره بورسیه‌های دولت دهم صادر شد    دیوان محاسبات کشور در حکم نهایی خود درباره بورسیه‌های دولت دهم که به تازگی صادر شده است، تاکید کرد که تخلفی متوجه وزیر علوم وقت کامران دانشجو و شورای مرکزی بورس متصور نیست و این شورا در حدود وظایف و اختیارات قانونی عمل کرده است.
طهرانچی:بخشودگی شهریه ازدواج دانشجویی از امروز اجرایی می‌شود
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از اجرای طرح بخشودگی شهریه ویژه ازدواج دانشجویی در دانشگاه آزاد از امروز خبر داد.

محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، پیرامون ازدواج دانشجویی گفت: دانشجویانی که ازدواج کنند، از امروز ۱۷ آذرماه ۱۳۹۷ شامل بخشودگی شهریه دانشجویی در آن ترمی که هستند می‌شوند. در مقطع کارشناسی و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری نیمی از شهریه شان در آن ترمی که ازدواج می‌کنند، بخشوده می‌شود. ما این موضوع را به عنوان هدیه روز ۱۶ آذر برای دانشجویان دانشگاه آزاد مصوب کردیم، اعتقاد داریم که بایستی به دانشجویان با بسته‌های حمایتی کمک کرد که دانشجویان بین ازدواج و تحصیل اختلاف و تعارضی برایشان اتفاق نیفتد.
فارغ‌التحصیل ۹۱ دانشگاه الزهرا (س) خودکشی کرد
یک منبع آگاه در خصوص خودکشی دانشجوی ارشد دانشگاه الزهرا (س) گفت: این دانشجو فارغ‌التحصیل سال ۹۱ کارشناسی ارشد رشته فلسفه و حکمت اسلامی دانشکده الهیات بوده و در این سال‌ها ارتباطی با دانشگاه نداشته است.

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص خودکشی دانشجوی ارشد دانشگاه الزهرا گفت: این دانشجوفارغ التحصیل سال ۹۱ کارشناسی ارشد رشته فلسفه و حکمت اسلامی دانشکده الهیات بوده است.  
بازنگری آیین‌نامه کانون‌های فرهنگی در تمام دانشگاه‌ها آغاز شد
نظر به گسترش عرصه فعالیت‌های کانونی در زمینه‌های مختلف و همچنین لزوم روزآمد و کارآمد ساختن مجموعه‌های دانشجویی، مکاتبه‌ای با دانشگاه‌ها در خصوص ضرورت بازنگری این آیین نامه صورت گرفت.

 اداره کانون‌های فرهنگی و اجماعی اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اعلام کرد: نظر به گسترش عرصه فعالیت‌های کانونی در زمینه‌های مختلف و همچنین لزوم روز آمد و کارآمد ساختن مجموعه‌های دانشجویی مکاتبه‌ای با کلیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور در خصوص ضرورت بازنگری آیین نامه کانون‌ها صورت گرفت.   جشنواره ققنوس دانشجویی به ایستگاه آخر رسید
دبیر سومین جشنواره ققنوس گفت: طی ۱۰ روز ارزیابی، ۶۵ اثر برگزیده و شایسته تقدیر در این دوره از جشنواره ققنوس انتخاب شده است.   جشنواره فرهنگی هنری ققنوس که در سراسر دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، وجدانی، معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی گفت: بسیج دانشجویی تشکلی است که در فضای آموزش عالی دانشگاه‌ها فعال است و در عرصه‌های مختلف مثل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نیز فعالیت زیادی دارد؛ اما عرصه هنر از آن عرصه‌هایی است که چند سال است دانشجویان به صورت جدی به آن ورود کرده اند. اجرای تئاتر، استفاده از قالب‌های موسیقی و سرود، پخش فیلم در دانشگاه‌ها و ... از جمله بخش‌هایی است که در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.  
۵ مرکز پایش سلامت در دانشگاه فنی و حرفه‌ای راه‌اندازی می‌شود
مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه فنی و حرفه‌ای از پیگیری راه‌اندازی مراکز پایش سلامت در پنج مرکز آموزش عالی دانشگاه برای شناسایی و درمان نارسایی‌های سلامت دانشجویان خبر داد.

غلامرضا رمضانی خلیل آبادی، مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: سرانه فضای ورزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۳۳ سانتی متر مربع است که با بهره برداری از ۱۳ پروژه ورزشی ناتمام به یک متر مربع می‌رسد که باز هم با سرانه ۱.۵ متری دانشگاه‌های وزارت علوم فاصله زیادی خواهد داشت.  
کلانتری: آخرین وضعیت نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:سهمیه معینی برای نقل و انتقال اعلام نشده و ممکن است بیش از ۱۰ هزار نفر واجد شرایط باشند.

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ، با اشاره به ثبت نام نقل و انتقالات در این دانشگاه گفت: سال گذشته ۱۵ هزار نفر در جریان ثبت نام انتقالات به واحد‌های مورد نظرشان منتقل شدند، اما امسال ظرفیت معینی اعلام نشده و ممکن است واجدین شرایط بیش از ۱۰ هزار نفر باشند.  
اوج تناقضات در املاک ده ونک/ ملک‌هایی که از سوی دولت واگذار شد و باز قرار است پس گرفته شود!
معاون حقوقی دانشگاه الزهرا (س) در نشست خبری امروز جزئیاتی از املاک ده ونک عنوان کرد که در جزئیات آن تعارضات زیادی به چشم می‌خورد.

آزیتا مطیعیان، معاون حقوقی دانشگاه الزهرا (س) در نشست خبری اعلام جزئیات اراضی ده ونک گفت: این اراضی از سال ۸۲ پرونده آن در دادگاه باز شد و دانشگاه به تناسب وظیفه‌ای که داشت، در کنار خانواده‌های ساکن در این اراضی حضور داشت و با نمایندگان آن‌ها به طور مداوم صحبت کرد. خیلی از مکاتبات توسط طرفین دعوا به دادگاه کشیده شد و در حال حاضر در حال پیگیری است. در حال حاضر ۵ مورد از این اراضی که از ۴۵۰ تا ۷۰۰ متر است، احکام آن اجرا شده، ۲۴ مورد با دانشگاه به مصالحه رسیدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه الزهرا خودکشی 16 آذر ازدواج دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۹۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصیل ۴۱۸ دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش جام جم آنلاین،حمیدرضا محمدحسینی از ثبت نام دکتری بدون آزمون استعداد‌های درخشان سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد و گفت: متقاضیان ثبت نام بدون آزمون ویژه استعداد‌های درخشان مقطع دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از روز شنبه یکم اردیبهشت ماه تا روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ثبت‌نام کنند. وی اظهارکرد: داوطلبان با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیکی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به آدرس http://www.azmoon.org پس از مطالعه دفترچه راهنما و در صورت داشتن شرایط ویژه استعداد‌های درخشان مقطع دکتری تخصصی ابتدا نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام و سپس با ورود به سامانه نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته / محل‌های درخواستی اقدام کنند. مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: داوطلبان لازم است پس از انتخاب رشته محل، کد رهگیری و نسخه چاپی ثبت نام خود را تهیه و تا زمان اعلام نتایج نزد خود حفظ کنند. وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۱۳ هزار دانشجوی دختر و پسر در دانشگاه آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول به تحصیل هستند، عنوان کرد: ۴۱۸ نفر از این تعداد در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند.

دیگر خبرها

  • دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی سرپرست شهرداری نور شد
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • دستگیری ۱۳۳ دانشجوی دانشگاه نیویورک به دلیل همبستگی با غزه
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • تحصیل ۴۱۸ دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد
  • برزخ دانشجویان هنگام ورود به دانشگاه ها
  • ۲ استان فارسی در جمع دانشجویان نمونه کشوری