Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@06:41:10 GMT

ورزش سوارکاری در قم ناشناخته است

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۹۲۸۲

ورزش سوارکاری در قم ناشناخته است

قم - ایرنا - رئیس هیات سوارکاری قم گفت: ورزش سوارکاری در این استان ناشناخته است و بسیاری از مردم و علاقه مندان به این رشته از فعالیت و ظرفیت های آن در قم اطلاعی ندارند.

سید مهدی طباطبایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اطلاع نداشتن مردم و علاقه مندان به ظرفیت های سوارکاری قم مانع از توسعه این رشته ورزشی در استان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در سال های گذشته نسبت به توسعه زیرساخت های مورد نیاز این رشته در قم به شدت بی توجهی شده است گفت: نه تنها هیچ باشگاه استاندارد و به روز سوارکاری تا سال 95 در قم وجود نداشت بلکه این استان از داشتن هر گونه مربی، داور و کلانتر زمین مسابقات محروم بود.
وی تمرکز به آموزش و معرفی این رشته ورزشی را اولویت مهم توسعه سوارکاری در این استان برشمرد و تاکید کرد: برگزاری دوره های دواری درجه سه، کلانتری زمین مسابقات، ارتقای درجه طراح مسیر مسابقات و ثبت نام دوره مربی گری درجه سه از جمله اقدام های صورت گرفته برای توسعه این ورزش اسلامی در قم است.
طباطبایی ادامه داد: با تکمیل کلاس های آموزشی، 2 داور و 18 مربی درجه سه به مجموعه رشته سوارکاری در این استان افزوده می شود.
وی با اشاره به برگزاری دوره کلانتری زمین مسابقات سوارکاری گفت: وظیفه کلانتر نظارت بر مسابقه و اارئه گزارش عملکرد ورزشکاران به سرداور مسابقات است که تا کنون سه تن برای دریافت کلانتری درجه سه در این دوره ثبت نام کرده اند.
وی استقبال بانوان قمی از این رشته ورزشی را بسیار کم دانست و گفت: بخش سوارکاری بانوان در این استان ضعیف می باشد و تنها در رده نونهالان یک ورزشکار در رشته پرش با اسب در سطح مسابقات فعال است.
طباطبایی، شرکت در مسابقات پرش اسب را نیازمند مهارت و آموزش فراوان دانست و گفت: هم اکنون چهار سوارکار نیز در بخش بانوان در باشگاه های این استان مشغول به فعالیت بوده که در حال طی کردن آموزش ها و مهارت های لازم برای حضور در مسابقات هستند.
رئیس هیات سوارکاری قم، ادامه داد: سرمایه گذاری بر آموزش و استعدادیابی از دیگر اولویت های این هیات ورزشی است که در این راستا در تابستان امسال بیش از 90 تن در کلاس های آموزشی و مهارتی ابتدایی شرکت کردند.
وی با بیان اینکه بیش از 150 راس اسب مسابقه حرفه ای و حدود 450 راس اسب بومی در سطح این استان وجود دارد افزود: در مسابقات زیبایی که خاستگاه آن استان های اصفهان، کرمانشاه و خراسان شمالی است، شرکت کنندگان قمی حضور فعال داشته و در این مسابقات تا کنون موفق به کسب مقام های کشوری نیز شده اند.
رئیس هیات سوارکاری قم با اشاره به ورود بخش خصوصی برای ساخت نخستین پیست استاندارد و به روز سوارکاری در این استان گفت: کلنگ ساخت این باشگاه سوارکاری آبان ماه امسال توسط استاندار سابق قم به زمین زده شد و اکنون بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی اعتبار مورد نیاز برای ساخت این مجموعه ورزشی را 110 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی اعلام کرد و افزود: این مجموعه ورزشی که در زمینی به وسعت 2 هکتار در نزدیکی روستای طایقان قم در حال ساخت است پیش بینی می شود تا بهار سال آینده به بهره برداری برسد.
رئیس هیات سوارکاری قم ادامه داد: با بهره برداری از این مجموعه سوارکاری شاخص های حرفه ای این رشته ورزشی در این استان جهش خواهد یافت.
هم اکنون 30 سوارکار حرفه ای در هفت باشگاه سوارکاری در این استان به صورت تخصصی فعالیت می کنند ضمن اینکه حدود 40 سوارکار مبتدی نیز برای شرکت در مسابقات مختلف سوارکاری و پرش نیز در حال طی کردن آموزش های مهارتی هستند.
7404/ 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش سواركاري قم باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۹۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد

فرشید کرمی در جلسه هماهنگی ویژه مهارت آموزی رشته های ورزشی با محوریت طرح شنا در استان گفت: این طرح در راستای شادابی و نشاط برای چهار هزار و ۳۱۳ دانش آموزان پایه ششم ابتدایی از هشتم اردیبهشت ماه در استان اجرا می‌شود.   معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه آیین افتتاح این طرح از هشتم اردیبهشت برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه در شهرستان بویراحمد رسما آغاز می شود گفت: طبق برنامه زمانبندی شده این طرح با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده و در پایان طرح گواهی مهارت شنا داده خواهد شد.   همچنین مهدی یزدان منش رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی نیز گفت: در طرح مهارت آموزی رشته های ورزشی دوره دوم ابتدایی دانش آموزان پایه های چهارم، پنجم و ششم به ترتیب رشته های ورزشی طناب زنی، تنیس و روی میز، شنا و دوومیدانی را آموزش می‌بینند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • معرفی برترین‌های روز دوم هفته سوم مسابقات سوارکاری گنبدکاووس
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۶ اردیبهشت
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی
  • برپایی آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز
  • شورای اسلامی شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • شورای شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است