Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به تبدیل جهان از دوقطبی دو ابرقدرت شرق و غرب به دنیای استکبار به رهبری آمریکا و دنیای مقاومت به رهبری معنوی جمهوری اسلامی، گفت: مقایسه رفتار «پوتین» با رهبر انقلاب و رفتار «استالین» با محمدرضا شاه نمایانگر موقعیت بی نظیر ایران امروز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ سید عزت الله ضرغامی، شامگاه چهارشنبه در مراسم روز دانشجو که در دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان برگزار شده بود، با اشاره به شهادت سه دانشجوی دانشگاه تهران در روز 16 آذر 65 سال قبل، اظهار کرد: روز دانشجو روز استکبارستیزی است و نباید به هیچ وجه از این موضوع غفلت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه شاه ایران در سال 1330 دستور عقب نشینی ارتش از همه مرزهای کشور به دلیل اعلام بی طرفی در جنگ جهانی را صادر کرد، افزود: در همان شرایط، شوروی از شمال و انگلیس از جنوب به ایران حمله می کنند و خاک کشور را به اشغال خود در می آورند.

وی ادامه داد: در زمان حمله شوروی به شمال کشور، سه نفر ارتشی شامل یک سرجوخه و دو سرباز به صورت آتش به اختیار به مدت 24 ساعت تا آخرین فشنگ در برابر ارتش شوروی مقاومت می کنند و شهید می شوند، وقتی نیروهای روسی متوجه می شوند که تنها در برابر سه سرباز می جنگیدند، به دستور فرمانده روس و به پاس شجاعت بی نظیر، به شهدا، ادای احترام می شود و در همان مرز جلفا دفن می شوند.

امروز روسیه همراه با جمهوری اسلامی ایران در برابر استکبار ایستاده است

ضرغامی ایستادگی سه سرباز در برابر شوروی و سه دانشجو در برابر آمریکا به عنوان دو ابرقدرت بزرگ آن زمان را نشانه ای از فرهنگ «نه شرقی، نه غربی» ایرانیان از دیرباز دانست و تصریح کرد: ملت ایران در طول تاریخ استکبارستیز بوده است و در هر دوره ای که رهبری کشور به دست افراد شجاع بوده، این ویژگی ملت بروز کرده است و هر زمان که سردمداران کشور ترسو و سرسپرده بوده اند، مردم ایران نیز مظلوم واقع شده اند.

رئیس پیشین سازمان صدا و سیما با انتقاد از دیدگاهی که ایران امروز را در برابر روسیه منفعل می داند، ابراز کرد: عده ای سعی می کنند رابطه دوستی امروز ایران با روسیه را حمل بر پشت کردن به سیاست« نه شرقی، نه غربی» کنند، اما باید بدانید که امروز روسیه همراه با جمهوری اسلامی ایران در برابر استکبار و آمریکا ایستاده است.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور روسیه، اظهار کرد: پوتین در آن دیدار از سوی رهبر انقلاب برای ایستادگی در برابر آمریکا ترغیب و تشویق می شود و از آن زمان رئیس جمهور روسیه وقتی به ایران می آید، مستقیم به دیدار رهبر انقلاب می رود و حساب ویژه ای بر روی صحبت ها و مشاوره های رهبر ایران باز کرده، علاوه بر آن احترام خاصی نیز برای ایشان قائل است.

پیروزی های بزرگ ایران در عرصه های بین المللی برای کسی قابل اغماض نیست

ضرغامی با یادآوری خفت و خواری رفتار محمدرضا شاه پهلوی در برابر استالین، ابراز کرد: استالین به عنوان رئیس جمهور شوروی به ایران آمد و مستقیم به سفارت رفت و وقتی شاه ایران متوجه حضور او در این کشور شد، ساعت ها برای ملاقات با او پشت در ایستاد تا تقاضای انتقال مکان تبعید پدرش رضا شاه را مطرح کند.

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه دشمنان همواره سعی در برجسته کردن ضعف ها دارند، تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران، پیروزی های بزرگی را در عرصه بین الملل کسب کرده که برای کسی قابل اغماض نیست، موفقیت های نظام در برابر تکفیری ها در عراق و سوریه، جلوگیری از ایجاد یک اسراییل جدید در نزدیک مرزهای کشور و زمینگیر کردن سعودی ها در همه زمینه ها، نمونه هایی از این موفقیت ها هستند.

وی با اشاره به سفر 500 میلیارد دلاری ترامپ به عربستان سعودی، گفت: رئیس جمهور آمریکا به عربستان می رود و مدت کوتاهی بعد و به صورت علنی پادشاه سعودی را به گاو شیرده تشبیه می کند و می گوید که بدون کمک آمریکا تنها دو هفته می توانند در برابر ایران دوام بیاورند و نمی توانند از سلاح های خود استفاده کنند.

ضرغامی خاطرنشان کرد: امروز جهان از حالت دوقطبی دو ابرقدرت شرق و غرب خارج شده و به دو دنیای استکبار به رهبری آمریکا و دنیای مقاومت، به رهبری معنوی جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است.

*منشأ پیدایش شعار «مرگ بر آمریکا» از دانشگاه و 65 سال پیش/ نقش بی بدیل بسیج دانشجویی در پیگیری آرمان های انقلاب

در ادامه دکتر ابوطالب شفقت، رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر، با تبریک روز دانشجو، بر لزوم سطح بالای مطالبات دانشجویان تأکید کرد و اظهار کرد: دانشجویان باید قدر جایگاه خود را بدانند و بنده می دانم که جنبش دانشجویی و به خصوص بسیج دانشجویی نقش ویژه ای در جریان سازی و پیگیری اصول انقلاب اسلامی و مطالبات از مسئولان کشور دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر، ‏آذرماه را بهار دانشجویی دانست و گفت: از نظر زمانبندی دروس، بهترین دوران برای دانشجویان است و روزهای پنج آذر به عنوان روز بسیج، 16 آذر روز دانشجو و هفته پژوهش مناسبت هایی هستند که به دانشجویان مرتبط هستند.

وی با بیان اینکه قریب به اتفاق مؤسسان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دانشجویان بودند، افزود: امروز هم سهم بسیج دانشجویی در پایداری انقلاب و آرمانخواهی بسیار بالا است.

شفقت، با اشاره به شکل گیری شعار «مرگ بر آمریکا» در سال 1332 از سوی دانشجویان استکبارستیز، تصریح کرد: جریان های ارزشی در دانشگاه ها باید بسیار پرشورتر و با تحرک بیشتری در برابر استکبار بایستند و آرمان های انقلاب را پیگیری کنند.

مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، شفقت رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر، سرهنگ پاسدار جهانگیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شاهین شهر و میمه و استقبال پر شور دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی مالک اشتر، برگزار شد که تربیون آزاد و تجلیل از دانشجویان برتر دانشگاه از جمله بخش های دیگر این مراسم بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۹۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه کرج: این واداده‌ها چرا در برابر کتک زدن دانشجویان آمریکا سکوت کردند؟

آفتاب‌‌نیوز :

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج با بیان اینکه زلزله عظیمی کاخ‌های ستم را در حال فروریختن است، شاهد هستیم، بیان داشت: امروز فلسطین به مساله اول دنیا تبدیل شده و همه مردم دنیا به زبان ما، شعار مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند. امروز مخالفان رژیم صهیونیستی در کاخ سفید تحصن کرده و جنبش دانشجویی بزرگی در اروپا، آمریکا که حتی دانشجویان ژاپنی نیز در آن حضور داشتند را شاهد هستیم، اما باید بگوییم در این شرایط هنوز برخی کشور‌ها که باید در صف مقدم باشند در خواب به سر می‌برند. 

در حالی که اعتراضات دانشجویان آمریکا به شکل گسترده در رسانه ها بازتاب داده شده است، امام جمعه کرج با بیان اینکه هیچ یک از رسانه‌ها نمی‌توانند برخورد پلیس را با این دانشجویان نشان دهند، گفت: در طول این سالها، سرمایه گذاری‌های زیادی انجام شد تا ظلم به مردم فلسطین دیده نشود، اما امروز به خوبی شکاف بین مردم و دولت آمریکا نمایان شده است.

حسینی همدانی با اشاره به سکوت برخی از کشور‌ها و به عبارت دیگر لال شدن آن‌ها در برابر اتفاقات در آمریکا و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: باید به آن‌ها بگوییم که دموکراسی که از آن صحبت می‌کردید این بود و چرا در برابر بازداشت دانشجویان و پروفسورانی که از خود دفاع می‌کنند سکوت کردید.

نماینده ولی فقیه در البرز با اشاره به اینکه وعده صادق چهره واقعی استکبار را به دنیا نشان داد و مردم ما امروز با اطمینان بیشتری آمریکا را لعن می‌کنند گفت: وعده صادق آب را به لانه مورچه ریخته و همه در حال استعفا دادن هستند، البته این را نیز باید بیان کرد که برای اینکه اذهان عمومی را منحرف کنند برای ایران داستان درست می‌کنند.

حسینی همدانی با اشاره به اینکه در وعده اعتراضات دانشجویی عرصه‌ها را بر آن‌ها تنگ کرده است، تاکید کرد: نهاد‌هایی از جمله دیوان بین المللی باید بهتر دیده و پاسخ این رژیم منحوس جنایتکار را بدهند، البته این سوال پیش می‌آید که اگر جنایتکار جنگی نیست، پس چیست شاید هم به همین منحوس جایزه صلح نوبل نیز بدهند.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل به تنهایی جنایتکار جنگی نیست، افزود: بلکه تمام آن‌هایی که به این جنایتکار سلاح داده و فضا را برای آن فراهم کرده در این جنایت‌ها شریک هستند. امروز صدای آن خانمی که در این تجمعات فریاد می‌زد که من فیلسوف هستم باید برای غرب زده‌ها و واداده‌های داخلی بار‌ها و بار‌ها پخش شود.

حسینی همدانی با بیان اینکه نخبگان و فرهیختگان در اعتراضات دانشجویی ِآمریکا حضور دارند، بیان داشت: این واداده‌ها که تا فرصتی پیدا می‌کنند بلندگوی غربی‌ها می‌شوند چرا امروز در برابر رفتار پلیس آمریکا که دانشجویان را کتک می‌زنند سکوت کردند

امام جمعه کرج در ادامه با اشاره به اینکه رسانه‌هایی از جمله بی بی سی با هدف منحرف کردن افکار عمومی به دنبال درست کردن داستان‌هایی برای ایران هستند، گفت: البته خودشان نیز در دام این قصه‌ها گرفتار شدند.

وی با بیان اینکه استعفا‌های امروزی که در آمریکا شاهد هستیم خود دلیل محکمی بر پیروزی است، خاطر نشان کرد: اینکه بعد از حدود ۲۰۰ روز بدون اینکه اسرا را آزاد و یا حماس را شکست بدهند، آتش بس اعلام کنند خود نشان دیگری از شکست استکبار جهانی است.

نماینده ولی فقیه در البرز در بخش دیگری از سخنان خود به اجرایی نشدن طرح‌هایی از جمله سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در جلساتی کم کاری و یا مسایلی را که سبب وارد شدن خسارت به کشور می‌شود را بیان می‌کنند مانند همین سند تحول بنیادین، که بر روی زمین مانده است، انتظار ما از دستگاه قضا این است که به عنوان مدعی العموم وارده شده و این دستورات بر زمین مانده را به سرانجام برسانند.

حسینی همدانی با بیان اینکه فرصت‌ها به سرعت از بین می‌روند اگر برنامه‌ای نداشته باشید، افزود: با گذشت ۲ ماه از شروع سال، هنوز طرح و ایده‌ای برای افزایش مشارکت مردم در تولید ارائه نشده است.

امام جمعه کرج به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رود که در این مرحله نیز شاهد مشارکت هر چه بیشتر مردم باشیم.

وی ضمن رد هر گونه حمایت وی از کاندیدا‌های مجلس شورای اسلامی گفت: این مساله دروغ بوده و هر گونه انتصابی به خود را نیز تکذیب می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه امروز ایران به قدرت برتر خاورمیانه تبدیل شده است، اشاره کرد و گفت: آمریکا با خارج شدن از برجام در سال ۹۷ به دنبال این بود که ایران را به زانو درآورده و بار دیگر سلطه خود را بر ما حاکم کند، این در حالی بود که ایران از وابستگی کامل در دوران طاغوت به قدرت برتر خاورمیانه تبدیل شده بود.

خطیب جمعه کرج با اشاره به درایت رهبری در کمک به توسعه کشور، عنوان کرد: در طول مدت رهبری ایشان، نحوه انتخابات عقلایی و نجات دهنده کشور توسط معظم له کاملا قابل مشاهده است. یا به عنوان مثال در سال ۶۹ و در زمان حمله عراق به کویت، مجمع شورای مبارزین درخواست حمایت از عراق را داشته و یا برخی از جریانات اصلاحات نیز رسما ورود ایران به جنگ را خواستار شده بودند، اما وظیفه ما این بود که در سیاست خارجی و مواضع خود در قبال عراق تصمیمات درستی می‌گرفتیم. در چنین شرایطی مقام معظم رهبری تصمیم گرفتند که ورود ایران به این جنگ آینده روشنی ندارد، ایشان فرمودند تجاوز را به شدت محکوم کرده و بعد‌ها نیز بر روی موضع خود ایستاده و اجازه ورود ایران به جنگ را ندادند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مقایسه صحنه اعتراضات دانشجویی در ایران و آمریکا
  • فیلم/ اشاره رهبر انقلاب به اعترضات دانشجویان دانشگاه‌های دنیا
  • نماهنگ جدید شریک جرم منتشر شد
  • امام جمعه رشت : بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • امام جمعه کرج: این واداده‌ها چرا در برابر کتک زدن دانشجویان آمریکا سکوت کردند؟
  • بیداری امروز جوانان دنیا مرهون روشنگری رهبر انقلاب است
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • کارفرمایان از هرگونه تکبر در برابر کارگران خودداری و دوری کنند
  • روایتی از دیدار معلمان و دانشجویان فرهنگیان با رهبر انقلاب / مراکز تربیت معلّم را دستِ‌کم نباید گرفت