Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو فراکسیون جوانان گفت: تمام فدراسیون‌های ورزشی اعم از فدراسیون‌های فوتبال شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگی می‌شوند و هیچ مجوز، استثنا و اصلاحی در این رابطه وجود ندارد.

سید احسان قاضی‌زاده‌هاشمی عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به اظهار نظر برخی مبنی بر مستثنی بودن برخی از قانون منع به کارگیری بازنشستگان در فدراسیون‎های فوتبال، اظهار کرد: تمام فدراسیون‌های ورزشی اعم از فدراسیون‌های فوتبال شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگی می‌شوند و هیچ مجوز، استثنا و اصلاحی در این رابطه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حوزه ورزش اعم از وزارت ورزش، کمیته المپیک، فدراسیون‌ها و هیات‌های ورزشی استانی شامل قانون فوق می‌شوند.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی هم با ایجاد  یک کارگروه به دنبال اصلاح قانون بازنشستگان  است، اما در حال حاضر این قانون به قوت در حال اجرا شدن است.

عضو فراکسیون جوانان بیان کرد: اکنون موعد اختیاری کناره‌گیری بازنشستگان به پایان رسیده و دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور و دستگاه قضا به این موضوع ورود خواهند کرد.

گفتنی است، اخیرا رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که با توجه به تعاریف و قوانین موجود آیا قانون منع به کارگیری بازنشستگان در فدراسیون فوتبال اجراء می شود یا نه گفت که پر واضح است از آنجایی که در ماده ۹۴ قانون مدیریت خدمات کشوری تصدی بیش از یک پست سازمانی که تعریف آن در ماده ۶ همان قانون منعکس است، برای تمام کارمندان دولت ممنوع است. لذا بنابر آنچه گذشت نمی‌توان فدراسیون فوتبال را دولتی و مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان دانست.

همچنین احمدرضا براتی در مورد موضوع به کارگیری بازنشستگان در فدراسیون فوتبال، گفت: همه مدیران فدراسیون فوتبال خود را تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می‌دانند و در مقابل هر قانونی که شامل فدراسیون بشود تمکین می‌کنند، اما نکته مهم این است که بر اساس ماده یک اساسنامه این فدراسیون، فدراسیون فوتبال یک نهاد غیر دولتی است و هیچ قید دیگری اعم از عمومی و غیره هم ندارد. بنابراین واضح و روشن است که فدراسیون فوتبال مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان نیست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۹۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل چه کسانی می‌شود؟ + جزئیات

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه‌هایی که مشمول قانون خدمات کشوری، همچنین ماده ۲۹ برنامه ششم هستند، مشمول این لایحه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا علی بابایی کارنامی در پاسخ به این پرسش که آیا لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری در صورت تصویب در مجلس شامل بانک‌ها نیز می‌شود؟ اظهار کرد: دستگاه‌هایی که مشمول قانون خدمات کشوری و همچنین ماده ۲۹ برنامه ششم هستند، مشمول این لایحه می‌شوند و با توجه به اینکه بانک‌ها از قانون خدمات کشوری پیروی می‌کنند، در صورت تصویب لایحه مذکور در مجلس، بانک‌ها نیز در روزهای پنجشنبه تعطیل خواهند بود.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره انتقادات در خصوص تعیین روز پنجشنبه به عنوان دومین روز تعطیل پایان هفته و ایجاد فاصله میان اقتصاد کشور با دنیا اظهار کرد: این حرف به نوعی درست است و به همین دلیل نیز پیش‌تر در کمیسیون اجتماعی روز شنبه به عنوان دومین روز تعطیل پیشنهاد شده بود. طبیعی است که با تعطیلی پنجشنبه با حذف سرویس‌دهی دستگاه‌های دولتی روی بخش خصوصی اثرات منفی خواهد گذاشت، اما این تأثیرات با رضایتمندی که ایجاد خواهد شد، جبران می‌شود.

به گزارش ایمنا، دستگاه‌های مندرج در قانون خدمات کشوری عبارتند از: کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی، مؤسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی، شرکت‌های دولتی و همه دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آن‌ها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانک‌ها و بیمه‌های دولتی.

منبع: ایسنا

کد خبر 744779

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل دستگاه‌های ضروری نمی‌شود
  • تأکید رئیسی بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق
  • تاکید رئیسی بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق
  • ارتباط رادیویی داوران در تمام بازی‌های لیگ برتر
  • کاهش ساعت کاری شامل بخش خصوصی و کارگری هم می‌شود؟
  • تعطیلی «پنجشنبه» شامل بانک‌ها خواهد شد؟
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل چه کسانی می‌شود؟ + جزئیات
  • حمایت مجدد تیم ملی فوتبال از یوزپلنگ ایرانی | تصویر یوز ایرانی به پیراهن تیم ملی برمی‌گردد
  • تغییر جدید در پیراهن تیم ملی فوتبال ایران
  • تصویر یوزپلنگ به پیراهن تیم ملی فوتبال بازمی‌گردد