Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-04@21:29:54 GMT

اینترپل به تعقیب قرضاوی پایان داد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۹۴۴۳

سازمان پلیس بین‌الملل (اینترپل) تمامی درخواست‌های مربوط به تعقیب و پیگرد رئیس سابق اتحادیه جهانی علمای مسلمان را لغو کرده و تمام پرونده‌های مربوط به این موضوع را بست. آفتاب‌‌نیوز : دبیرخانه اینترپل در بیانیه‌ای اعلام کرد که اعلامیه‌های قرمز رنگ درخصوص تعقیب یوسف قرضاوی، رئیس سباق اتحادیه جهانی علمای مسلمان را در ۳۰ نوامبر حذف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بیانیه همچنین آمده است: قرضاوی می‌تواند پس از لغو حکم جلبی که دولت‌های مصر و عراق مطرح کرده بودند، آزادانه سفر کند.
اینترپل این مساله را اینگونه توجیه کرد که دو حکم جلب قرضاوی رویکردی سیاسی داشته و ناقض قوانین بین‌المللی حقوق بشر بوده است.
قرضاوی درخصوص این تصمیم اینترپل در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: حق همیشه قوی‌تر از باطل بوده و پیروزی ظالمان موقتی و ناپایدار است. کشورها و سازمان‌هایی که تمامی امکاناتشان را برای بدنام کردن چهره انسان‌های شریف به کار می‌گیرند هر چقدر هم که طول بکشد، نقابشان بالاخره برداشته خواهد شد.
به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، یوسف قرضاوی متولد ۱۹۲۶ رهبر معنوی گروه اخوان المسلمین به شمار می‌آید که از سال ۱۹۶۱ میلادی در قطر اقامت دارد و از سوی مقامات مصری به عنوان مظنون شناخته شده است.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اینترپل قرضاوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۹۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی در فهرست «مجرمان تحت تعقیب» روسیه قرار گرفت

رسانه‌ها امروز (شنبه) گزارش دادند که پس از جست‌وجو در پایگاه داده‌های آنلاین وزارت کشور روسیه، می‌توان نام ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین را در فهرست «مجرمان تحت تعقیب» پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در صفحه مربوطه نوشته شده است که زلنسکی بر اساس یک ماده از قانون کیفری روسیه تحت تعقیب است؛ اما جزئیات بیشتر آن مشخص نشده است.

گفتنی است، روسیه پیش از این نیز برخی سیاستمداران و شخصیت‌های مشهور خارجی را در فهرست تحت تعقیب خود قرار داده است.

به طور مثال در ماه فوریه، مسکو اعلام کرد که به دنبال «کاجا کالاس» نخست وزیر استونی است. به گفته روسیه، این مقام بنا‌های تاریخی دوره شوروی را تخریب و در نتیجه به حافظه تاریخی روسیه هتک حرمت کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • زلنسکی در فهرست «مجرمان تحت تعقیب» روسیه قرار گرفت
  • ببینید | تعقیب در خیابان
  • هشدار زرد هواشناسی خوزستان درخصوص سامانه بارشی جدید
  • هفت روز تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ؛ برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ 
  • نیاز مرغ روزانه کشور کمتر از ۷ هزار تن است
  • برنامه جدید دولت درخصوص کالابرگ چیست؟
  • هفت روز تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ؛ برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟
  • تجمع اعتراضی متقاضیان نهضت ملی مسکن مقابل استانداری
  • اعتراض مردم به روند کند ساخت طرح ۸۱۰۰ واحدی
  • دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم