Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مراغه - ايرنا - فرماندارعجب شير اجراي پاياب سد قلعه چاي و آبياري قطره ‌اي را در مديريت بحران کم آبي در شهرستان مهم توصيف کرد و گفت: با اجراي اين طرح ها، 60 درصد در مصرف آب کشاورزي صرفه جويي مي شود.

به گزارش ايرنا، عادل اصغرپور روز پنجشنبه در جلسه شوراي حفاظت از منابع آب شهرستان اظهار داشت: وجود هفت هزار هکتار از اراضي کشاورزي اين شهرستان در پاياب سد قلعه چاي، فرصت بسيار مناسبي براي توسعه کشاورزي و ايجاد فرصت هاي شغلي است که از اين فرصت بايد با رعايت مسائل زيست محيطي و استفاده صحيح از منابع آبي بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي به کم آبي در بخش کشاورزي در شهرستان اشاره کرد و گفت: تنها راه گذر از بحران کم آبي گسترش آبياري مدرن با حمايت دولت و تشويق کشاورزان به استفاده از اين سيستم هاي نوين در مزارع است.
وي اضافه کرد: بر اساس اظهار نظر کارشناسان جهاد کشاورزي با اعمال سيستم آبياري مدرن 50 تا 60 درصد از هدر رفت آب نسبت به آبياري غرقآبي جلوگيري مي شود.
فرماندار عجب شير همچنين از لوله گذاري بيش از 120 کيلومتري انتقال آب کشاورزي در اراضي اين شهرستان با استفاده از لوله هاي پلي اتيلن خبر داد و افزود: نياز لوله گذاري براي اراضي کشاورزي شهرستان 500 کيلومتر برآورد شده است.
اصغرپور از تشکيل پرونده براي 25 کيلومتر آبياري تحت فشار در شهرستان خبرداد و و بر تسريع تحت پوشش قرار دادن 300 هکتار از اراضي روستاي مهماندار اين شهرستان تاکيد کرد.
وي با بيان اينکه دولت براي اجراي سامانه آبياري تحت فشار از کشاورزان حمايت و به آنان تسهيلات کم بهره پرداخت مي ‌کند افزود: سهم آورده بهره برداران براي اجراي اين سامانه 15درصد بوده و 85 درصد نيز ازسوي دولت تامين مي شود.
شهرستان عجب شير داراي حدود 30 هزار هکتار اراضي کشاورزي بوده که از اين ميزان حدود پنج هزار هکتار به باغات اختصاص دارد.
اين شهرستان با حدود 71 هزار جمعيت در 98 کيلومتري جنوب غرب تبريز مرکز آذربايجان شرقي واقع است.
3077/7485
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۹۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند دار شدن یک هزار و ۲۵۷ هکتار از اراضی کشاورزی نیشابور 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی نیشابور، علی مبارکی ضمن تقدیر از تلاش های بی شائبه کلیه همکاران در مدیریت و مراکز در سال ۱۴۰۲، گزارشی از عملکرد اداره امور اراضی شهرستان ارائه کرد.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور افزود: در سال ۱۴۰۲ در خصوص اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی رتبه اول را در استان در سال ۱۴۰۲ کسب کرده ایم.

وی بیان کرد: در سال جاری باهدف آموزش بهره برداران ۳۳۸ نفر روز دوره آموزشی برگزار شده و بیش از ۲۱ هزارو ۵۵۲ کیلومتر از اراضی بطور موثر پیمایش شده که منجر به صدور ۶۰۰ مورد اخطاریه و ۱۵۶ مورد اعمال قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ وتعداد ۲۳ مورد ماده ۳ طبق قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی شده است.

مبارکی اظهار کرد: در سال جاری ۸ مورد نقشه تجمعی پلاک های دارای رفع تداخلات با سطحی بالغ بر ۷هزارو۴۵۷ هکتار تهیه شده و ۶۶۳ نفربهره بردار با سطحی برابر یک هزار و ۲۵۷هکتار به اداره ثبت اسناد و املاک جهت سند دار کردن اراضی معرفی شده اند.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۶۰ مورد ثبت پرونده حقوقی و تعداد ۵۰ مورد از پرونده های سنوات گذشته را در سامانه  ثبت کرده ایم.

دیگر خبرها

  • سند دار شدن یک هزار و ۲۵۷ هکتار از اراضی کشاورزی نیشابور 
  • آزادسازی ۱۰ هکتار زمین کشاورزی از چنگ زمین خواران در ری
  • برخورد قانونی با ۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی مهریز
  • اجرای ۳۲ مورد قلع و قمع در قالب تبصره دو ماده ۱۰ در شهرستان ارومیه 
  • اجرای پروژه کاداستر ۲۹۰ هزار هکتار در قالب سند تک‌برگ حدنگاری اراضی کشاورزی لرستان
  • تجهیز یک چهارم اراضی کشاورزی خراسان جنوبی به سیستم‌های نوین آبیاری
  • اجرای ۱۹۰۰ هکتار سامانه نوین آبیاری در خراسان جنوبی
  • از تولید ذرت تا اجرای طرح جهش تولید در مزارع فارس
  • افزایش راندمان آبیاری در بخش کشاورزی با اجرای آبیاری کم فشار
  • قلع قمع ۱۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در محمودآباد