Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-19@03:50:08 GMT

روند صعودی طلا متوقف شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۹۵۸۰

روند صعودی طلا متوقف شد

ساعت24-قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی تحت تاثیر ثابت ماندن ارزش دلار آمریکا و صعود بازارهای سهام، اندکی کاهش یافت.

 هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۲۴۳.۹۱ دلار رسید.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۴۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ دلار رسید.  

به گفته استفن اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا-اقیانوسیه در شرکت OANDA، در معاملات روز جاری بر بازار طلا جو خنثی حاکم شده زیرا سرمایه‌گذاران از کاهش تنشهای تجاری میان آمریکا و چین اندکی آسودگی خاطر پیدا کرده‌اند. در این بین، دلار نیز حرکت چندانی نداشته است و این مسئله مانع جدی برای بالا رفتن قیمت طلاست که همچنان رابطه نزدیکی با این ارز دارد.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ، پس از این که شب گذشته از بالاترین رکورد یک ماه اخیر عقب نشینی کرد، در معاملات روز پنج شنبه در ۹۷.۰۶۹ واحد ایستاد.

در این بین، بازارهای سهام آسیا با نشانه‌های تسهیل تنشهای تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان و انتظارات برای افزایش اقدامات محرک اقتصادی چین، به پیشروی پرداختند.

با این حال تحلیلگران انتظار دارند ابهامات پیرامون روند افزایش نرخ‌های بهره آمریکا و توافق بریگزیت همچنان از قیمت طلا پشتیبانی کند.

بر اساس گزارش رویترز، بازار انتظار ندارد بانک مرکزی آمریکا پس از افزایش نرخ‌های بهره در نشست دسامبر خود، نرخ‌ها را در سال ۲۰۱۹ بیش از یک بار افزایش دهد.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در محدوده ۱۲۴۰ تا ۱۲۵۳ دلار حرکت خنثی دارد و اگر موفق شود از این محدوده خارج شود، جهت حرکت مشخصی پیدا خواهد کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۲۵۸.۹۰ دلار رسید. این فلز روز گذشته تا رکورد ۱۲۶۴.۲۵ دلار صعود کرده بود.

بزرگترین مصرف پالادیوم در دستگاه‌های کاهش آلودگی خودروها است و این فلز معمولا در تولید خودروهای بنزینی استفاده می‌شود و تا حدود یک سال پیش از پلاتین که برای خودروهای دیزلی مورد استفاده قرار می‌گرفت ارزان‌تر بود اما تغییر علاقه مصرف‌کنندگان از خودروهای دیزلی به بنزینی، تقاضا برای پالادیوم را افزایش داد.

طبق گزارش شرکت مشاوره "متالز فوکوس"، عرضه پالادیوم در سال ۲۰۱۸ برای دومین بار به بالاترین سطح در دهه جاری خواهد رسید اما تقاضا برای کاتالیست خودرو نیز قوی است و انتظار می‌رود به رکورد ۸.۵ میلیون اونس صعود کند. این شرکت کمبود عرضه ۱.۲ میلیون اونس پالادیوم را پیش‌بینی کرده است.

هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۴.۷۵ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۸۰۰.۴۹ دلار معامله شد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۹۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۲۸

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۰ درصد کاهش به ۲۱۴۷ دلار و ۳۴ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال افزایش ارزش دلار و در شرایطی که سرمایه‌گذاران منتظر تصمیم سیاستگذاران بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا از جمله فدرال رزرو آمریکا هستند کاهش یافته است.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.40 درصد کاهش به 2147 دلار و 34 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.56 درصدی به 2149 دلار و 50 سنت رسیده است.
انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در پایان اجلاس دو روزه خود در روز چهارشنبه بین 5.25 تا 5.5 درصد ثابت نگه دارد. این احتمال وجود دارد که نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا به خاطر بالا بودن تورم در هر دو بخش مصرف‌کننده و تولیدکننده، تا مدت طولانی‌تری در همین سطح بالا باقی بماند.

قیمت جهانی طلا امروز 1402/12/26

تاجران حالا 56 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره در ماه ژوئن کاهش یابد. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را کاهش می‌دهد.
اطلاعات اقتصادی آمریکا در هفته گذشته نشان داد قیمت‌های مصرف کننده در این کشور در فوریه افزایش یافته و قیمت تولید کننده هم دربحبوحه بالا رفتن هزینه کالاهایی مانند بنزین و مواد غذایی بیش از حد انتظار افزایش یافته است.
تحلیلگران عقیده دارند اگر فدرال رزرو رویکرد مالی آسان‌تری را در پیش بگیرد، ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا پایین آمده و از قیمت طلا حمایت می‌شود تا حدی که می‌توان 2200 دلار را برای آن پیش بینی کرد.
ارزش دلار در حدود بالاترین رقم طی دو هفته گذشته باقی مانده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده است.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.59 درصد کاهش به 25 دلار و 23 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 1.01 درصدی 929 دلار و 41 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/22

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا در بازار امروز ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
  • کاهش ارزش جهانی طلا
  • طلا سقوط کرد/ قیمت جدید طلا ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
  • فاصله عجیب قیمت کارخانه و بازار آزاد خودروهای داخلی | قیمت روز خودروهای داخلی و مونتاژی را ببینید
  • تحویل بی‌ام‌و برقی صعودی شد
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ / بازار طلا صعودی شد
  • ادامه روند کاهشی قیمت سکه
  • کاهش قیمت طلا در بازار‌های جهانی
  • طلای جهانی به بهار نرسید!