Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@03:52:28 GMT

یک هزار و ۴۸۸ پرونده تخلف در آذربایجان شرقی تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۹۵۹۲

یک هزار و ۴۸۸ پرونده تخلف در آذربایجان شرقی تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیداحد یوزباشی افزود: این تعداد پرونده شامل یک هزار و ۳۱۵ تخلف گرانفروشی و ۱۷۳ پرونده احتکار بوده که در رسیدگی به آن ها یک هزار و ۲۳۶ پرونده گرانفروشی و ۱۷۰ پرونده احتکار مختومه شده است.

وی اظهار داشت: برای متخلفان استان حدود ۱۱۰ میلیارد ریال حکم محکومیت جزای نقدی از سوی شعبه های هیات بدوی این اداره کل صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی از صدور حکم احتکار ۳۳ هزار و ۵۲۰ قوطی رب گوجه فرنگی به وزن های ۷۰۰ و ۸۰۰ گرمی در مراغه و گرانفروشی ۱۹۵ دستگاه پکیج در تبریز خبر داد و یادآوری کرد: پکیج فروش به یک میلیارد ریال و محتکر رب گوجه فرنگی به ۳۶۰ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

یوزباشی ادامه داد: تخلف گرانفروشی پکیج فروش در پی شکایت های مردمی و گزارش بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت تبریز پس از بررسی مدارک اخذ شده از فروشگاه و استعلام از اتحادیه مربوط محرز شد.

وی گفت: شعبه ۴ هیات بدوی در جریان رسیدگی به این پرونده با تفهیم اتهام از فروش این تعداد پکیج و دریافت مبالغ اضافه و نظریه کارشناس رسمی، مابه التفاوت قیمت مصوب اتحادیه را به عنوان اضافه دریافتی اعلام و این گرانفروش را جریمه کرد.

یوزباشی ارزش اولیه رب های گوجه فرنگی احتکار شده در مراغه را نیز بیش از ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی این شهرستان پس از بررسی های لازم صاحب کالا را ملزم به فروش و پرداخت ۱۰ درصد از ارزش این کالا به عنوان جریمه کرد.

کد خبر 4484051

منبع: مهر

کلیدواژه: تبریز تعزیرات حکومتی سازمان تعزیرات حکومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۹۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵۲۳ میلیارد ریال لوازم یدکی احتکاری از انباری غیر مجاز در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ به گزارش روابط عمومی بازرسی و نظارت اصناف استان، بازرسان این مدیریت به همراه پلیس امنیت اقتصادی استان در گشت مشترک، یک واحد صنفی انبارِ غیر مجازِ لوازم یدکی خودرو‌های سنگین (لوازم گاردن) و فولاد آلیاژی قاچاق و احتکار شده (ثبت نشده در سامانه جامع انبارها) در اصفهان کشف کردند.
در بازرسی از این انبار ۷۷۱۶۹ قطعه لوازم یدکی، ۵۶۸۸۷۳ کیلوگرم انواع فولاد آلیاژی و ۴۲۸۶۴ متر انواع لوله آلیاژِی ایتالیایی، مجموعا به ارزش ۵۲۳ میلیارد ریال کشف و پرونده احتکار کالا برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

دیگر خبرها

  • کشف ۵۲۳ میلیارد ریال لوازم یدکی احتکاری از انباری غیر مجاز در اصفهان
  • تحویل هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی
  • تحویل یک هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی
  • رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود
  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • شرکت صنایع غذایی متخلف در زنجان هفت میلیارد ریال جریمه شد
  • تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده تخلف صنفی در خوزستان
  • تشکیل ۱۴۱۷ پرونده تخلف تعزیراتی نوروزی در خراسان رضوی
  • ۵۴۴ پرونده تخلفاتی برای اصناف زنجانی تشکیل شد
  • انجام بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی کردستان