Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-29@09:20:38 GMT

حمایت مجدد 8 کشور اروپایی از برجام

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۹۶۱۶

هشت کشور اروپایی در بیانیه‌ای مشترک ضمن تعیین تکلیف مجدد بر لزوم ادامه اجرای برجام نسبت به فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه‌ موشکی ایران ابراز نگرانی کردند. ناطقان: هشت کشور اروپایی شامل بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، لهستان، سوئد و انگلیس پس از برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی پایبندی ایران به قطعنامه ۲۲۳۱ یک بیانیه مشترک منتشر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بیانیه آمده است: ما به عنوان اعضای اروپایی شورای امنیت خواهان آن هستیم که بر تعهد و ادامه‌ حمایت‌مان از اجرای کامل و موثر برنامه جامع اقدام مشترک بر جام و قطعنامه ۲۲۳۱ تاکید کنیم.
در ادامه‌ این بیانیه آمده است: همان طور که مورد تایید قرار گرفته است ایران به اجرای کامل تعهدات مرتبط هسته‌ای‌اش ادامه می‌دهد. برجام به شکلی موثر برنامه هسته‌ای ایران را محدود و تضمین می‌کند که این کشور به سلاح هسته‌ای دست نمی یابد. این یک امر کلیدی برای امنیت اروپا است.
این کشورهای اروپایی در ادامه‌ تصریح کردند: هر چند برجام پس از خروج آمریکا و بازگرداندن تحریم‌های این کشور علیه ایران با چالش‌هایی بزرگ روبرو است و ما باز هم تاسف خود را از این مساله ابراز می‌کنیم.
همچنین در این بیانیه آمده است: تا زمانی که ایران به اجرای کامل تعهداتش ادامه‌ دهد، اتحادیه اروپا نیز به طور کامل متعهد به اجرای کامل برجام است. این همان چیزی است که وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا نیز بر آن تاکید کردند. همچنین مطابق با قطعنامه ۲۲۳۱ تلاش‌هایی تحت رهبری فرانسه، آلمان و انگلیس به طور فعال به تلاش‌های بین‌المللی برای حفظ تجارت و کانال‌های مالی با ایران کمک کرده است.
این هشت کشور اروپایی همچنین در بیانیه خود در اظهاراتی مداخله‌جویانه آورده‌اند: به طور همزمان ما به شدت نسبت به یافته‌های دبیرکل سازمان ملل در خصوص فعالیت‌های منطقه‌ای ایران نگران هستیم، به ویژه‌ فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک همچون پرتاب موشک دارای قابلیت هسته‌ای و هر گونه انتقال موشک، فناوری موشک‌ها و اجزای آن که می‌تواند نقض قطعنامه شورای امنیت نیز باشد.  ما مجزا از برجام از ایران می‌خواهیم تا از این فعالیت‌ها که بی‌اعتمادی را عمیق‌تر می‌کند  و تنش‌های منطقه‌ای را افزایش می‌دهد  و مغایر با قطعنامه ۲۲۳۱ است پرهیز کند. ما از ایران می‌خواهیم تا از طریق گفت‌وگو با بازیگران مربوطه به این مسائل رسیدگی کند.  ما از یک رویکرد جامع با ایران بر مبنای گفت‌وگوی قوی و موثر و در صورت نیاز، فشار هدفمند با رویکرد رسیدگی به تمام نگرانی‌ها در خصوص فعالیت‌های منطقه‌ای، موشکی و هسته ای ایران حمایت می‌کنیم.
این کشورهای اروپایی همچنین تاکید کردند که برجام یک نمونه از چند جانبه گرایی موثر و یک عنصر کلیدی در رژیم عدم اشاعه است. این توافق موثر بوده و به هدف‌های مورد نظرش دست یافت است. بنابراین ما از تمام جامعه بین‌الملل این را می‌خواهیم تا به اجرای بر جام و قطعنامه ۲۲۳۱ ادامه دهند. منبع: ایسنا برچسب ها: کشور اروپایی ، برجام ، حمایت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کشور اروپایی برجام حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۹۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین محفل قرآنی ایران دقایقی دیگر آغاز می‌شود

به گزارش خبر خبرگزاری صدا و سیما، از ساعت ۱۵:۳۰ امروز، اجتماع مردمی قرآنی در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی با عنوان «محفل قرآنی امام حسنی‌ها» با حضور خانواده‌ها آغاز خواهد شد.
هم‌خوانی، اجرای سرود، نور افشانی، اهدای هدایای بسیار ویژه و اجرای برنامه‌های مفرح و متنوع، بخشی از برنامه‌های جشن بزرگ محفل قرآنی امام حسنی‌ها است که تا ساعات منتهی به افطار ادامه خواهد داشت. همچنین برای جشن قرآنی امام حسنی‌ها ۱۵۰ هزار پک اطعام افطار برای روزه داران تدارک دیده شده است.
هم اکنون جمع زیادی از مهمانان اجتماع بزرگ محفل قرآنی امام حسنی‌ها با پرچم فلسطین و شعار حمایت از مردم غزه وارد استادیوم آزادی می‌شوند.

سکو‌های بخش پایینی ورزشگاه آزادی در حال پر شدن از جمعیتی است که پرچم‌های ایران و فلسطین را به دست دارند. ردیف‌های طبقه دوم ورزشگاه نیز به‌مرور در حال پرشدن هستند.
برنامه با تلاوت حامد شاکرنژاد و تلاوت انشاد رضوان آغاز خواهد شد و اجرای گروه سرود نجم الثاقب و در ادامه با دعوت و تمرین همخوانی قرآن ادامه می‌یابد.
این جشن بزرگ با دعوت از حسین طاهری و اجرای نماهنگ حسن مولا ادامه می‌یابد. تلاوت تک آیه میزبانان با موضوع غزه و رجز خوانی آقای قاسمیان نیز بخشی از برنامه‌های جشن بزرگ محفل قرآنی امام حسنی‌ها خواهد بود.
در آخر برنامه جشن بزرگ محفل قرآنی امام حسنی‌ها با قرائت همگانی دعای فرج و همخوانی اسماء الحسنی به پایان می‌رسد.

«محفل» عنوان برنامه تلویزیونی است که فصل اول آن در ایام ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲ از شبکه سوم سیما پخش شد. برنامه‌ای با محوریت قرآن که امسال نیز از ابتدا تا انتهای ماه مبارک رمضان هر روز در ساعات پیش از افطار مهمان خانه مخاطبان رسانه ملی است. این برنامه با حضور پنج میزبان بین‌المللی و ۱۵۰ میهمان از سراسر جهان روی آنتن تلویزیون می‌رود.

تمام تمهیدات ترافیکی و شهری برای برگزاری این مراسم انجام شد تا خانواده‌ها به راحتی بتوانند از در این مراسم معنوی شرکت کرده و از برنامه‌های آن استفاده کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۴۰۳ در حوزه سیاست خارجی سال سختی خواهد بود
  • نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند ۲۰۳۰ را در کشور بومی کنیم!
  • جلالی، نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند 2030 را در کشور بومی کنیم!
  • راه‌اندازی مجدد پارک آبی آزادگان تهران پس از ۱۲ سال تعطیلی
  • آمریکا: از ادامه اجرای خط لوله انتقال گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم
  • پاکستان: پروژه گاز ایران نیاز امروز ماست
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • آمریکا: از ادامه خط لوله گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم
  • شعارهای ضدصهیونیستی در محفل قرآنی امام حسنی ها سر داده خواهد شد
  • بزرگترین محفل قرآنی ایران دقایقی دیگر آغاز می‌شود