Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-16@08:39:17 GMT

حذف مستند فائزه هاشمی از سینما حقیقت

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۹۷۰۶

حذف مستند فائزه هاشمی از سینما حقیقت

یکی از مستند‌هایی که به دلایل نامعلوم از جشنواره‌ی سینما حقیقت حذف شد، مستندی درباره‌ی فایزه هاشمی بود که خانم مژگان اینانلو، روزنامه نگار، آن را ساخته بود. خانم اینانلو در حاشیه برگزاری این جشنواره در سخنی اعتراض‌گونه خبر از حذف فیلم مستند فایزه داد.

به گزارش ایرنا، در حاشیه اکران مستند «آن زمستان» ساخته احمد شریف‌زاده (مربوط به زندگی آیت‌الله مصباح‌یزدی) کارگردان مستند «مثل یک زن» نسبت به عدم اکران مستندش که مربوط به زندگی فائزه هاشمی رفسنجانی است اعتراض کرد و از شریف‌زاده خواست اگر مستندساز است، نسبت به ضایع شدن حق همکارش دفاع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
مژگان اینانلو عصر روز گذشته به تماشای مستند آن زمستان نشسته بود که بعد از پایان این مستند نزد شریف‌زاده رفت و نسبت به حذف مستندش اعتراض کرد.

او خطاب به کارگردان «آن زمستان» گفت: چرا باید فیلم فائزه هاشمی حذف شود، اما فیلم شما در جشنواره بیاید؟! چه فرقی بین ماست. اگر مستندساز هستید خواهش می‌کنم به عنوان یک همکار از حق همکار خود دفاع کنید. شما یک ایرانی هستید و حق دارید که فیلمتان پخش شود، من هم ایرانی هستم و حق دارم فیلمم پخش شود.

وی گفت: مستند من پارسال ۵ رأی هیات داوران را کسب کرد، ولی حذفش کردند. اگر شما برای مستندتان تهیه‌کننده داشتید من تهیه‌کننده هم نداشتم و با خون دل آن فیلم را ساختم. چطور فیلم شما پخش می‌شود، اما برای من نه! مگر شما از من ایرانی‌تر، مسلمان‌تر و کاربلدتر هستید؟! این چه اتفاقی است که افتاده است؟ خواهش می‌کنم اگر می‌خواهید مستندساز باشید دفاع کنید، کمااینکه اگر این اتفاق برای شما می‌افتاد من هم از حق شما دفاع می‌کردم.

مستند «آن زمستان» ساخته احمد شریف زاده روز گذشته در جشنواره سینما حقیقت اکران شد. این مستند به روایت بخشی از زندگی آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) می‌پردازد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سینما حقیقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۹۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران مستند «قوی دل» در گروه هنر و تجربه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مراسم رونمایی و نمایش ویژه فیلم مستند «قوی‌دل» عصر فردا سه‌شنبه (۲۸ فروردین) با حضور عوامل فیلم در پردیس سینمایی چارسو برگزار و از فردای آن روز در سینما‌های منتخب این گروه در تهران و شهرستان‌ها به نمایش در خواهد آمد.

مستند «قوی‌دل» با تلفیق روایتی جدی و طنز، به بهانه بازخوانی یکی از پرونده‌های جنجالی قضایی کشور به بحث عدالتخواهی و ضرورت نظارت همگانی در سطح جامعه می‌پردازد.

عوامل مستند «قوی‌دل» عبارتند از؛ تهیه‌کننده: سعید الهی، کارگردان: علی فراهانی صدر، پژوهشگر: آرش خلیلی، نویسنده: علی رستم‌آبادی، مدیر تصویربرداری: هادی زهره کاشانی، صدابردار: حسین خانی، اصلاح نور و رنگ: علی شریفی، تدارکات: امیرمهدی عزیزی، مجری صحنه: مجید عرفانیان، مدیر تولید: جواد قاسمی، مجری طرح: دیبا فیلم، محصول: مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی.

«قوی‌دل» در جشنواره مستند «سینماحقیقت» موفق به کسب جایزه ویژه هیات داوران، جایزه ویژه شهید آوینی، جایزه ویژه تماشاگران، جایزه دبیر جشنواره به شخصیت مستند شد و در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر تندیس بلورین بهترین فیلم مستند بلند را دریافت کرد.

دیگر خبرها

  • «آنیتا ...» بهترین کلیولند شد/ «رد پا» در ایتالیا
  • نهضت تولیدات رادیویی مردمی در جشنواره ملی مستند رادیویی «پژواک»
  • افزایش رقابت میان برنامه سازان با جشنواره پژواک رادیو
  • ۲ انتصاب در انجمن سینمای جوانان ایران
  • «قوی‌دل» به «هنر و تجربه» رسید
  • اکران مستند «قوی دل» در گروه هنر و تجربه
  • «قوی‌دل» به هنر و تجربه رسید
  • معرفی نامزد‌های بخش مستندنگاری
  • نامزدهای بخش مستندنگاری اعلام شد
  • نامزدهای بخش مستمر جشنواره پژواک اعلام شد