Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان کرمان گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نفر گردشگر خارجی در اقامتگاه‌های بوم گردی شهداد اقامت کرده اند که این آمار نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۳ اقامتگاه بوم گردی در شهداد راه اندازی شده است، اظهار کرد: خوشبختانه با راه اندازی و توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهداد، ماندگاری گردشگران در این منطقه افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرخی با بیان اینکه اقامتگاه‌های بوم گردی توانسته اند زمینه اشتغال زایی مناسبی را ایجاد کنند، افزود: هر اقامتگاه به شکل مستقیم زمینه اشتغال ۳ نفر و به طور غیر مستقیم ۱۰ نفر را ایجاد می‌کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در ادامه از افزایش ۳۰ درصدی ورود گردشگران ایرانی و خارجی به منطقه شهداد خبر داد و گفت: اکثر گردشگرانی که به شهداد وارد می‌شوند از کشور‌های اروپایی شامل آلمان، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و ... هستند.

وی با بیان اینکه بازدید از اماکن تاریخی، محوطه‌های باستانی و همچنین مناطق بکر گردشگری مانند بیابان لوت دارای ضوابط خاصی است که گردشگران باید آن‌ها را رعایت کنند، افزود: متاسفانه رایج‌ترین اتفاقی که در منطقه شهداد رخ می‌دهد ریختن زباله توسط گردشگران است که امیدواریم دیگر شاهد این گونه اتفاقات ناخوشایند از سوی آن‌ها نباشیم.

فرخی با اشاره به اینکه کلیه تور‌های گردشگری باید از طریق دفاتر خدمات مسافرتی اقدام به کسب مجوز از اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان کنند، تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده و پیگیری‌های به عمل آمده تاکنون با گروه‌های غیر مجاز که وارد بیابان لوت و کلوت‌های شهداد شده و یا قصد سفر به این منطقه را داشته اند، برخورد شده است.

انتهای پیام/ح

افزایش اقامت گردشگران خارجی دربوم گردی های شهداد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۹۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان از اجرای برنامه‌های متنوع ویژه هفته فرهنگی برای شهروندان این منطقه خبر داد و گفت: به‌مناسبت این ایام تور اصفهان‌گردی به همت اداره فرهنگی اجتماعی منطقه به‌منظور بازدید از ابنیه تاریخی و گردشگری اصفهان با حضور تعدادی از اساتید راهنمای گردشگری دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

محمدمهدی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی منطقه ۱۴ در هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: تور اصفهان‌گردی به همت اداره فرهنگی اجتماعی منطقه به‌منظور بازدید از ابنیه تاریخی و گردشگری اصفهان ویژه هفته فرهنگی اصفهان در محلات منطقه از سوم تا پنجم اردیبهشت و هشتم اردیبهشت ویژه خانواده‌ها از ساعت ۱۵ برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این برنامه شهروندان از سه مکان تاریخی (پل خواجو، میدان امام و مسجد جامع عتیق) بازدید انجام می‌دهند، افزود: تور اصفهان‌گردی با همراهی اساتید گروه تاریخ دانشگاه اصفهان به‌منظور راهنمای تور و توضیح اماکن تاریخی اجرا خواهد شد.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در هر روز از اجرا پنج دستگاه اتوبوس ویژه شهروندان اختصاص داده شده و شهروندان از خدمات این تور به‌صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 746823

دیگر خبرها

  • وقوع سیل در روستای پشوئیه شهداد + فیلم
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»
  • اختصاص ۸۰۰۰ مترمربع پارکینگ به روستای ابیانه
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان
  • تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند