Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:15:33 GMT

80 میلیارد ریال محموله چوب قاچاق در ممسنی کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۹۸۳۷

80 میلیارد ریال محموله چوب قاچاق در ممسنی کشف شد

شیراز-ایرنا-رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی گفت: محموله های قاچاق چوب و زغال جنگلی با ارزش 80 میلیارد ریال از فرودین تا پایان آبان 97 در شهرستان ممسنی کشف شد.

به گزارش دریافتی پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، علیرضا مسعودی جم رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی افزود: محموله قاچاق ادوات جنگلی غیر مجاز شامل 31 هزار و 296 کیلوگرم هیزم، چهار هزار و 100 کیلوگرم زغال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بدون اشاره به تعداد افراد دستگیر شده ادامه داد: 10 دستگاه اره موتوری و 58 دستگاه خودرو نیز توقیف شده است.
مسعودی جم با بیان اینکه پرونده قاچاق محصولات و ادوات غیر مجاز جنگلی در مراجع قضایی در حال پیگیری است افزود: تمام اسناد و مدارک این پرونده به مراجع قضایی ارجاع شده و در دست بررسی است.
رئیس اداره منابع طبیعی ممسنی همچنین گفت: در هشت ماه امسال(منتهی به پایان آبان) بیش از9 هکتار از اراضی ملی شهرستان ممسنی از دست زمین خواران و متصرفین این عرصه ها آزاد شد.
مسعودی جم افزود: این اراضی در حوزه های مرکزی،دشمن زیاری،تنگه لاله و ماهور شهرستان ممسنی قرار دارد وارزش ریالی اراضی آزادسازی شده بیش از هشت میلیارد و 64 میلیون ریال است.
وی گفت: برای350 هزار هکتار از اراضی شهرستان ممسنی سند مالکیت به نام دولت صادر شده است که این مهم نیازمند همکاری بیشتر سازمان ثبت اسناد و املاک و اختصاص اعتبارات ویژه است.
مسعودی جم اظهار داشت: وسعت اراضی ملی شهرستان ممسنی حدود 400هزار هکتار است که با توجه به پراکندگی حوزه و وضعیت توپوگرافی آن کار حفاظت و صیانت از این اراضی نسبت به شهرستان های دیگر استان سخت تر است.
ممسنی به مرکزیت نورآباد در 145 کیلومتری غرب شیراز است.
9873 /1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي قاچاق چوب نابودي جنگل ها منابع طبيعي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۹۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،معاون حقوقی و ثبتی اوقاف فارس گفت :از ابتدای امسال تا کنون  ۳۰ پلاک از اراضی فارس بین منابع طبیعی و اوقاف و امور خیریه فارس به وسعت  ۷۲۸ هکتار  تکلیف شد.
داوود عسکرپور افزود: این اراضی شامل اماکن مذهبی، اراضی زراعی و بافت مسکونی است.
 به گفته او؛ این ۳۰ پلاک در شهرستان‌های ممسنی، رستم، مُهر، ارسنجان، فیروزآباد، بوانات و مرودشت واقع شده است.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل کشف شد
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور